• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wydzielone z Autobusy z czasów dzieciństwa - kolekcja Adama

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#1
ale chyba od tych Jelczy to nie ma lepszych autobusów w 1:87.
Jeśli masz na myśli autobusy z polskich dróg z czasów PRL-u to masz rację, ale jeśli mówisz o wszystkich autobusach w skali 1:87 to chyba nie masz racji. Co prawda nie widziałem tego Twojego Jelcza na żywo ale uważam, że niektóre brekinowe autobusy są lepsze np. Ikarus 55, a i Solarisy z VK Modelle są nie gorsze od tego Jelcza. Jest też bardzo dobrze zrobiony żywiczny model starego Ikarusa 620, który możesz zobaczyć tu-klik.
Twój Jelcz jest na pewno bardzo dobry, ale czy najlepszy?
 

adamwyt

Znany użytkownik
#2
Jeśli masz na myśli autobusy z polskich dróg z czasów PRL-u to masz rację, ale jeśli mówisz o wszystkich autobusach w skali 1:87 to chyba nie masz racji. Co prawda nie widziałem tego Twojego Jelcza na żywo ale uważam, że niektóre brekinowe autobusy są lepsze np. Ikarus 55, a i Solarisy z VK Modelle są nie gorsze od tego Jelcza. Jest też bardzo dobrze zrobiony żywiczny model starego Ikarusa 620, który możesz zobaczyć tu-klik.
Twój Jelcz jest na pewno bardzo dobry, ale czy najlepszy?
Oj Maćku chyba źle mnie zrozumiałeś. Mi absolutnie nie chodziło o mojego konkretnie Jelcza tylko o bazę którą zrobił Michał. Jeszcze mnie tak nie pokopało żeby się przechwalać jak przedszkolak że moja zabawka jest lepsza;). To był tylko wyraz uznania dla kolegi który stworzył bardzo dobry kit żywiczny. Mój Jelcz ma jeszcze sporo rzeczy które bym poprawił a moim modelom i moim umiejętnościom daleko do wielu modelarzy na tym forum.
Autobusów z Brekiny nie widziałem na żywo, Solaris to nie PRL a ten Ikarus z linka jest przepiękny ale i tak uważam, że Jelcze są lepiej odwzorowane a ta tylna szyba po prostu mnie aż tak nie razi. Tak czy inaczej dziękuję koledze który zwrócił mi uwagę na ten szczegół. Przy następnym modelu to poprawię.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#4
To nie szyba jest załamana, tylko tylna ściana: dolna część (pod oknem) jest pionowa, wyżej pochylona lekko do przodu, co powoduje, że szyba też nie jest pionowa, lecz pochylona do przodu. Sama szyba jest płaska i jest identyczna, jak przednia, tylko wstawiona do góry nogami - to patent Berlieta.
 

sluzbowo

Znany użytkownik
#6
Zdjęcie powyżej nie jest specjalnie dobrym przykładem na poparcie tezy o pochylonej ścianie tylnej. Pokazuje ono bowiem słupek, który rzeczywiście jest załamany, natomiast ściany tylnej nie widać. Szukajcie dalej :)
 

DamLen

Znany użytkownik
#9
Przepiękny "berliet". Udało Ci się go zrobić bardzo realistycznie, a diorama dodaje klimatu. Pomyśleć że jeszcze niedawno można je było spotkać na ulicach naszych miast, a teraz to już historia.
 

adamwyt

Znany użytkownik
#11
OK. Ja nie twierdzę że ta tylna szyba w oryginale jest prosta i nie mam zamiaru innych przekonywać bo pewnie koledzy mają rację ale to zdjęcie z boku troszeczkę przekłamuje przez skosy pomiędzy tylnym oknem i bokami.
Zrobiłem zdjęcia pod takimi samymi kątami. powiedzcie mi czy jak na model 1:87 to jest aż taka wielka różnica? Mnie po prostu nie razi.

