• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zachodniopomorskie perony i dworce

Pt47-106

Znany użytkownik
Stacji Godków. Ostatni raz byłem 2000 r . Teraz po 18 latach dużo się zmieniło .Już niema jednej z dwóch nastawni ,nie istnieje cześć torów stacyjnych ,rozebrano obie linie do Pyrzyc i Siekierek . Teren lokomotywowni całkowicie jest odmieniony .
DSCN1963.JPG

Stacji od strony torów
DSCN1970.JPG
DSCN1971.JPG

Teren dawnej parowozowni obecnie baza jakiegoś rolnika a w budynku parowozowni są garaże
DSCN1975.JPG
DSCN1978.JPG
DSCN1979.JPG

Kiedyś tu była linia do pyrzyc obcie jest ścieżka rowerowa do Trzcińska Zdrój
DSCN1980.JPG

Teren dawnej parowozowni obecnie baza jakiegoś rolnika a w budynku parowozowni są garaże
DSCN1986.JPG

Wieża ciśnień która znajduje na wzniesieniu przy parowozowni
DSCN1998.JPG

Wieża ciśnień na ternie stacji
DSCN2007.JPG

Peron 1 i tor z którego kiedyś odjeżdżały pociągi do Siekierek
 
Ostatnio edytowane:

Pt47-106

Znany użytkownik
DSCN2008.JPG

Peron 1 i tor z którego kiedyś odjeżdżały pociągi do Siekierek
DSCN2011.JPG

Obecnie tor przy peronie 1 kończy się kozłem przed samym przejadam
DSCN2012.JPG

Jedyna nastawnia która została w Godkowie
DSCN2014.JPG
DSCN2015.JPG

Linia do Siekierek. tory tyloka sa na odcinku 1,5 km do pierwszego przejazdu a tam się zaczyna ścieżka rowerowa do Siekierek
DSCN2017.JPG

Widok na wjazd na stacje od strony Siekierek
DSCN2026.JPG

Słupek niemieckiego pochodzenia
DSCN2081.JPG

Widok na stacjie od strony ulicy
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Nie zdążyłem - tak mógłbym zatytułować poniższą relację.
W związku z budową obwodnicy śródmiejskiej w Szczecinie i koniecznością przesunięcia fragmentu linii 406 likwidacji ulegnie nieczynny przystanek osobowy Szczecin Łękno. Wybierałem się sfotografować budynek stacyjny w jego ostatnich dniach istnienia, lecz niestety nie zdążyłem. Jak to wygląda obecnie i jak ma wyglądać prezentuje poniższa fotorelacja.
mapa.jpg

Legenda:
1. Budynek stacyjny
2. Wiadukt drogowy
3. Wiadukty kolejowe i drogowe na ul. Fałata
4. Dawny plac składowy
5. Schron
6. Budynek mieszkalny

Plac przed dworcem. Z lewej dół po budynku dworcowym (1), po prawej budynek mieszkalny (6).
IMG_2821AA.jpg


(1). Miejsce po budynku dworcowym.
IMG_2822AA.jpg


Kierunek Szczecin Pogodno. W tle wiadukt drogowy przeznaczony do rozbiórki (2).
IMG_2823AA.jpg


IMG_2826AA.jpg


IMG_2824AA.jpg


Kierunek Szczecin Niebuszewo.
IMG_2825AA.jpg


IMG_2827AA.jpg


Cech na szynach brak.
IMG_2828AA.jpg


IMG_2829AA.jpg


IMG_2831AA.jpg


Wielokrotnie chodziłem za małolata przez ten przystanek na mecze Pogoni i zawsze się zastanawiałem co to za pomieszczenia znajdują się pod peronem. Zagadka wyjaśniona - była to jakaś mała komórka.
IMG_2834AA.jpg


Schron zlikwidowany (5).
IMG_2837AA.jpg


IMG_2840AA.jpg

I tu taka mała dygresja. Poznałem bardzo sympatycznego Pana, który jest emerytowanym kolejarzem i mieszka w budynku mieszkalnym oznaczony na moim planie nr 6. W ramach przebudowy zostanie wyburzony jeden duży budynek mieszkalny na ul. Jasienicy, natomiast ten tutaj pozostanie. Ponieważ linia kolejowa zostanie do niego przysunięta likwidacji ulegnie ulica biegnąca wzdłuż tego budynku. Zamiast niej w odległości 12 metrów położony zostanie tor kolejowy, a 5 metrów od wejścia do tej kamienicy zbudowany mur oporowy. Ponieważ trzeba zapewnić dojazd ludziom do garaży znajdujących się na placu składowym i znajdującym się tam firmom (4) wybudowana zostanie nowa ulica - z drugiej strony tego budynku w miejscu powyższego schronu i ogródków. Oczywiście nikt nie widzi żadnego problemu, poza mieszkańcami, którzy protestują. Ciekawe czy uda im się otrzymać nowe mieszkania w TBS? Tak to ma wygląd wg projektu.
mapa 3.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
ul. Fałata. W lewo Szczecin Niebuszewo, w prawo Szczecin Łękno.
IMG_2836AA.jpg


