Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Świetne zdjęcia - dla mnie zwłaszcza dwa ostatnie, bo opracowuję formę do japońskiego dostawczaka Zomosuki i nie byłem pewien układu klap na dachu (zwykła Nysa MO ma inny, widać zresztą na ostatnim obrazku).
BTW co to za miasta na zdjęciach? Drugie to Warszawa, ale reszta?
Dziś trafiłem na bardzo ciekawy link do galerii zdjęć lotniczych dawnego Krakowa. Rafał @holosal zna pewnie te zdjęcia na pamięć, ale dla mnie było to nie lada odkrycie. Jest tam wszystko - kolej, infrastruktura, architektura, urbanistyka. Gorąco polecam.
4 i 5 to też Warszawa, na ostatnim widok na przystanek tramwajowy na ul. Marszałkowskiej przy skrzyżowaniu ze Świętokrzyską, w kierunku północnym (w stronę placu Bankowego, wtedy Dzierżyńskiego). Widać też ukośną aleję w parku otaczającym PKiN, biegnącą w kierunku Pałacu. Miejsca z 4. zdjęcia nie jestem pewien, ale latarnia jest dość charakterystyczna.
Jeżeli nr 4 to Warszawa, to obstawiałbym róg Świętokrzyskiej i Szkolnej (te charakterystyczne latarnie były tam, ale gdzieś się w międzyczasie zagubiły). O ile dobrze dedukuję miejsce to dwa Fiaty 125p które wyglądają na zdjęciu jak wepchnięte przez zomowców w krzaki są w rzeczywistości normalnie zaparkowane pod wysokim drzewem.
Po prostu ostatnie dwie fotki zostały zrobione z tego samego budynku (na dole był wtedy HORTEX, dziś McDonalds). Jedno zrobione na Zachód, drugie z innych okien na północ. Pewnie nawet w czasie tej samej "akcji przywracania porządku" przez dzielnych funkcjonariuszy.
To jest, proszę Pana, moja ukochana Łódź. Ulica Piotrkowska, fragment od skrzyżowania z ul. ul. Zamenhofa / Nawrot (po lewej) w stronę skrzyżowania z ul. ul. Struga / Tuwima. W środku zdjęcia pasaż Schillera.
Dodam tylko, że na pierwszym skrzyżowanie Łady/Teofila Firlika (główna jezdnia) z Dubois (ta między blokami) a na drugim skrzyżowanie 100 metrów dalej czyli ul. Teofila Firlika z Emilii Plater (ta między blokiem a kamienicą): KLIK. Dużo się nie zmieniło, oprócz dobudowy kamienicy do ślepej ściany na drugim szczecińskim zdjęciu
No dobra wróćmy do lotu ptaka i... modelowania w skali 1:1.
Poniżej sekwencja zdjęć zakładów Boeinga w czasie II WŚ. Piękne okliczności przyrody, zwłaszcza na ostatnim zdjęciu
No właśnie o to chodzi. Na pozostałych fotkach jest widok z dachu hali produkcyjnej
Niezły czad. Tak zamaskowanych fabryk było więcej. Między innymi w Bostonie, gdzie produkowano samochody.
Zabawne w tym wszystkim jest to, że Amerykanie tak się krygowali w czasach, w których nie było możliwości zbombardowania ich z powietrza przez jakiegokolwiek wroga. No chyba, że bali się Kanady