• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 XXIII Parada Parowozów -Wolsztyn 30.04. 2016 r

Reakcje
45 1 5
#41
Zawsze bardzo chciałem pojechać na Paradę ale pewnie przez długi czas jeszcze się tak nie złoży, a jak już będę mógł to parowozów już nie będzie...

Jakoś nigdy jednak nie podobał mi się ten pomysł ze spięciem wszystkich maszyn. Może dlatego że nawet parowozy w trakcji podwójnej wywołują we mnie obrzydzenie :)
 

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
#45
Postanowiłem napisać coś o paradzie parowozów w Wolsztynie 2016 w której, jak co roku trochę z sentymentów trochę z przekonania biorę udział.
Po ostatniej paradzie w 2015 roku szczerze powiedziawszy już nie spodziewałem się niczego nadzwyczajnego.Jak pamiętamy w 2015 Wolsztyńska „Parada” była nią tylko z nazwy. Panowała atmosfera bardziej dożynkowa/odpustowa a gdzieś tam w tle za wielkimi scenami i straganami było kilka „ciuchć” i już.
No i teraz rok 2016 i duże zaskoczenie! Wolsztyn i PKP Cargo chyba śledziło fora internetowe i czytało artykuły dotyczące zeszłorocznej parady i wyciągnęli wnioski.Na początek organizacja imprezy. Akcja reklamowa w prasie,radiu,telewizji. Sądząc po ilości ludzi udana. Dalej,nie było żadnych idiotycznych scen i pseudo gwiazd zagłuszających wszystko dookoła. Gwiazdy były ciężkie i tłuste,Parowozy.Prowadzącymi byli trzej panowie stali oni na platformie ustawionej na torach i opowiadali o lokomotywach (dane, ciekawostki, itp.) jednak nie tak jak to było w zeszłym roku o wszystkim i o niczym a już najmniej o lokomotywach tylko wszystko związane było z koleją.
No i na koniec Parowozy, chociaż powinienem zacząć od nich.Było ich 12 i wszystkie wspaniałe. Parowozy i ich miłośnicy przyjechali z Czech,Niemiec i Polski.Największą atrakcją tegorocznej imprezy był odbudowany przez niesamowitą ekipę mechaników i pasjonatów z Chabówki a także PKP CARGO parowóz Pt47-65.
Miałem przyjemność jechać w „dziewiczym” rejsie z Poznania do Wolsztyna i było to piękne, co prawda przez jakiś czas przed nami jechała (nie na haku) SM,ka w razie, „w” ale jej pomoc nie była potrzebna Petucha dała radę,co potwierdziło bardzo dobrze wykonaną naprawę w Chabówce .
W czasie jazdy rozmawiałem z ludźmi, którzy brali udział w naprawie i dostarczeniu lokomotywy do Wolsztyna i naprawdę chwała im wszystkim za takie poświęcenie.
Niestety jest też jedno, „Ale”.Maszyniści z Wolsztyna, którzy chyba zupełnie nie czuli parowozu i całej tej magii związanej z prowadzeniem tak pięknej maszyny. Już w Poznaniu na dworcu przegięli z parą i poszły w ruch zawory bezpieczeństwa. No cóż pożyjemy zobaczymy. Ciekawostką jest to ze wszyscy, z którymi rozmawiałem twierdzili ze „Petucha” w Wolsztynie przy braku kontroli zostanie zajechana. A głównymi –cowboyami- będą Anglicy i Niemcy i byłoby lepiej gdyby została w Chabówce.

Na koniec trochę zdjęć.
Przed wyjazdem Poznań Dworzec Letni,w trasie Luboń
 

Załączniki

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
#46
Wolsztyn Parada
 

Załączniki

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#48
Pojechałem autem i nie był to najlepszy pomysł, gdyż po Wolsztynie jeździło się gorzej, niż po centrum Warszawy w godzinach szczytu. Dodatkowo znalezienie miejsca parkingowego okazało się praktycznie niemożliwe. Ostatecznie udało się (ledwo) na tyłach ulicy Przemysłowej. Miejsce jest dobre, znane i lubiane, lecz tylko dzięki opóźnieniu parady udało się cokolwiek zobaczyć.
Parę zdjęć ode mnie:
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#49
Czy ta 18 201, która dzisiaj była na paradzie, jest wykonana jako model w produkcji masowej? Czy ktoś ma wiedzę na ten temat?
Z tego co mnie pamięć nie myli to ten model robi-ło Roco
Nie myli Kolegi pamięć, było o tych modelach tu:
http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-kolei-wschodnioniemieckich-dr.16948/page-2
A o modelach tej lokomotywy można poczytać tu:
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_18_201
 

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
500 7 0
#50
Maszyniści z Wolsztyna, którzy chyba zupełnie nie czuli parowozu i całej tej magii związanej z prowadzeniem tak pięknej maszyny. Już w Poznaniu na dworcu przegięli z parą i poszły w ruch zawory bezpieczeństwa. No
Za kocioł odpowiada palacz - a nie maszynista
Nie identyfikuj uruchomionych zaworów z brakiem umiejętności bo to nie ma związku w opisywanej sytuacji.
Po zatrzymaniu spada zapotrzebowanie na parę stąd za działanie zaworów.
Nawet chwilowe włączenie sprężarki czy inżektora nie zapobiega uruchomieniu zaworów bezpieczeństwa w trakcie postoju.
 