IMG_2838AA.jpg


Na zdjęciu: od prawej wiadukt drogowy (ul. Jasienicy), pod spodem ul. Fałata. (C)
Po środku wiadukt kolejowy prowadzący do placu składowego (tory zlikwidowane). (B)
Po lewej czynna linia 406. (A)
IMG_2843AA.jpg


mapa 2.jpg


A tak ma to wszystko wyglądać po przebudowie.
5a79bc05c896d_p gs24_pl.jpg


5a79bc028a94d_p gs24_pl.jpg


5a79bc097b6a5_p gs24_pl.jpg

Źródło: http://www.brs.szczecin.pl
 
Przeciez do lat 90-tych Szczecin mial "obwodnice" kolejowa of dworca glownego przez turzyn, przystanek akademicki, niebuszewo az do polic. Czy ja calkowicie do tego czasu rozebrali, ze teraz musza od zera odbudowywac?
 

waldi5

Nowy użytkownik
Przeciez do lat 90-tych Szczecin mial "obwodnice" kolejowa of dworca glownego przez turzyn, przystanek akademicki, niebuszewo az do polic. Czy ja calkowicie do tego czasu rozebrali, ze teraz musza od zera odbudowywac?
Ta linia kolejowa istnieje i jest prowadzony codzienny ruch pociągów towarowych do Stołczyna, Polic (Zakłady Chemiczne). Nie jest to obwodnica, a linia przebiegająca przez miasto.
Na trzecim zdjęciu wizualizacji tory kolejowe zostały przesunięte w kierunku budynku mieszkalnego (lewy górny róg) a po śladzie jeszcze obecnych torów (jest to linia 2 torowa) zostanie zbudowana dwu jezdniowa śródmiejska obwodnica drogowa z węzłem przesiadkowym dla kolei metropolitalnej i komunikacji miejskiej (Węzeł Łękno).
P.s. z tego co wiem to nazwy wnaszym języku piszemy z Dużej litery.
WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU 2019
 
Czy ten projekt opisywany powyzej to jakas nowa inwestycja, czy tylko przesuniecie lub modernizacja obecnie istniejacej infrastructury (W Szczecinie i w Polsce nie mieszkam od ponad 20tu lat)?

Wesolego Nowego Roku.

PS. Za bledy przepraszam. Pisze to z telefonu komorkowego.
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Powinieneś zauważyć pozytywne strony tego skrzyżowania (punktu przesiadkowego), gdzie wspólny przystanek mają
tramwaje i autobusy, które jeszcze mają niezależne wjazdy i zjazdy z trasy tramwajowej.
Same pozytywy szczególnie dla człowieka który nie używa komunikacji miejskiej w ogóle, jak nie jadę samochodem to jadę rowerem, a akurat te super nowoczesne skrzyżowanie nie jest do końca przemyślane. :(
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Same pozytywy szczególnie dla człowieka który nie używa komunikacji miejskiej w ogóle, jak nie jadę samochodem to jadę rowerem, a akurat te super nowoczesne skrzyżowanie nie jest do końca przemyślane. :(
Czy można było to zaprojektować lepiej? Może - ale wydaje mi się, że i tak będzie zdecydowanie lepiej niż teraz.

Kuzw jakby nie mogli zostawić tego budyneczku stacyjnego i zrobić jakieś gówno betonowe bez duszy tak jak wiaty peronowe na Gł
Akurat tego budynku to mi nie szkoda. Architektura była taka sobie, a funkcje kolejowe przestał pełnić już dawno temu.
Co do wiat peronowych to się zgadzam, dawno takiego paskuctwa jak na dworcu głównym nie widziałem.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Również na stacji Szczecin Główny prace idą pełną parą. Trwa budowa zadaszenia na "starej kładce", wind na perony oraz budowa łącznika między dwoma kładkami - "nową" i "starą". Ciekawostką jest na pewno sam łącznik, który powstaje nad peronem 3 (przy okazji pojadę zrobić mu zdjęcia). Gdy on powstanie, to w końcu osoby niepełnosprawne, matki z wózkami i osoby z dużymi bagażami będą mogły swobodnie dostać się na peron 4, co do tej pory było dla tych osób nie lada wyczynem. Co ciekawe windy bagażowe na perony 1-3 działały do... 1945 roku. Od 1945 do pasażerowie musieli taszczyć bagaże na perony 2-4 tunelem lub kładką. Sytuacja poprawiała się w 2017 roku . Zamknięto tunel i uruchomiono nowa kładkę z windami na perony 1-3. Na peron 4 nadal można było dostać się wyłącznie stara kładką nie posiadającą wind. A podobno mamy XXI wiek...
IMG_3379AA.jpg


IMG_3382AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 82
Prawdziwa kolej 6

Podobne wątki