Siekierki (dawna linia 411)
Stacją z mostami w Siekierkach zainteresował mnie Mattia, który zaprezentował w wątku "Mosty i wiadukty kolejowe" poniższe zdjęcie. Postanowiłem sprawdzić, gdzie mogła być przeprowadzona ta przeprawa (ale o tym później) - zacznijmy od samej stacji.
"Siekierki, Pontonowy most kolejowy, ćwiczenia wojskowe w 1979 z armią NRD."
Siekierki (do 1945r. Zäckerick-Alt Rüdnitz)
Przed 1945r. jedna ze stacji na linii Wriezen – Jädickendorf (Godków). Od 1945r. stacja końcowa na linii 411. Stacja posiada budynek dworca z jednym jednokrawędziowym peronem (kiedyś były dwa) oraz plac składowy. Do dnia dzisiejszego nie zachował się przylegający do budynku dworca magazyn. Znajdujące się za stacją dwa mosty kolejowe o długości 330 metrów (każdy) nigdy po wojnie nie były wykorzystywane dla ruchu pasażerskiego i towarowego (strategiczna zapasowa przeprawa dla wojska). O dużym znaczeniu tej przeprawy dla wojska stanowi powyższe zdjęcie przedstawiające most pontonowy rozkładany około 1-2km od głównej przeprawy (rezerwowy dla strategicznej zapasowej przeprawy ). Mosty są wpisane do rejestru zabytków.
Sama linia 411 została bardzo mocno skrócona. Obecnie obsługuje jedynie ruch towarowy na odcinku Stargard - Pyrzyce. Odcinek z Siekierek do Godkowa zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1.07.1991r., a dla ruchu towarowego w 2000r. Odcinek Pyrzyce - Godków zamknięto 30.05.1992r.
Legenda:
Linia żółta - linia 411 (Godków - Siekierki - granica - Wriezen)
Linia czerwona - wyłączony dla ruchu pieszego odcinek graniczny z dwoma mostami kolejowymi
Linia niebieska - przebieg linii rezerwowej
Linia szara - droga dla wojska prowadząca do końca nasypu kolejowego
1. Stacja Siekierki
Peron
Plac składowy
2. Przejazd kolejowy. Dwa tory na bliższym planie prowadzą do mostu (za przejazdem łączą się tworząc linię jednotorową), dwa dalsze prowadzą do dawnej przeprawy pontonowej.
Widok w kierunku stacji.
Droga i tory - widok w kierunku mostów.
Ostatnio edytowane: