• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Wystawa Makiet Nostalgia Za Parą 13-15 października w Żninie

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#1
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w I Wystawie Makiet i Modeli Kolejowych „Nostalgia Za Parą” w Żninie, w dniach 13-15 października 2017 roku. Makiety modułowe w skali H0 i H0e. Impreza odbędzie się w sali gimnastycznej szkoły podstawowej w Żninie i będzie towarzyszyć Międzynarodowemu Zlotowi Kolei Wąskotorowych na 600 mm, na którym spodziewane jest kilkanaście parowozów z całej Europy.

Zapraszam do udziału:
  • modelarzy z modułami szlakowymi, stacjami, bocznicami;
  • modelarzy z ciekawymi modelami taboru;
  • maszynistów z własnym taborem;
  • uczestników także bez makiet czy bez taboru;
  • hobbystów chcących zaprezentować swój dorobek;
  • zwiedzających, którzy chcą oglądać wystawę.
Terminarz imprezy
  • 12 października, czwartek
    Uczestnicy: członkowie grupy Nostalgia Za Parą
    w godzinach 13.00-20.00 montaż makiet grupy Nostalgia Za Parą i zainteresowanych zgłoszonych uczestników
  • 13 października, piątek
    Uczestnicy: członkowie grupy Nostalgia Za Parą i zgłoszeni uczestnicy
    08.00-14.00 - montaż makiet zgłoszonych uczestników, w trakcie przerwa obiadowa
    15.00 - otwarcie wystawy
    15.30-19.30 jazdy na makiecie
  • 14 października, sobota
    Uczestnicy: członkowie grupy Nostalgia Za Parą i zgłoszeni uczestnicy
    10.00-14.00 jazdy na makiecie
    14.00-15.30 przerwa obiadowa
    15.30-19.30 jazdy na makiecie
  • 15 października, niedziela
    Uczestnicy: Członkowie NZP i zgłoszeni uczestnicy
    10.00-15.00 jazdy na makiecie
    15.00-16.00 przerwa obiadowa
    16.00 - zakończenie imprezy i rozkładanie makiety
Przedstawiony wyżej harmonogram może ulec zmianom.

Podstawowe założenia

  • Jazdy według rozkładu jazdy.
  • Tabor zarządów europejskich z wykluczeniem taboru "zabawkowego" i nieistniejącego typu np. "skrócone Piko"
  • Obowiązuje czas modelarski.
  • Szlak na wysokości 110 cm.
  • Makiety odgrodzone są od publiczności metalowymi barierkami typu „koncertowego”.
  • Organizator zabezpiecza dla uczestników zamykane pomieszczenie na tabor, narzędzia, ubrania itp.
Warunki dla zgłaszanego taboru
  • każda zgłoszona lokomotywa musi być wcześniej zaprogramowana według adresów przydzielonych z puli ogólnopolskiej. Osoby które nie mają przydzielonej puli muszą o nią wystąpić tutaj: http://forum.modelarstwo.info/threads/adresy-dcc-i-lokonet-id.24016/
  • organizator zaleca, aby każdy uczestnik miał ze sobą lokomotywę zastępczą;
  • tylko tabor europejski, ze względu na skrajnię wyklucza się tabor typu USA;
  • wykluczony jest tabor zabawkowy - z zestawów startowych, nieistniejące w rzeczywistości lokomotywy i wagony, tabor skrócony 1:100 itp.;
  • lokomotywy przed spotkaniem sprawdzone, z wyczyszczonymi kołami, zaprogramowane, sprzęgi standardowe (oczkowe) z obu stron (z dopuszczalnymi wyjątkami - np. parowozy pośpieszne);
  • oraz obowiązkowo manipulatory fred oznaczone danymi lokomotywy i nazwiskiem właściciela;
  • wagony osobowe i towarowe sprzęgi standardowe (oczkowe) obustronnie;
  • składy osobowe i towarowe zgłaszane jako składy zwarte: sprzęgi zewnętrzne składu standardowe (oczkowe), wewnątrz dopuszczalne inne sprzęgi standardowe jak np. krótki sprzęg roco lub flm;
Uczestnicy - Maszyniści jeżdżą zgłoszonym uprzednio przez siebie taborem wraz z manipulatorami typu Fred - są to obligatoryjne warunki dopuszczenia modeli do ruchu. Brak własnego manipulatora powinien być wcześniej skonsultowany z organizatorem.

