• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wydzielone z Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#2
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Sebastian B. napisał(a):
Mialem okazje podrozowac raz czy dwa ryflakiem jako nastolatek ;) Ale nigdy czlowiek nie zwrocil na to uwagi jaki typ to byl. :oops:
Wtenczas chyba jeszcze nie przypuszczałeś, że może model powyższego zdobić Twoją kolekcję. Ja też byłem pasażerem tego typu wagonu (oliwkowego) na trasie Radom-Dęblin i Radom-Koluszki.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
587 19 0
#3
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Sentymentalnie się zrobiło, to i ja przypominam sobie jak często jeździłem w latach 80-tych pociągiem na linii Bielsko Biała Gł. - Kalwaria Zebrzydowska, który składał się zazwyczaj z dwóch ryflaków 2 kl. i jednej Bipy ciągnięty przez Ty2.
To były niesamowite czasy.
RMP
 
D

Dariusz

Gość
#4
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Pamietam je z pociagow relacji Wroclaw Swiebodzki - Jelenia Gora. Nie znosilem tych wagonow. Nie dosc, ze byly brzydkie to mialy czesto brudne szyby a w kiblu nie bylo wody. W pierwszej klasie byly natomiast takie wygodne lotnicze siedzenia i tam bylo sporo miejsca.
Malowania dwukolorowego nie pamietam. Kiedy to bylo?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#5
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

A czy ktoś z Was pamięta ryflaki 1 klasy w nowym czerwono-kremowym malowaniu? Czy ktoś się z nimi zetknął w ruchu liniowym?
Pytam, bo podczas 3 dniowej imprezy Chabówka - Zagórz - Krościenko - Chabówka z Ty2-911 w 1993-1994 roku (teraz dokładnie nie pamiętam) podczas postoju w Nowym Sączu z kładki nad torami widziałem takowego, świeżo wymalowanego na torach ZNTK Nowy Sącz.
Był to pierwszy i ostatni raz kiedy miałem okazję zobaczyć "jedynkę" ryflaka w tym malowaniu. Dwójek zielono-kremowych było dużo, ale jedynki nigdy więcej nie spotkałem.
Ciekaw jestem do jakiej stacji miał ten wagon przydział, bo z kładki nie dało się zobaczyć.
W tych latach wszystkie ryflaki 1 klasy hurtowo degradowano na 2 klasę i to bez zmiany wnętrza, więc mógł to być jedyny wagon w tym malowaniu.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
#7
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Na współczesnym wagonie było by ok.
Mimo iż malowanie bardzo ładnie wygląda uważam je za profanację.
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
439 18 0
#8
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Przy takim założeniu eksploatacja malucha czy dużego fiata też byłaby profanacją. Eksploatuje się to co jest byle tylko było w miarę schludnie, nie wymagało inwestycji i było jak najtańsze. Skoro remont, w tym przypadku zrobiony ze smakiem (ale nie znam jakości) jest powielokroć tańszy od zakupu jakiegokolwiek nowego wagonu, zaspokaja potrzeby przewożonych osób i zwiększa ofertę zamawiającego, zapewne przy niezmienionej stawce,to o co chodzi?
To my patrzymy na te wagony przez inny pryzmat widząc w nich minione czasy kolei. Ale te czasy minęły, już nie ma.
Ponieważ warto optymistycznie patrzeć na różne sprawy to przyjmijmy do wiadomości, ze wagony istnieją i zawsze, o ile będzie chęć i kasa, można je przywrócić do oryginalnego wyglądu i wyposażenia.
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#9
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

jacekk napisał(a):
Przy takim założeniu eksploatacja malucha czy dużego fiata też byłaby profanacją. Eksploatuje się to co jest byle tylko było w miarę schludnie, nie wymagało inwestycji i było jak najtańsze. Skoro remont, w tym przypadku zrobiony ze smakiem (ale nie znam jakości) jest powielokroć tańszy od zakupu jakiegokolwiek nowego wagonu, zaspokaja potrzeby przewożonych osób i zwiększa ofertę zamawiającego, zapewne przy niezmienionej stawce,to o co chodzi?
To my patrzymy na te wagony przez inny pryzmat widząc w nich minione czasy kolei. Ale te czasy minęły, już nie ma.
Ponieważ warto optymistycznie patrzeć na różne sprawy to przyjmijmy do wiadomości, ze wagony istnieją i zawsze, o ile będzie chęć i kasa, można je przywrócić do oryginalnego wyglądu i wyposażenia.
To prawda, ekonomia wzięła górę nad sentymentem. Nie mniej jednak z naszego punktu widzenia wątpię czy Kolega Robo sprzedałby ryflaka we współczesnym malowaniu tego przewoźnika. Prywatnie wagon jest pomalowany fajnie a wnętrze wygląda na pewno lepiej niż w niejednym EZT.
 
OP
OP
Sebastian B.

