• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Z kim nurkować

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#1
Witam, czy ktoś mógłby mi pomóc w doborze wagonów PKP do składu z lokomotywy CD 754 potocznie zwaną "nurkiem". Które z dostępnych bądź planowanych wagonów do H0 można łączyć z tą popularna lokomotywą?
Pozdrawiam
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#4
Czy wagony IC od Robo będą ok z Nurkiem? Sprawdziłem na vagonweb że z Jantarem jeździły Z2AMg i Z2B
 

moshe

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#7
Na marginesie dyskusji mam małe pytanie. Jaka jest zabudowa dachu nurków jeżdżących w Polsce. W części lokomotyw w trakcie modernizacji chłodnica na dachu zostala zlikwidowana a miejsce czterech mniejszych wentylatorów zajął jeden większy. Roco robi model o czterech wentylatorach, od Rivarrosi można kupić ten z pojedynczym, tylko nie potrafię znaleźć informacji o tym jakie jeżdżą u nas.
 
S

Sebastian

Gość
#9
(...) Jaka jest zabudowa dachu nurków jeżdżących w Polsce. W części lokomotyw w trakcie modernizacji chłodnica na dachu zostala zlikwidowana a miejsce czterech mniejszych wentylatorów zajął jeden większy.(...)
Nie wiem czy pomogę, ale takie "dziury" w dachu ma nurek prowadzący pociągi TLK na odcinku Białystok-Suwałki.
okularnik 3.jpg okularnik 1.jpg
 

Mafry

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#10
I hope english will not be problem (i +/- understand to read polish,;but i don't want to destroy it with my writting :).

If question is still actuall..
Actually in CD services exist two types of "nurek". Original class 754 - 4 fans (4 wentylatory) and original class 753 after reconstruction to class 750 (inventary number from 013 to 408) and after that again modernized to "new class" 750.7. - only one bigger fan and another differencies.

Roco produced original 754, which is correct for use in PKP - if i am correct, now are in PKP services 754.025(paint "Najbrt II"), 026( Najbrt I), 754.028(Najbrt III), 754.037 (I) and 754.046(II).
Actual roco 754 is 754.015 equal +/- to 754.028, old roco 754 ( i don't know now order number) is equal +/- to 754.026 and 037.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#12
Czy ktoś mi może podpowiedzieć co oznacza cyfra 7 w numerach katalogowych Roco. Najnowszy wypust CD 754 rozpoczyna się od tej cyfry (72498) i chcialbym wiedziec czy to jest np wersja uproszczona
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#13
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#15
Drodzy właściciele nurków.. doszedl właśnie do mnie mój 015-6 i mam zagwostke. Otóż wyciągając go z pudełka buda mi została w dłoniach. Boję się teraz go wyciągać żeby nie skończyło się kolejna historia z tematu "katastrofy kolejkowe". Spoglądając na model nie widzę tam żadnych zatrzasków. Jak to u Was wygląda?

20161108_200738.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#16
Rolę zatrzasków zapewne spełniają te potrójne wypukłości. Porównaj, czy analogicznie do miejsca ich występowania na obudowie, w podwoziu znajdują się wklęśnięcia na nie, o jakie się powinny zaczepić.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
518 41 1
#17
Drodzy właściciele nurków.. doszedl właśnie do mnie mój 015-6 i mam zagwostke. Otóż wyciągając go z pudełka buda mi została w dłoniach. Boję się teraz go wyciągać żeby nie skończyło się kolejna historia z tematu "katastrofy kolejkowe". Spoglądając na model nie widzę tam żadnych zatrzasków. Jak to u Was wygląda?

Zobacz załącznik 432022
Mikl, na czerwono zaznaczyłem elementy obudowy, które pełnią lub powinny pełnić rolę zatrzasków, natomiast elementy zaznaczone na zielono
mają za zadanie odpowiednie dopasowanie i usztywnienie budy do ramy, żeby po złożeniu stanowiła jedną stabilną całość.
Te na zielono zaznaczone elementy mogą różnić się umiejscowieniem i długością, w zależności co umieszczone jest na ramie i jak rama została wyprofilowana.
Może być np. tak, że buda jest odwrotnie założona. Same zatrzaski (na czerwono) raczej są (powinny być) w tych samych miejscach, natomiast elementy (na zielono),
jak wspomniałem mogą różnić się długością i umiejscowieniem, co przykładowo, przy odwrotnym założeniu budy, może skutkować tym, że zatrzaski nie będą stuprocentowo pełniły swojej roli (niezależnie od tego, przeważnie, może nawet zawsze są w bliskim sąsiedztwie owych zatrzasków).
Nie mam jeszcze puki co "Nurka", ale posiadam sporo maszyn Roco. Co prawda nigdy też nie miałem takiej, jak opisana przez Ciebie sytuacji, ale możesz obejrzeć dokładnie swój model, porównaj ze zdjęciami stalowych maszyn w necie. Chyba że co gorsza zatrzaski są deczko, hmmm... uszkodzone (starte)...
nurek1.JPG
nurek2.jpg

Tak czy siak, gratuluję zakupu, bardzo ładny model.(y)
Jak się uporasz z tym problemem, to wrzuć kilka fotek, żeby kolega, który nie ma jeszcze ich w swojej kolekcji mógł się pogapić i popodziwiać.;)
[DOUBLEPOST=1478652698,1478651939][/DOUBLEPOST]Acha i sprawdź jeszcze, czy coś, nie wiem, jakiś przewód czy inny element między ramą a obudową, nie powoduje rozszerzenia budy lub powoduje że buda nie dochodzi do końca, a tym samym zatrzaski nie zatrzaskują się w swoich miejscach.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#18
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Trochę nad nim tj "nurkiem" siedziałem i zdecydowanie zatrzaski o których koledzy mówią nie do końca u mnie się sprawdzają. Na chwilę obecną nie znam przyczyny aczkolwiek zdecydowanie buda odchodzi od ramy co według mnie jest spowodowane tym że buda nie jest wystarczająco nisko aby zatrzaski weszły w przewidziane otwory.. na poniższym zdjęciu wedlug mnie widać że ocieraja się o ramę (niebieskie "odciski" na bokach obudowy silnika) co niejako sugeruje że nie są wystarczające długie aby spełnić swoja role.
20161108_221100.jpg


Próbowałem założyć na różne sposoby bez satysfakcującego rezultatu tzn trzyma się ale na słowo honoru a taki sposób mocowania powoduje u mnie szybsze bicie serca..
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#19
Czy mógłby ktoś z właścicieli nurków podesłać mi zdjęcie tych wypustek które kolega engineer zaznaczył na zielono w poście powyzej? Chciałbym porównać z moimi gdzie wydają mi się przykrótkie.
 
B

bobby74

Gość
#20
Pojedyńczy ząbek głębiej służy do pozycjonowania budy przy nakładaniu na ramę.
Trzy ząbki obok siebie trzymają budę za krawędź wyciętą w ramie.
IMG_9666.JPG IMG_9667.JPG
 

Podobne wątki