Termin zgłoszeń, kontakt, informacje
  • Zgłoszenia uczestników z modułami do 15 czerwca 2017 na mail piotr@nostalgiazapara.pl
  • Zgłoszenia pozostałych uczestników do 10 września 2017 na mail piotr@nostalgiazapara.pl
  • Zgłoszenia przyjmowane będą wyłącznie na wskazany adres mailowy.
  • Uczestnicy, których zgłoszenia zostaną przyjęte, otrzymają zwrotnym mailem potwierdzenie. Brak maila zwrotnego w ciągu kilku dni oznacza, iż nie dotarł do mnie, w takim przypadku proszę o telefon.
  • Proszę o nie wysyłanie zgłoszeń przez forum na priv, gdyż nie będą one uwzględniane.
  • Telefon: 501 647 139
Uwagi dodatkowe
Ważne

Wszystkich uczestników będzie obowiązywał regulamin imprezy, który precyzuje prawa i obowiązki Uczestników. Podstawowe warunki to punktualne stawiennictwo, kultura osobista, schludny ubiór i wygląd, powstrzymanie się od picia alkoholu, koleżeńska postawa i wzajemna pomoc przy rozkładaniu i składaniu makiet. Podczas imprezy wszyscy Uczestnicy chodzą obowiązkowo w koszulkach imprezy (jeśli będą wprowadzone - ostatnio nie były, wtedy chodzimy we własnych koszulkach klubowych), lub we własnym umundurowaniu kolejowym PKP lub innych przewoźników.

Uczestnicy bez makiet (maszyniści)
są zobowiązani do udziału w rozkładaniu i składaniu makiet oraz pozostałej infrastruktury imprezy (rozstawianie barierek, wieszanie zasłon na modułach, ustawianie stolików i krzesełek) - według dyspozycji organizatora, w piątek od 08.00 rano i w niedzielę po zakończeniu imprezy (przewidywany czas godziny 16.00-18.00/19.00).
Każdy uczestnik bez makiety zabiera ze sobą dwa klucze 13.

Makiety

  • W pełni wykończone.
  • Moduły szlakowe zakończone przejściami wg normy Fremo.
  • Makiety stacji nieukończonych dopuszczalne ewentualnie jako szuflady techniczne.
Koszty Uczestnictwa
Uczestnicy ponoszą we własnym zakresie koszty dojazdu, noclegu i posiłków.
Nocleg i posiłki zamawia grupowo organizator, dzięki czemu ich koszt będzie dużo niższy.
Szczegółowe informacje zostaną przekazane zgłoszonym uczestnikom.

Informacje dla uczestników także tutaj:
http://www.nostalgiazapara.pl/pierw...a-za-para-w-zninie-informacje-dla-uczestnikow
telefon kontaktowy: 501 647 139

Pzdr, Piotr
 
Ostatnio edytowane:

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#2
znin_plan_pazdziernik_mini.jpg
pokazy_na_stacji.jpg
znaczek_okolicznosciowy.jpg
Trochę zmieniły się godziny otwarcia makiety w stosunku do przedstawionych w pierwszym poście. Aktualne są na infografice z układem makiety.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
#3
- PEKAESEM? W czwartej epoce? – Gawrylukowi mało nie powypadały gałki oczne ze zdziwienia – Pamiętasz jakie wtedy panowały zasady? Pamiętasz jak jechaliśmy PKS-em z Gródka do Białegostoku i w Królowym Moście kierowca ominął przystanek i zatrzymał się tak daleko aby wypuścić wysiadającego i aby nie zdążyli dobiec ci, którzy czekali na przystanku? A co będzie jak nam się to teraz przytrafi?

- No ale do Żnina inaczej niż asfaltem nie dojedziesz. No chyba, że wąskotorówką 600mm ale co nam da dojechanie do Gąsawy? Też trzeba by PKS-em.

Autosan.jpg

Wsiedliśmy w Poznaniu w Autosana. W wersji dalekobieżnej miał bardzo wygodne „lotnicze” siedzenia, więc w sumie nam się podobało. Do Żnina pojechaliśmy na jeden dzień aby podczas wystawy szkolnej podczas międzynarodowego zlotu parowozów 600mm zainteresować koleją dzieci i w ten sposób wesprzeć Nostalgię Za Parą.

Ponieważ pojechaliśmy pierwszym autobusem byliśmy trochę przed czasem. Wykorzystaliśmy więc okazję do oglądania zakamarków parowozowni w Ostrowie. Wszystkie parowozy z wyjątkiem pełniącego funkcję lokomotywy manewrowej Oi1 były na szlaku więc panowały w niej pustki.
Ostrów zakamarki 1.jpg
Ostrów widk od zasieków.jpg
Hala parowozowni od góry.jpg
Hala parowozowni z boku.jpg
Pogadaliśmy trochę z kolegami i powspominaliśmy jak to Gawryluk kiedyś chciał odkręcać uderzeniami młotka zawór zbiornika z paliwem.
Ostrów widok od gazowni.jpg

Nieco później było straszne zamieszanie, bo okazało się, że milicja, na terenie fabryki maszyn odkryła wagon pełen opon, którego obecności nikt nie mógł wyjaśnić.
Dziupla 2.jpg
Wkrótce okazało się, że była to pierwsza w tamtych czasach "dziupla", a w hali montażu zachodził demontaż kradzionych samochodów. Po wyłamaniu drzwi bramy, na gorącym uczynku złapano mechaników, którzy tłumaczyli, że rozbierali samochody zachodnich marek aby podejrzeć technologię i zrobić jeszcze lepsze rodzime produkty.
Dziupla 1.jpg
Żeby nikt nie podejrzewał nas o związki z „racjonalizatorami przemysłu samochodowego” – no bo jak wyjaśnić, że z Podlasia przyjechaliśmy aż do Żnina poszliśmy „na spacer” w góry. Gdy zziajani dobiegliśmy do podnóża wzniesienia zobaczyliśmy juhasa pasącego owce. Łolaboga! Pomyślałem. A ten tu skąd? I na czym te owce leżą? Na gaźniku?
Góry i juhas.jpg
- Gawryluk – zawołałem ale go nie było w pobliżu – Gdzie żeś polazł? – spojrzałem w górę i domyśliłem się, że pewnie pobiegł do ruin zamku. Gonienie go nie było proste, gdyż odbywało się poza szlakiem.
Góry 1.jpg
Góry 3.jpg
Mało nóg nie połamałem. Oczywiście wszyscy ludzie szli równiuteńką drogą......
Droga do riun zamku.jpg
.......no ale ja przynajmniej poprzyglądałem się ciekawej roślinności. Gawryluka znalazłem na szczycie muru obronnego z aparatem w ręce. Sfotografował jakichś ludzi przesłuchiwanych przez milicjanta.
Ruiny zamku.jpg
Ja tymczasem stanąłem ukryty za murem. Nie to, że się czegoś bałem, po prostu niefotogeniczny jestem i jeszcze mi się trochę przytyło.
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
#4
Linia kolejowa biegła ze stacji postojowej obok Parowozowni Ostrów do Padowa i dalej Bartoszowa by zakończyć się na stacji Wrocki. Padowo niezmienne klimatyczne i fajne, choć po dziś dzień nie rozbudowano urządzeń srk. Tory główne zasadnicze są nadal jednokierunkowe mimo, że ruch pociągów jest duży. Panowie budujący przejście podziemne mogą spokojnie trafić do księgi Guinnessa za najbardziej spokojne podejście do pracy (coś lekko zaciągali po naszemu – Gawryluk był przekonany, że to ziomki z Podlasia?). Natomiast obaj zatrzymaliśmy wzrok na miłej pani, która usiadła w ogródku przed domem. Nie pamiętaliśmy aby tam było jakieś gospodarstwo, albo ta pani nas wytrąciła z równowagi, że dopiero teraz je zauważyliśmy.

