• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zachodniopomorskie perony i dworce

Witam kolegów z forum.

Postanowiłem nieco odświeżyć wątek dotyczący stacji Trzebież szczeciński.

Nie dalej jak wczoraj postanowiłem udać się właśnie na stację Trzebież szcz. w celu dokonania oględzin stacji na której wiele lat temu (jeszcze jak byłem małym chłopcem) odbywały się regularne przewozy pasażerskie - swoją drogą fajne czasy. Później niestety ruch powoli zamierał, a stacje i infrastruktura ulegały degradacji, połączenia pasażerskie były realizowane sezonowo, aż do całkowitego wstrzymania.

Generalnie większość infrastruktury i instalacji jest w stanie agonalnym, jedynie budynek dworca jest w dobrym stanie (bo chyba zamieszkały).

Nie rozumiem dlaczego w Polsce nie rozwija się kolei regionalnej, tym bardziej, że niegdyś przecież istniała... Ale nie o to chciałem zapytać.

Zainteresował mnie bardzo temat tamtejszej bazy paliwowej (Do 2017r. OLPP), teraz PERN S.A.
Z tego co widziałem po infrastrukturze (zardzewiałe szyny) wnioskuję, że dawno nic tamtędy nie przejeżdżało... Czy owa baza faktycznie jeszcze prosperuje, czy może została spisana na straty jak większość zakładów w tym kraju?

Porównując moje zdjęcia szyn i zdjęcia kolegi Gerson stwierdzam, że w czasie w którym on robił fotki coś jednak tamtędy jeździło...
 
A tutaj kilka moich fotek:


Chciałbym również dowiedzieć się czy ktoś wie w którym roku została zbudowana baza paliw?
Generalnie to skoro przejęła to inna firma to wydaje mi się, że mogła zostać przejęta po np. upadłości.
Miejsce w którym powstała baza jest też bardzo ciekawe i dość trudno dostępne- generalnie z zewnątrz wygląda jak obiekt wojskowy dobrze strzeżony.

W związku z planami i realizacjami projektu szczecińskiej kolei metropolitarnej zastanawiam się , czy w planach inwestycji jest również modernizacja odcinka do stacji Trzebież szcz.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Pt47-106

Znany użytkownik
Ciekawe czy coś tam naten bazie zostało bo mieli 3 SM30 i dos ciekawy wagon pożarniczy przerobiony z 4 osiowe cysterny jakiś czas temu nawet na teren tej bazy wjechał SN61-183 z wagonem
 
No właśnie nic nie wiem w tej kwestii, była jedynie nowa tablica z nazwą przedsiębiorstwa "PERN"- czyli ktoś tym zarządza...
Z tego co wiem to paliwa powinny być co jakiś okres czasu zmieniane, bo ulegają starzeniu się- tym bardziej dziwi mnie fakt, że szyny zardzewiałe od pewnie kilku lat...
 
Jeśli chodzi o odcinek szlaku Police - Trzebież, ma on być odrestaurowany po uruchomieniu pociągów SKM do Polic.
W planach jest też aby pociągi zajeżdżały do Trzebieży, ale po remoncie tego odcinka. W planach jest odrestaurowanie całej stacji Trzebież, bez tego pociągi tam nie pojadą.
To są informacje nieoficjalne.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
9 XI 2018 r. w drodze powrotnej do domu odwiedziłem stację Sławno przez która przebiega linia kolejowa nr 202 Gdańsk Główny - Stargard. Z tej stacji także odjeżdżają pociągi do Darłowa (lk nr 418 Korzybie - Darłowo) Pozostałe linie kolejowe Sławno - Gołogóra, Sławno - Ustka, Sławno - Kazerzewo zostały zlikwidowane.
Widok na wieżę ciśnień z parkingu TESCO
IMG_20181109_101430.jpg


Budynek dworca jest po remoncie widok od ulicy w lewo kierunek Słupsk
IMG_20181109_101508.jpg
IMG_20181109_101522.jpg


.. w ramach remontu powstał nawet plac zabaw
IMG_20181109_101543.jpg


fragment oczyszczonej sciany
IMG_20181109_101609.jpg


Przejście podziemne na ścianach i podłodze marmur jak w ZUS-ie ;)
IMG_20181109_101657.jpg

Budynek dworca z peronu 1 przy którym stoi sobie SA109-009 który jeździ do Darłowa Widok w kierunku Słupska
IMG_20181109_101743.jpg

.. także widok w kierunku Słupska
IMG_20181109_101754.jpg


Widok na cały budynek dworcowy
IMG_20181109_101909.jpg


A to prawdopodobnie krawędź peronu 4 z którego odjeżdżały pociągi lokalnej kolei do Gołogóry . Prośba o sprostowanie lub doprecyzowanie na temat linii do Gołogóry
IMG_20181109_101927.jpg

zarośnięta bocznica po lewej peron 4 za płotem jakiś zakład lub zbiorowisko złomu widok w kierunku Słupska
IMG_20181109_101942.jpg