DSC_4681.jpg
DSC_4683.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#12
Może i Kolega sluzbowo ma rację, trudno znaleźć zdjęcie, na którym dobrze byłoby to widać. W pierwszych zdjęciach modelu trochę to razi, wydaje się nawet, że szyba jest pochylona do tyłu, co oczywiście nie jest prawdą, a wynika pewnie ze zniekształcenia szerokokątnego obiektywu. To zniekształcenie potęguje wrażenie, że coś jest nie tak. Ale trzeba byłoby obejrzeć model i oryginał na żywo, żeby być pewnym. Te ostatnie fotki są lepsze, a może dałoby się zrobić dokładnie z boku, na wprost? Tak czy tak, model piękny.
 

adamwyt

Znany użytkownik
#14
Może i Kolega sluzbowo ma rację, trudno znaleźć zdjęcie, na którym dobrze byłoby to widać. W pierwszych zdjęciach modelu trochę to razi, wydaje się nawet, że szyba jest pochylona do tyłu, co oczywiście nie jest prawdą, a wynika pewnie ze zniekształcenia szerokokątnego obiektywu. To zniekształcenie potęguje wrażenie, że coś jest nie tak. Ale trzeba byłoby obejrzeć model i oryginał na żywo, żeby być pewnym. Te ostatnie fotki są lepsze, a może dałoby się zrobić dokładnie z boku, na wprost? Tak czy tak, model piękny.
Proszę bardzo
DSC_4684.jpg
 

sluzbowo

Znany użytkownik
#15
Piękny model.

Tylna ściana jest pochylona, to jasne. Na zdjęciach widać to słabo - obiektywy kłamią - ale na schematach / rysunkach technicznych widać to wyraźnie. W rzeczywistości również, można to sprawdzić na pojazdach muzealnych. Z tym że tylna szyba pochylona jest najwyżej o połowę kąta, jaki tworzy z pionem skos tylnego słupka.

A niech tam, czepnę się :) piąte okno (lewa burta) nie powinno mieć ramek / być dzielone / otwierane?

[po chwili] chyba jednak nie... Zresztą, w zajezdniach różne cuda robili, wiec może nie ma to aż takiego znaczenia. Trzeba by popatrzeć na zdjęcia tych jelczy z początków eksploatacji.
 
Ostatnio edytowane:

adamwyt

Znany użytkownik
#17
Piękny model.

Tylna ściana jest pochylona, to jasne. Na zdjęciach widać to słabo - obiektywy kłamią - ale na schematach / rysunkach technicznych widać to wyraźnie. W rzeczywistości również, można to sprawdzić na pojazdach muzealnych. Z tym że tylna szyba pochylona jest najwyżej o połowę kąta, jaki tworzy z pionem skos tylnego słupka.

A niech tam, czepnę się :) piąte okno (lewa burta) nie powinno mieć ramek / być dzielone / otwierane?

[po chwili] chyba jednak nie... Zresztą, w zajezdniach różne cuda robili, wiec może nie ma to aż takiego znaczenia. Trzeba by popatrzeć na zdjęcia tych jelczy z początków eksploatacji.
Zdjęcie pochodzi z phototrans.pl

356725.jpg
 

sluzbowo

Znany użytkownik
#18
Widziałem to zdjęcie. Model musi się zgadzać z pierwowzorem. Ciekawe, czy od początku miał tylko 2 otwierane okna na lewej burcie? Myślę, że jednak nie, raczej miejscowi mechanicy mu tak zrobili przy okazji którejś tam NG.

Przy okazji pytanie: wyjeżdża on na miasto? Obsługuje jakieś trasy czasami?
 

sluzbowo

Znany użytkownik
#20
Autobus z pierwszego zdjęcia przypomina PR100 - zwróćcie uwagę na umiejscowienie II drzwi. Ale raczej to przebudowany PR110U z mniejszą szybą tylną. Konstrukcja tylnej ściany wygląda na niezmienioną, z wyjątkiem wspawania kawałka blachy.

Drugie zdjęcie to M11. Tutaj zabawa z tylną częścią nadwozia była bardziej zaawansowana, być może zmieniono również kąt pochylenia tylnej szyby. Nie wiem.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki