• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Z Jeleniej Góry do Krakowa - wielki powrót na podsudeckiej?

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
#1
Witam Kolegów,
czy ktoś bardziej zorientowany (może ktoś ze struktur TLK, KD) mógłby potwierdzić na ile jest to realna informacja, podana dzisiaj w lokalnych mediach?
Ma wrócić bezpośrednie połączenie z JG do Krakowa i to przez Dzierżoniów Śląski, co dla mnie jest szczególnie ważnym przebiegiem trasy.
Kiedyś tak zapowiadano otwarcie lini do Bielawy Zachodniej, czekłem rok, dwa, trzy, pięć - no ale jest. Więc może tym razem będzie podobnie (ale jednak szybciej?)

https://doba.pl/dsw/artykul/jest-de...-przez-swidnice-codziennie-od-grudnia/30685/0
 
OP
OP
Marcub85

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
#3
Mnie bardziej interesuje wersja przez Świdnicę i Dzierżoniów, ale wogóle brzmi to fantastycznie (czytaj: fantazyjnie). Więc szukam wiarygodnego źródła informacji...
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#4
W artykule z inforail.pl jest wymienione: Departament Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury w odpowiedzi na zapytanie Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Gdzieś mi nawet mignęło pismo do KODLK - uderz do nich.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 107 12
#6
Mnie bardziej interesuje wersja przez Świdnicę i Dzierżoniów, ale wogóle brzmi to fantastycznie (czytaj: fantazyjnie). Więc szukam wiarygodnego źródła informacji...
Sprawdź w/w grupę na Fejsbuku (wpis z dzisiejszego ranka)

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych

12 h ·


JELENIA GÓRA, WAŁBRZYCH, NOWA RUDA, KŁODZKO, ŚWIDNICA, DZIERŻONIÓW, KAMIENIEC ZĄBKOWICKI, NYSA, PRUDNIK, KEDZIERZYN KOŹLE, KUDOWA-ZDRÓJ, DUSZNIKI-ZDRÓJ,POLANICA-ZDRÓJ
"SZCZELINIEC" I "SUDETY" CODZIENNIE "ŚNIEŻKA" ZOSTAJE
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało nas , że planowane w rozkładzie jazdy pociągi TLK SUDETY Jelenia Góra- Kraków Główny i TLK SZCZELINIEC Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia pojadą od 13 grudnia codziennie. Pociąg TLK SZCZELINIEC wyjedzie z Jeleniej Góry rano a jego przyjazd do Jeleniej Góry zaplanowano późnym wieczorem. Zatrzyma się po drodze na stacjach Janowice Wielkie, Marciszów, Sędzisław, Wałbrzych Główny, Nowa Ruda, Kłodzko Główne, Kamieniec Ząbkowicki, Nysa, Opole Główne, Lubliniec, Częstochowa, Radomsko, Piotrków Trybunalski, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia i Warszawa Centralna. Dla pociągu TLK SUDETY do Krakowa przyjazd i wyjazd z i do Jeleniej Góry zaplanowano w godzinach południowych. Pociąg zatrzyma się na stacjach Janowice Wielkie, Marciszów, Sędzisław, Wałbrzych Główny, Wałbrzych Miasto, Świebodzice, Jaworzyna Śląska, Świdnica Miasto, Dzierżoniów Śląski, Ząbkowice Śląskie, Kamieniec Ząbkowicki, Nysa, Prudnik, Głogówek, Kędzierzyn Koźle, Gliwice, Zabrze, Katowice, Mysłowice, Jaworzno Szczakowa, Trzebinia i Krzeszowice. W kwestii połaczenia do Kudowy-Zdrój i Polanicy-Zdrój kursujacy w weekendy pociąg IC ŚNIEŻKA Warszawa Wschodnia- Kudowa Zdrój będzie kursował na podobnym poziomie jak obecnie również w rozkładzie 2020/21
Obsługa stacji Otmuchów, Paczków i Racławice Ślaskie jest nadal analizowana.
A na zdjęciu pospieszny Jelenia Góra- Kraków w Otmuchowie 2006r. Oby i w tym mieście te pociągi stawały.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
213 33 1
#7
A jaki czas przejazdu z Jeleniej do Krakowa i cena biletu na tej malowniczej trasie?
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.400 28 2
#8
zatrzyma się na stacjach Janowice Wielkie, Marciszów, Sędzisław, Wałbrzych Główny, Wałbrzych Miasto, Świebodzice, Jaworzyna Śląska, Świdnica Miasto, Dzierżoniów Śląski, Ząbkowice Śląskie, Kamieniec Ząbkowicki, Nysa, Prudnik, Głogówek, Kędzierzyn Koźle, Gliwice, Zabrze, Katowice, Mysłowice, Jaworzno Szczakowa, Trzebinia i Krzeszowice.
....
Obsługa stacji Otmuchów, Paczków i Racławice Ślaskie jest nadal analizowana.
I IC wydzierżawi Pt47-65 z Wolsztyna, aby mieć czym targać ten pociąg z KK do Jaworzyny. Jest to tak samo realne, jak ta relacja. Uwierzę, jak zobaczę!
 