Ogródek koło Padowa.jpg
Bartoszów pamiętam jeszcze z Hobby w 2010 roku. Tu też nie było żadnej modernizacji. Sygnalizacja kształtowa, a zwrotnice napędzane pędniami z dwóch nastawni.
Bartoszów perony.jpg
Bartoszów perony (2).jpg
Bartoszów em wjazdowy.jpg
Nastawnia dysponująca jest bardzo duża i widać, że pewnie była przygotowana do przyszłej przebudowy urządzeń srk. Ale tak się nie stało. Dobrze, że nie zrobili tak, jak w Białymstoku, gdzie wzniesiono wielką nastawnię, poczekano dwadzieścia lat aby zardzewiała i następnie ją rozebrano. Naczelnik stacji dodatkowo musiał walczyć z chuliganami, którym już nie wystarcza niszczenie betonowego płotu i doskonalą się w dewastacji oświetlenia.
Bartoszów auto dyżurnego ruchu.jpg

Bartoszów głowica północna.jpg

Najbardziej zadbaną stacją w tym rejonie trasy były Wrocki.
Wrocki od strony torów.jpg
Jedynie trawa, choć najlepszego gatunku nie była regularnie koszona tworząc naturalne "wyspy" zieleni.
Wrocki od strony drogi.jpg
Latarnie stylowe i na peronach i na drodze prowadzącej do dworca. Jedna złamana przez wandali, którzy przyjechali na wycieczkę z Bartoszowa. Sygnalizacja kształtowa i tu ciekawostka. Naczelnik sam wykonał semafory z włókna węglowego. Chociaż nie trzymają standardu ISO, doskonale pełnią swoją funkcję, a dzięki nieco większym ramionom są bardzo dobrze widoczne i chwalone przez maszynistów.

Nasz czas bardzo szybko się skończył. Jak tylko Pan Dyżurny Ruchu Remigiusz przyjął obsługę nastawni w Ostrowie (on przynajmniej przyjechał Mercedesem),
Ostrów Mercedes Remigiusza.jpg
..... zapakowaliśmy się z Gawrylukiem do autobusu i ruszyliśmy w drogę powrotną.

Z tego wszystkiego nie odwiedziliśmy nawet żnińskiej stacji wąskotorowej, gdzie odbywał się pokaz parowozów 600mm. Ach kiedy ten czas zwolni….. Do zobaczenia w Rumii.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#9
Jak zawsze dni imprezy minęły błyskawicznie w miłym gronie ekipy Nostalgia Za Parą. Dziękuję wszystkim za wspólną zabawę. Dziękujemy za odwiedziny i wspólną zabawę kolegom z Toruńskiej Makiety Modułowej i Bydgoskiego Klubu Modelarzy Kolejowych.Dziękuję Michałowi i Remikowi za zaangażowanie, zwłaszcza w charakterze dyżurnych ruchu i naczelników Parowozowni Ostrów Wielkopolski. Więcej o tej parowozowni jako makiecie i w ogóle o zasadach funkcjonowania parowozowni jest tutaj: http://www.nostalgiazapara.pl/makiety/parowozownia-ostrow Były też jazdy nocne, a kilku kolegów zrobiło podczas nich fajne zdjęcia które pojawią się wkrótce.
Pozdrowienia, Piotr
DSC05114.JPG


DSC05148.JPG


DSC05267.JPG


DSC05136.JPG


DSC05154.JPG


DSC05146.JPG