Mam pytanie do osób mających więcej doświadczenia: nasza makieta w Piasecznie znajduje się w budynku wolno stojącym, który przez ostatnie parę lat był użytkowany tylko w jednej części i w związku z tym 'czuć wilgoć'. Właśnie montujemy ogrzewanie elektryczne i teoretycznie pomieszczenie będzie ogrzewane cały czas, mamy nadzieję że wszystko ładnie wyschnie i żadnych problemów nie będzie.
Aby jednak w razie czego ich uniknąć, zastanawiamy się nad zabezpieczeniem konstrukcji makiety przed wilgocią. Konstrukcja to sklejka 12mm i nogi z litego drewna około 7x10cm. Rozmiar całości 300cmx350cm wysokość 70cm
Problemy mamy następujące:
- ewentualna rezydualna wilgoć (choć to powinno zniknąć)
- możliwe wahania temperatury związane z temperaturą zewnętrzną
- duża ilość odwiedzających osób które chuchają i parują
Czy mamy czymś zabezpieczać drewno czy zostawić gołe?
Jeśli zabezpieczyć to czym: lakierem czy impregnatem? A może rozcieńczonym wikolem?
Czy to prawda że do lakieru i impregnatu nie będzie się przyklejał wikol?
Będziemy bardzo wdzięczni za uwagi bo to ostatni moment żeby ewentualne lakierowanie wykonać.
http://www.modelarnia-piaseczno.pl/img/tort_prezesa/sdc124041.jpghttp://track-and-train.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/sdc124061.jpg
Aby jednak w razie czego ich uniknąć, zastanawiamy się nad zabezpieczeniem konstrukcji makiety przed wilgocią. Konstrukcja to sklejka 12mm i nogi z litego drewna około 7x10cm. Rozmiar całości 300cmx350cm wysokość 70cm
Problemy mamy następujące:
- ewentualna rezydualna wilgoć (choć to powinno zniknąć)
- możliwe wahania temperatury związane z temperaturą zewnętrzną
- duża ilość odwiedzających osób które chuchają i parują
Czy mamy czymś zabezpieczać drewno czy zostawić gołe?
Jeśli zabezpieczyć to czym: lakierem czy impregnatem? A może rozcieńczonym wikolem?
Czy to prawda że do lakieru i impregnatu nie będzie się przyklejał wikol?
Będziemy bardzo wdzięczni za uwagi bo to ostatni moment żeby ewentualne lakierowanie wykonać.
http://www.modelarnia-piaseczno.pl/img/tort_prezesa/sdc124041.jpghttp://track-and-train.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/sdc124061.jpg