OP
OP
Marcub85

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
#9
Dla mnie instytucja ze słowem "Komitet..." nie jest wiarygodnyn potwierdzenien ze tak się stanie, choć kibicuje im i kciuki trzymam. Myślałem raczej o źródle w TLK lub KD... ale już chyba wiem kogo o to spytam.
 
OP
OP
Marcub85

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
#14
I teraz mam dylemat... jechać tym pociągiem czy mu robić zdjęcia... Może dla niektórych to będzie kolejny pociąg na linii, ale dla nas - Dzierżoniów, Świdnica, Ząbkowice - pasażerskie składy wagonowe - to coś czego nie widzieliśmy tu od kilkunastu lat...
Coś wspaniałego!
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 107 12
#15
– W oparciu o przeprowadzone analizy w ramach studium wykonalności do realizacji skierowany zostanie wariant, który zakłada maksymalną prędkość pociągów pasażerskich 160 km/h oraz towarowych 120 km/h. Planuje się dobudowę drugiego toru na wszystkich odcinkach jednotorowych oraz budowę torów w stacjach umożliwiających obsługę pociągów o długości 750 m – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Plus elektryfikacja!!!

https://kk24.pl/pkp-ma-plan-remontu...znie-przyspiesza-stacje-zostana-przebudowane/
 
OP
OP
Marcub85

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
#16
No to teraz dopiero mam gwóźdź wbity w podeszwę... jak w maju poruszyłem tą dyskusję to sam nie wierzyłem szczerze mówiąc że mi przez Dzierżoniów ten pociąg pojedzie, więc teraz o tej planie przebudowy i elektryfikacji też bym pewnie z szerokim uśmiechem (śmiechem raczej) dyskusję komentował.
W sumie odcinek dwutorowy z Dzierżoniowa już był, ale wojska radzieckie bardziej go potrzebowały. więc zabrały:) odbudować drugi tor może i się da, łatwo nie będzie. Niemiec tak budował że dwa tory były, więc obiekty mostowe są na to przygotowane. Ale z tą elektryfikacją to już będzie naprawdę ciekawie, bo tego nie było i te obiekty mogą już się z tą elektryfikacją nie dopasować... Wiadukt w Dzierżoniowie jest taki niski że do bipy wsiadłby z niego przez górne okna:) ale słyszałem już kiedyś plotkę (o zgrozo, teraz okaże się prawdą!) że ten zabytkowy wiadukt... podniosą! Ech... Jeszcze zlikwidują semafory kształtowe i pojadą te elektrowozy... Wrzucam szkic stacji Dzierżoniów Śląski, ten przerywany tor to właśnie ten który zniknął po wojnie i który miałby być odbudowany. Na moim zdjęciu (robionym właśnie z owego wiaduktu) widać ukształtowanie nasypu po prawej stronie od łuku, tędy właśnie ten tor biegł (ciekawostka - po jego lewej stronie początek bardzo interesującej linii - bocznicy do Młyna Hilberta, ale to już na osobny wątek) . Na trzecim zdjęciu owy wiadukt...
 

Załączniki

OP
OP
Marcub85

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
#18
No za bardzo to tego wiaduktu nie widać... :(
Już wrzucam lepsze zdjęcie, szukałem czegoś co naprawdę pokaże że wiadukt jest dość niski. Ale już uzupełniam - zdjęcia autorstwa p. Andrzeja Klauzy, pochodzą z jego strony fotoblogu i z jego profilu na FB. Każdy robi zdjęcia z wiaduktu, a na dół mi też jakoś zejść nie było po drodze...
Co do samego wiaduktu, o ile pamiętam - ufundowali go lokalni rolnicy (niemieccy oczywiście, przed wojną) którzy już wtedy narzekali na zbyt dużą częstotliwość ruchu pociągów i zamknięty zbyt często przejazd kolejowy (obecnie ulica Kościuszki). Powistały wiadukt umożliwił im swobodny dojazd do pól na południe od miasta...
Ale puentując moje wpisy: jak w maju nie wierzyłem że ten pociąg (Kraków - Jelenia Góra) powróci, tak teraz jestem pełny nadziei, że wróci po 70 (a za chwilę po 80-ciu latach) ten drugi tor, który rosyjskie oddziały zdemontowały:)
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#19
No faktycznie, bez podniesienia przęsła (albo obniżenia toru, ale to mało realne) się nie obejdzie przy elektryfikacji.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.400 28 2
#20
Nowy rozkład od 13.12., ale pierwsze Sudety ruszą 22.12.2020 i pojeżdżą do 13.03.2021. Oby nie był to ich wielki powrót i szybki koniec.
Elektryfikacja? Zaorane takich klimatów, jak w Prudnik, czy Nowym Świetowie? Dramat!