• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Wysokość semaforów świetlnych

MeWaPKP

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witajcie!

Może zna ktoś jakieś przepisy/wytyczne dotyczące wysokości semafora świetlnego na PKP?
Potrzebuje jego wysokość jak i szerokość tarczy oraz wysokość tarczy (tej gdzie są żarówki).

Nie mam pojęcia gdzie to znaleźć. Chodzi mi o np 3 czy klasyczny 5 komorowy.


A może ktoś ma rysunek techniczny takiego semafora?
 
OP
OP
MeWaPKP

MeWaPKP

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Jeszcze jedno pytanie koledzy. Dziekuję za tarcze @uboottd .

Jaka jest wysokość semafora 5 komorowego od główki szyny do miejsca zaczepienia tarczy. Chodzi mi o wysokość słupa.
Robię model 6 komorowego semafora i 4 komorowego z bezwględnym zakazem wjazdu do tunelu i nie wiem jak je zwymiarować.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#5
A ja przy okazji zapytam czy z czegoś wynika, że stosuje się semafory świetlne na słupie i na wysięgniku słupa? Widać to na zdjęciu, które zrobiłem na jednej ze stacji:

IMG_0331.jpg
 
Ostatnio edytowane:

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#6
Na wysięgniku stosuje się w celu poprawy widoczności (np. słupy sieci trakcyjnej mogą przesłaniać obraz).
 
P

Paweł Piotr

Gość
#7
Semafory na wysięgniku mają poprawić jego widoczność (głównie na liniach zeelektryfikowanych, gdzie słupy trakcyjne są ustawiane w tej samej odległości od osi toru, co słupy sygnalizatorów), także w innych szczególnych dla miejsca ustawienia okolicznościach (np. łuki torów).
 

Załączniki

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#11
Na wysięgniku stosuje się w celu poprawy widoczności (np. słupy sieci trakcyjnej mogą przesłaniać obraz).
Semafory na wysięgniku mają poprawić jego widoczność (głównie na liniach zeelektryfikowanych, gdzie słupy trakcyjne są ustawiane w tej samej odległości od osi toru, co słupy sygnalizatorów), także w innych szczególnych dla miejsca ustawienia okolicznościach (np. łuki torów).
Dzięki koledzy. Marqus - tobie też dzięki.
Nie daję ocen tylko odpisuję, bo nie wiem dlaczego, ale nie mogę oceniać.
"Akcji" żadnej nie pamiętam ze swoim udziałem, więc nie wiem dlaczego nie wyświetlają mi się oceny dla innych (jakaś kara? :) ).
Pozdrawiam
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#12
A ja przy okazji zapytam czy z czegoś wynika, że stosuje się semafory świetlne na słupie i na wysięgniku słupa? Widać to na zdjęciu, które zrobiłem na jednej ze stacji:

Zobacz załącznik 293030
Na wysięgniku stosuje się w celu poprawy widoczności (np. słupy sieci trakcyjnej mogą przesłaniać obraz).
Semafory na wysięgniku mają poprawić jego widoczność (głównie na liniach zeelektryfikowanych, gdzie słupy trakcyjne są ustawiane w tej samej odległości od osi toru, co słupy sygnalizatorów), także w innych szczególnych dla miejsca ustawienia okolicznościach (np. łuki torów).
Pobawię się w archeologa, ale akurat w tym temacie znalazłem odpowiedź na moje pytanie. Jednak nie do końca. Czy są przepisy, które obligatoryjnie nakazują w ściśle określonych okolicznościach stosować semafory na wysięgnikach? Na przykład...zawsze na łuku o takim i takim promieniu itp. ? Czy raczej zawsze jest to podyktowane poprawą widoczności konkretnego semafora a nie ogólnymi przepisami?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#13
Czy raczej zawsze jest to podyktowane poprawą widoczności konkretnego semafora a nie ogólnymi przepisami?
Właśnie tak jest. W praktyce na liniach zelektryfikowanych stosuje się tylko sygnalizatory na wysięgnikach, choć są wyjątki, wynikające z konkretnej sytuacji. A promień łuku akurat nie ma tu praktycznie znaczenia. Przeciwnie, przy torze ze słupami trakcyjnymi w tej samej linii, co semafory, na łuku toru umieszczenie głowicy wprost na maszcie (bez wysięgnika) może być lepszym rozwiązaniem, niż z wysięgnikiem.
 

Podobne wątki