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 9 2
#12
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Rafał G. napisał(a):
Sebastian B. napisał(a):
Mialem okazje podrozowac raz czy dwa ryflakiem jako nastolatek ;) Ale nigdy czlowiek nie zwrocil na to uwagi jaki typ to byl. :oops:
Wtenczas chyba jeszcze nie przypuszczałeś, że może model powyższego zdobić Twoją kolekcję. Ja też byłem pasażerem tego typu wagonu (oliwkowego) na trasie Radom-Dęblin i Radom-Koluszki.
Niestety nie,bo nawet o modelach kolejowych nie myslalo sie wtedy :D
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
439 18 0
#13
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

No wlasnie z ta ekonomia to nie do konca wiadomo. 1mln zl za remont dwoch wagonow?
http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
Sprawy nie znam, ale nawet z tego tekstu wynika, że koszt remontu wagonów był znacznie poniżej 500 tys. zł (za dwie sztuki). Czy to dużo? Wątpię. Natomiast gdy nie chce się realizować zawartej umowy to trzeba płacic. I to słono. Pewnie względy polityczne a nie gospodarcze zdecyzdowały o takim posunięciu i dziś kwoty kar są większe niż koszty modernizacji. Czy taki manager narażający spółkę na tak poważne straty ma rację bytu?
Ale najważniejsze, że wagony nadal istnieją.
 
D

Dariusz

Gość
#14
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Ja pamietam, ze za komuny wszyscy ale to wszyscy uwazali, ze nasze pociagi sa obrzydliwie malowane co bylo zgodne ze stanem faktycznym. Chodzi o ten brudny, ponury ciemno-gowniany kolor.
Tak malowano bo nie trzeba bylo myc. Widzielismy jak wygladaja pociagi na Wegrzech, Czechoslowacji czy NRD. Przyjezdzaly wagony z RFN. A polskie pociagi z zewnatrz wygladaly tragicznie. Jedynie ekspres Odra mial ladna kolorystyke (wszystkie wagony tego pociagu byly bordowo-kremowe).
Gdyby dalej malowano w ten gowniany kolor to byscie narzekali, ze nic sie nie zmienilo i wszystko takie ciemne i ponure.....
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#15
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Dariusz napisał(a):
Jedynie ekspres Odra mial ladna kolorystyke (wszystkie wagony tego pociagu byly bordowo-kremowe).
Ciekawe czy zachowały się jakieś zdjęcia tego składu, ja pierwsze słyszę a chętnie bym zobaczył.

Rafał
 

Ogryzek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#17
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

jacekk napisał(a):
Przy takim założeniu eksploatacja malucha czy dużego fiata też byłaby profanacją. Eksploatuje się to co jest byle tylko było w miarę schludnie, nie wymagało inwestycji i było jak najtańsze. Skoro remont, w tym przypadku zrobiony ze smakiem (ale nie znam jakości) jest powielokroć tańszy od zakupu jakiegokolwiek nowego wagonu, zaspokaja potrzeby przewożonych osób i zwiększa ofertę zamawiającego, zapewne przy niezmienionej stawce,to o co chodzi?
To my patrzymy na te wagony przez inny pryzmat widząc w nich minione czasy kolei. Ale te czasy minęły, już nie ma.
Ponieważ warto optymistycznie patrzeć na różne sprawy to przyjmijmy do wiadomości, ze wagony istnieją i zawsze, o ile będzie chęć i kasa, można je przywrócić do oryginalnego wyglądu i wyposażenia.

Tu masz racje. Większość z nas MK czy tylko Modelarzy patrzy na to co lubi nie na to co jest bądź na to co sytuacja wymusza. Część z nas MK czy Modelarzy zna kolej od podszewki wiec wie na czym to polega... Ci którzy znają kolej z pkt okna w domu czy tez zwykłego podróżnego inaczej na to patrzą i zawsze będą krytykować czy to malowanie, czy to co kol wiek innego bo myślą ze czas stoi w miejscu.... No ale cóż. Na pewno gdyby Robo wypościł by w takim malowaniu wagony na bank by poszły jak cieple bolki ba są osoby które chcą czasy współczesne a nie dawne, minione, historie.. legendy....
 
Reakcje
0 0 0
#18
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

Rafał G. napisał(a):
Dariusz napisał(a):
Jedynie ekspres Odra mial ladna kolorystyke (wszystkie wagony tego pociagu byly bordowo-kremowe).
Ciekawe czy zachowały się jakieś zdjęcia tego składu, ja pierwsze słyszę a chętnie bym zobaczył.

Rafał
A ja bym coś więcej na temat tego połączenia przeczytał. Bo podobno wagony w Pafawagu w ramach czynu pospawali, i inne takie pierdoły. Tylko nie wiem ile w tym prawdy
 
D

Dariusz

Gość
#19
Re: Wagon "ryflak" 101A - masowa produkcja

xdamian napisał(a):
A ja bym coś więcej na temat tego połączenia przeczytał. Bo podobno wagony w Pafawagu w ramach czynu pospawali, i inne takie pierdoły. Tylko nie wiem ile w tym prawdy
Tez o tym slyszalem. Widzialem ten sklad na zywo. Bardzo ladnie sie prezentowal. Na pewno ktos ma zdjecia.
 

Podobne wątki