• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Wymiana silnikow na Maxon itp.

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.366 40 2
#1

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
316 13 0
#2
Nie przebudowywałem żadnej lokomotywy ale instalowałem napęd SB modellbau do obrotnica Fleśmana. Przepaść, całkowicie inna kultura pracy. Napęd działa o wiele ciszej i pewniej. Co prawda obrotnica nadal bywa humorzasta ale to już wina Fleśmanowego sterowania. Reasumując moim zdaniem warto.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#3
Mam Ok1 na bazie BR38 Fleischmann'a z dedykowanym do tego modelu silnikiem Faulhaber .
Pierwsze co warto stwierdzić to że jest nieprawdą krążąca swego czasu opinia że silniki Faulhaber źle współpracują z dekoderami .
Moja OK1 posiada także dekoder dźwiękowy ( ESU 3.5 ) i wszysko jest w jak najlepszym porządku .
Mam też drugi model - Tp4 - z identycznym napędem : dedykowany silnik Faulhaber do BR55 Fleischmann + dekoder dźwiękowy ESU 3.5 i również współpraca jest nienaganna .


zastanawiam się nad wyciszeniem paru parowozów firmy Roco
... tak zastanawiam się co tu wyciszać ... ? Akurat Roco słynęło z cichośći silników , które są instalowane nadal w ich modelach .
Myślę że argumentem do wymiany silników Roco jest fakt wysokiej ( uciążliwej ) wymagalności serwisowania a dokładnie czyszczenia szczotek i komutatora w tych silnikach . - oczywiście w przypadku dość częstej i długiej jazdy .
U mnie modele Roco do ok. 2007 r potrafiły charować non-stop tydzień po 7-10 godz dziennie ...
Później przestałem rozkladać owale roco line . Choć zamierzam wrócić już niebawem do tej 'tradycji" ... :D
 

Podobne wątki