• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wysokość wskaźnika W4

Yaku

Aktywny użytkownik
Reakcje
109 0 0
#1
Witam.
Ile wynosi wysokość słupka wskaźnika W4 (zaznaczona na obrazku, od główki szyny do dolnej krawędzi tabliczki) w wersji niższej? Szukałem odpowiedzi na to pytanie, jednak znalazłem jedynie informację o wersjach wysokich, takich jak na załączonej grafice. Często spotyka się jednak ten wskaźnik na peronie stacji lub poza nim i ma on o wiele niższy słupek. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź!!! :)
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#2
To jest standardowa wysokość, niższe stosuje się w sytuacji, gdy np. jest wiata na peronie i wskaźnik wysoki nie byłby widoczny z odpowiedniej ,
odległości. W takich nietypowych sytuacjach wysokość wyznacza się indywidualnie tak, by wskaźnik był widoczny z wymaganej odległości (z pamięci nie podam, jaka jest ta odległość).
 
OP
OP
Yaku

Yaku

Aktywny użytkownik
Reakcje
109 0 0
#3
To jest standardowa wysokość, niższe stosuje się w sytuacji, gdy np. jest wiata na peronie i wskaźnik wysoki nie byłby widoczny z odpowiedniej ,
odległości. W takich nietypowych sytuacjach wysokość wyznacza się indywidualnie tak, by wskaźnik był widoczny z wymaganej odległości (z pamięci nie podam, jaka jest ta odległość).
Ok! Dziękuję za odpowiedź. Teraz już mam tę kwestię wyjaśnioną! :)
 
OP
OP
Yaku

Yaku

Aktywny użytkownik
Reakcje
109 0 0
#4
Korzystając z okazji - rozumiem, że odległość, w jakiej ustawia się W4, a także inne wskaźniki od szyny, czy też od osi toru jest ustalana indywidualnie? Jest to dla mnie również ważne pytanie, gdyż nie znalazłem w żadnych przepisach odpowiedzi na nie. Tutaj także będę wdzięczny za wyjaśnienie! :)
 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 13 0
#5
Wskaźniki W4 wysokie stosuje się tam, gdzie brak skrajni na postawienie wskaźnika "podstawowego". Odległość od osi toru wynika ze skrajni budowli - na odcinku prostym to są bodajże 2 metry.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#7
Wskaźniki W4 wysokie stosuje się tam, gdzie brak skrajni na postawienie wskaźnika "podstawowego".
Zgadza się, ale trzeba pamiętać, że wskaźnik "wysoki" jest znacznie wyższy, niż ten pokazany na rysunku zamieszczonym przez kolegę @Yaku. Ściśle mówiąc, na rysunku jest pokazany wskaźnik podstawowy, o wysokości 2,5 m od szyny, a w nawiasie podana jest wysokość wersji wysokiej: 4 m. I właśnie takie wysokie, 4-metrowe, ustawia się na wąskich międzytorzach, gdzie jest za wąsko na samą tarczę (latarnię) wskaźnika, a mieści się tylko sam maszt. Sam wskaźnik na wysokości 4 m jest już tam, gdzie skrajnia zwęża się. Natomiast niższe niż 2,5 m stosuje się tak, jak napisałem wyżej, tam, gdzie warunki widoczności nie pozwalają na ustawienie wskaźników na standardowych lub wysokich masztach.
 
OP
OP
Yaku

Yaku

Aktywny użytkownik
Reakcje
109 0 0
#8
Witam! Nie chcę zakładać specjalnie nowego wątku, dlatego zapytam tutaj :) W którym roku/których latach zaczęto stosować na PKP wskaźnik W6a? Czy wcześniej był stosowany zamiast niego, czy też zamiennie W6 bez grafiki przedstawiającej auto?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#9
Wskaźnik W 6a pojawił się po raz pierwszy w przepisach E 1, które weszły w życie 1 stycznia 1976 roku. Wcześniej był tylko wskaźnik W 6 bez żadnego symbolu i W 7 z literą R, stosowany przed miejscami robót torowych. Wcześniej, poza miejscami robót, we wszystkich innych miejscach, gdzie należało dać sygnał "Baczność" stosowano W 6 bez żadnego symbolu.
 
OP
OP
Yaku

Yaku

Aktywny użytkownik
Reakcje
109 0 0
#10
Wskaźnik W 6a pojawił się po raz pierwszy w przepisach E 1, które weszły w życie 1 stycznia 1976 roku. Wcześniej był tylko wskaźnik W 6 bez żądnego symbolu i W 7 z literą R, stosowany przed miejscami robót torowych. Wcześniej, poza miejscami robót, we wszystkich innych miejscach, gdzie należało dać sygnał "Baczność" stosowano W 6 bez żadnego symbolu.
Dzięki wielkie! :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo i pozostała infrastruktura 12

Podobne wątki