.. oraz widok w kierunku Koszalina
IMG_20181109_101947.jpg

kierunek Słupsk po prawej to złomowisko o którym pisałem wyżej. Ogrodzone płotem ze słupkami z szyn ale trudno dostępne z powodu krzaków i już bardzo mokrych butów. Tak to jest jak człowiek zapomni ze może wystąpić takie zjawisko atmosferyczne jak deszcz i i mżawka. Ale o szynach to w innym dziale:)
IMG_20181109_102139.jpg


Lekki schron przy torze nr 2 widok w kierunku Koszalina
IMG_20181109_102349.jpg

... oraz widok w kierunku Słupska
IMG_20181109_102415.jpg

... wnętrze pełne śmieci
IMG_20181109_102433.jpg


c.d.n.
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Wnętrze schronu
IMG_20181109_102439.jpg


Krawędź peronu 3 zamiast naprawić wystarczy pomalować. A kostkę (klinkier) krawędziową widziałem w kilku miejscach. Widok w kierunku Koszalina
IMG_20181109_102502.jpg


... oraz na stację . W prawo kierunek Słupsk
IMG_20181109_102517.jpg

Stacja duża i pusta:(
IMG_20181109_102530.jpg

Schron widziany z peronu z za nim przedstawiciel miejscowej fauny zbierający puszki. Szedł za mną , jak zobaczył że wchodzę na peron poszedł w druga stronę.
IMG_20181109_102552.jpg


Na peronie 3 ostatni filar zadaszenia od strony Koszalina jest w dość opłakanym stanie
IMG_20181109_102648.jpg
IMG_20181109_102832.jpg


Budynki gospodarcze (techniczne) od strony Słupska także zostały wyremontowane.
IMG_20181109_102905.jpg

Widok w kierunku Koszalina
IMG_20181109_102910.jpg

... oraz w kierunku Słupska
IMG_20181109_102947.jpg


Nastawnia Sa wjazd od strony Słupska
IMG_20181109_103318.jpg
IMG_20181109_103534.jpg


Widok na infrastrukturę znad wiaduktu
IMG_20181109_103539.jpg


Widok w kierunku Słupska w prawo odchodził tor do Kazerzewa i Korzybia
IMG_20181109_103543.jpg

Budynki pracowników stacji
IMG_20181109_103811.jpg

... oraz w podwórku pozostałości (dwa słupy) po jakiejś bramie
IMG_20181109_103824.jpg


c.d.n.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Budynek od strony ulicy
IMG_20181109_103851.jpg


W krzakach pudło wagonu
IMG_20181109_103956.jpg


Wieża ciśnień z drogi
IMG_20181109_104116.jpg


Magazyn w którym znajduje się hurtownia drewna. Tak ogóle to w Sławnie czuć w powietrzu zapach świeżo przetartej sosny z tartaku który jest między torami a droga krajowa nr 6.
IMG_20181109_104123.jpg
IMG_20181109_104206.jpg


Ogrodzenie płotu na przeciw magazynu
IMG_20181109_104251.jpg
IMG_20181109_104256.jpg

Taki typowy kozioł oporowy
IMG_20181109_104440.jpg


Bocznica
IMG_20181109_104758.jpg


P... na której jeszcze niedawno stały cysterny z paliwem do bazy paliwowej ORLENU
IMG_20181109_104859.jpg


Rozwalony kozioł na przeciw dawnej bazy paliwowej
IMG_20181109_104952.jpg

W końcu jakiś impuls się pojawił:)
IMG_20181109_105021.jpg

Żuraw wodny w elektrycznej infrastrukturze
IMG_20181109_105411.jpg


W prawo Koszalin
IMG_20181109_105525.jpg


Niektóre tory zostały w bliżej nieokreślony sposób poskracane lub zakończone kozłami oporowymi
IMG_20181109_105620.jpg

Na a ten "kozioł" oporowy to chyba ewenement na skalę światową.
IMG_20181109_105655.jpg


c.d.n.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Nastawnia Sa1 na wjeździe od strony Koszalina
IMG_20181109_105700.jpg

Tor biegnący do wyładowni jest używany na wyładowni widać pozostałości po rozładunkach - załadunkach takie jak drewno kruszywa
IMG_20181109_105704.jpg

kozioł oporowy na rampie

IMG_20181109_110103.jpg

Rampa całkowicie opanowana przez zieleń. Widok w kierunku Słupska
IMG_20181109_110134.jpg
IMG_20181109_110350.jpg


Rampa przy magazynie wygląda jakby też od czasu do czasu jakieś wagony tu stały.
IMG_20181109_110456.jpg
IMG_20181109_110511.jpg
IMG_20181109_110548.jpg

Zaplecze magazynu
IMG_20181109_110553.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Ale osobno wstawiam zdjęcia ponieważ mam pytanie
Baza paliwowa po której biega pies i szczeka
IMG_20181109_110022.jpg

Tu widać komin
IMG_20181109_110027.jpg

od którego do torów jest poprowadzona taka instalacja. Moje pytanie czy to służyło do obsługi cystern ze smołą ?
IMG_20181109_105225.jpg
IMG_20181109_105240.jpg

... instalacja w rurach izolowanych to chyba przelewano coś na gorąco
IMG_20181109_105304.jpg

IMG_20181109_105907.jpg


koniec
P.S teraz szyny:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 82
Prawdziwa kolej 6

Podobne wątki