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
#51
Nie identyfikuj uruchomionych zaworów z brakiem umiejętności bo to nie ma związku w opisywanej sytuacji.

Z całym szacunkiem do umiejętności maszynisty i palacza, ale chyba nie zrozumiałeś, o co mi chodzi .Chodzi mi o to ze w Wolsztynie obsługujący parowozy są na etacie i tylko tyle.Brakuje im tego czegoś, co posiadają na przykład ludzie z Chabówki, gdzie parowóz to nie tylko tony metalu i brudna robota od-do.
A co do Sytuacji na dworcu w Poznaniu to obydwaj byli w budce, kiedy grały zawory. Zresztą ten temat już był kiedyś poruszany a tu jest wątek o imprezie .


 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.400 28 2
#53
Brakuje im tego czegoś, co posiadają na przykład ludzie z Chabówki, gdzie parowóz to nie tylko tony metalu i brudna robota od-do.
A co do Sytuacji na dworcu w Poznaniu to obydwaj byli w budce, kiedy grały zawory. Zresztą ten temat już był kiedyś poruszany a tu jest wątek o imprezie .
Czasami mam wrażenie, że niektórzy nie wiedzą już do czego się przyczepić... może choć zaczes mieli właściwy?
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#54
Chodzi mi o to ze w Wolsztynie obsługujący parowozy są na etacie i tylko tyle. Brakuje im tego czegoś, co posiadają na przykład ludzie z Chabówki, gdzie parowóz to nie tylko tony metalu i brudna robota od-do.
Zapewniam Cię, że w chwili obecnej w Wolsztynie tak już nie jest. Owszem, palacz (w tym przypadku teoretycznie pomocnik z Leszna z tego co wiem) trochę przechajcował, gdyż postój po podstawieniu się pod skład nie był nieplanowany, przez co można było odpowiednio zaplanować zużycie pary. Tyle teorii - w praktyce w Ol49 udaje im się to idealnie, mimo iż z TurKolem jechałem już ponad 70 razy to od dawna nie słyszałem, by w Oelce otwarły się zawory. Ale trzeba też pamiętać, że Peta parę robi znacznie lepiej, a 5 lat braku styczności z tym parowozem (dla pomocnika z Leszna zapewne znacznie więcej) robi swoje i potrzeba im trochę czasu. Ale w żadnym razie fakt ten nie umniejsza umiejętnościom obsługi parowozu.
Natomiast oczywistym problemem jest wpuszczanie na parowozy Anglików, którzy panoszą się jakby byli u siebie i niczego nie szanują. Ciekawe, jak to wygląda od strony prawnej i czy wie o tym UTK....

Ja na Paradzie w tym roku byłem i nie żałuję, ogólnie impreza wypadła fajnie, choć oczywiście zgadzam się z większością wypowiadających się, że robi się z tego coraz większy festyn... Na plus na pewno można zaliczyć obsługę pociągu Cegielski w drodze powrotnej, czyli niemiecki parowóz 18 201. Choć ogólnie zdecydowanie wolę polskie parowozy, zwłaszcza Pt47, to była to niecodzienna okazja. Od Zbąszynia do Poznania BR 18 pokazała nieco swoich możliwości :)

Poniżej zamieszczam trochę swoich zdjęć (fociłem głównie przed i po paradzie, bo same przejazdy połączonych parowóz są jak dla mnie mało ciekawe z punktu widzenia fotografowania):
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg 15.jpg 16.jpg
 

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#56
W czasie jazdy rozmawiałem z ludźmi, którzy brali udział w naprawie i dostarczeniu lokomotywy do Wolsztyna i naprawdę chwała im wszystkim za takie poświęcenie.
Niestety jest też jedno, „Ale”.Maszyniści z Wolsztyna, którzy chyba zupełnie nie czuli parowozu i całej tej magii związanej z prowadzeniem tak pięknej maszyny. Już w Poznaniu na dworcu przegięli z parą i poszły w ruch zawory bezpieczeństwa. No cóż pożyjemy zobaczymy. Ciekawostką jest to ze wszyscy, z którymi rozmawiałem twierdzili ze „Petucha” w Wolsztynie przy braku kontroli zostanie zajechana. A głównymi –cowboyami- będą Anglicy i Niemcy i byłoby lepiej gdyby została w Chabówce.
Odnośnie Petuchy czy ktoś wie coś więcej na temat awarii Petuchy prawdopodobnie dotyczącej szczelności kotła? Z wiadomych mi informacji z 1-go na 2-go maja musieli przeprowadzić szybką akcję wyszlakowania i spuszczenia wody z kotła parowozu. Pytałem jednego z pracowników parowozowni, który niestety nie za bardzo był wylewny jeśli chodzi o udzielenie informacji. Powiedział tylko tyle, że kocioł jest na gwarancji i mają przyjechać z Piły z Interlok-u
Stoi wygaszona na torze wjazdowym na teren parowozowni - poniżej link do kamerki internetowej.

http://www.kamery.wolsztyn.pl/kamera12.php


DSC_0783 (2).JPG
 

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
32 1 0
#60
A był ktoś może na stoisku Robo i pytał co tam słychać w temacie wagonów 112A ?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Imprezy 4
Imprezy 25
Imprezy 14
Imprezy 108
Imprezy 23

Podobne wątki