Wyjęte oszklenie i struktury wnętrza budy. Zamówiłem wcześniej z Roco przeszklenie dla dwóch kabin. Głównie z uwagi na wykorzystanie światłowodu górnego reflektora, który mógł ulec uszkodzeniu. Ostatecznie ten światłowód zostanie usunięty, odbłyśnik otrzymał LED bezpośrednio przyklejony. Szyby kabin zostaną zainstalowane nowe.
Na fotce wmontowane odbłyśniki - dwa prawdziwe światłowody ( świecenie końcówki ) 1 mm światło czerwone, 0.8 mm światło białe. Na rand odbłyśnika poszła ramka foto-trawiona, szybka, pierścień (pasowanie jest bardzo dobre i pierścień trzyma się „na wcisk”). Całość jest wzmocniona kilkoma mini kropelkami lakieru bezbarwnego.
Odbłyśniki trzymają się przy użyciu „liquid tape” wewnątrz wiaderek. Od środka budy nałożone jest wzmocnienie za pomocą „clear fix”.
Następny etap to kabiny z LED-ami oraz „prawdziwe światłowody„. Najważniejsze to dokładne trasowanie, tak by zgrały się z odbłyśnikami. Światłowody pokryte są czarną farbą w razie czego, bo tak naprawdę rodzaj światłowodu zapewnia, że światło „nie przecieka”.
LED-y wklejone są płasko w ścianę kabiny naprzeciwko światłowodu.
Górny światłowód zostanie wyjęty, jako niepotrzebny z uwagi na LED wklejony w odbłyśnik.
Od tyłu LED-y zostały zamalowane czarną farbą, dodatkowo przyklejone przewody zabezpieczyłem taśmą izolacyjną, tak by nie mogły się przesuwać przy eksploatacji na torach.
Można także zainstalować LED-y dolnych świateł bezpośrednio na odbłyśnikach. Wymaga to odcięcie dolnej tylnej ściany poniżej podłogi kabiny.
Następna fotka to gotowa buda w zakresie elementów zewnętrznych. Odbłyśniki plus zderzaki. Prócz tego oba „kleje” użyte przy montażu świateł.
Czekając aż „liquid tape” stężeje i będzie gotowa na przyjęcie oświetlenia do „wiaderek”, można kwadrans poświęcić na inny projekt. Np. oświetlenie wnętrza wagonów ACME BWE. W tym przypadku instalacja świateł końca pociągu.
CDN