• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zabudowa czujników Halla w parowozach H0

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.341 37 2
#1
Cześć,
czy ktoś ma może doświadczenia w instalacji czujników Halla i odpowiednich magnesów w parowozach H0 w celu taktowania dźwięku silnika parowego zgodnego z ilością obrotów kół.?
Z góry dziękuję za info
P.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#2
Jedynie mogę dorzucić , że na osi wiązanej trzeba umieścić tyle malutkich magnesów neodymowych ile jest taktów razem z dwóch silników ,czyli cztery. A robi się tak ,ze na oś nakłada się kółko z tworzywa z przyklejonymi magnesami na obrzeżu , co 90 stopni. Mówię tu o przypadku parowozów dwusilnikowych. Następnie umiejscawia się czujnik tak blisko aby czytał pola magnetyczne na kółku.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#3
Nigdy czegoś takiego nie montowałem, ale z ciekawości spytam jeszcze, jak należy zamontować te magnesy w stosunku do czopów wiązarów, żeby odgłos wydmuchu następował przy właściwym położeniu tłoków (a co za tym idzie i wiązarów)? Czy po prostu ignoruje się to, bo w praktyce jest to niezauważalne, ważne, żeby rytm się zgadzał?

PS. Rozumiem, że kolega FENIX miał na myśli parowozy dwucylindrowe?
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#4
tak dwucylindrowe , czyli dwa silniki parowe,
a zapomniałem ,ustawienie magnesu, właściwie kółka z magnesikami powinno nawiązywać do ramienia w kole (czop) czyli miejsca gdzie przykręcany jest wiązar-powinno się pokrywać. w skrócie : śruba -jeden z magnesów
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#5
Dzięki za dodatkowe wyjaśnienie. Ja ze swojej strony tylko powiem, że w swoich modelach dotychczas nie stosowałem czujników, a rytm wydmuchów ustawiałem odpowiednimi CV w dekoderach ESU. Z pamięci nie powiem, które to CV, ale w instrukcji jest to opisane i jak dla mnie, efekt jest zadowalający. Oczywiście o ustawieniu wydmuchów w stosunku do położenia wiązarów trudno tu mówić. No, ale z czujnikami można to z pewnością zrobić dokładniej.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#6
.ale se tak siedzę w biurze i myślę, bo szef nie widzi,
na jaki chooooooooooooo j zakładać kółko na oś ,drążyć później ostoję pod to kółko, niczym inżynierowie Fleischmanna umieszczjący głósnik w budce wycinający za tym celu połowę ołtarza,
to tez widzę inne rozwiązanie,
magnesy umiejscowić na krzyżulcu z obu kranców i zdublować temat na obie strony i dwa czujniki połączone równolegle
ODPADA TAKŻE PROBLEM USTAWIENIA KOŁA
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#8
Jak w stosunku do obudowy czujnika (tutaj T0-92)
1547935619458.png

ustawiać magnesy? Chodzi mi o kierunek pola magnetycznego. Czujnik ma być bipolarny czy unipolarny?