• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wymiana silnika w starej PIKO BR03 z lat 80-tych na nowy

Mario029

Nowy użytkownik
#1
Jako nowy uczestnik tego forum witam Wszystkich.
Na początku zaznaczę że nie jestem doświadczonym modelarzem ani też specjalistą z dziedzin towarzyszących dzisiejszemu modelarstwu kolejowemu.

Moje pytanie dotyczy starego parowozu PIKO Br03 z lat 80-tych, sterowanego analogowo. Chcę w nim wymienić silnik na nowy, nowszego typu, z kołem zamachowym, cichy, trwały, w miarę mocny (pcha parowóz i ciągnie 6 dużych wagonów) po prostu dobry. Kolejka nadal zasilana będzie z torów prądem 0-12V. Proszę o rady gdzie taki silnik mogę dostać. Zależy mi na silniku który będzie pasował do oryginalnych przekładni w tendrze.

Przeczesywałem to forum wiele razy i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, więc proszę o rzeczowe odpowiedzi.
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
#2
Ja montowałem w starym modeli Piko, który ma niemal identyczny wygląd miejsca gdzie silnik jest oryginalnie zamontowany, i takie same przekładnie posiada, silnik wyciągnięty z modelu Roco, taki jednak bez koła zamachowego, bo na to, to już tu za wiele miejsca nie ma. Silnik Roco ma tę przewagę nad Piko, że jest pięciobiegunowy, więc nie ma tendencji do zatrzymania się na powolnej jeździe i potrzeby puknięcia palcem w model, by ruszył dalej. Przy takiej podmianie silników trzeba tylko troszkę przygotować "gniazdo" pod nowy silnik, by go ustabilizować, oraz trybik z osi starego silnika przenieść na oś nowego silnika. No i podłączyć elektrycznie.
W takich przypadkach musisz troszkę kombinować sam niestety.
Może podaj też wymiary maksymalne, jakie może nowy silnik mieć, by się zmieścić w obudowie, to już też będzie komuś łatwiej Ci pomóc.
 
OP
OP
M

Mario029

Nowy użytkownik
#3
Wymiary podam wieczorem. Generalnie jestem otwarty na małe przeróbki gniazga silnika, jednak chcę pozostać przy istniejących przekładniach.

Czy miał ktoś doczynienia z silnikiem Piko: http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=17370
co o nim myślicie, warto go kupić?


Czy da się zdjąć z niego zębatkę ślimakową, aby potem założyć zębatkę pasującą do oryginalnych przekładni. Wymiana przekładni na ślimakowe wiąże się z wymianą większości części w tendrze co jest w ogóle nieopłacalne.
 

Załączniki

#4
Nie polecam tego silnika, jak i wszystkich produkcji Piko. Są to słabiutkie silniki 3-polowe, mają bardzo małe szczotki, które szybko się zużywają. Nie ma tez możliwości ich wymiany-silnik jest jednorazowy.
 

Podobne wątki