• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wspomnień czar - Gagarin BTTB

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#1
Gagarin BTTB jest dla mnie modelem kultowym. Od zestawu startowego zawierającego wspamnią lokomotywę, brązową węglarkę niskoburtową i zieloną platformę zaczęła się moja przygoda z kolejką elektryczną (modelarstwo i modele to zbyt silne słowo jak na początek i wiek dziecięcy). Z tego historycznego zestawu pozostała jedynie lokomotywa jako najcenniejsza obecnie pamiątka. Po latach kupiłem okazyjnie trzy obudowy Gagarina. Postanowiłem umodelowić je nieco. Na początek w barwach DR epoka III/IV. Oto efekt:
 

Załączniki

OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#4
Tak, tak, to jest trochę wykopalisko, a skali nie trzyma w ogóle. Pochodzi z zestawu startowego: BR120 + dwuosiowa węglarka niskobutrowa + platforma z budką. Markowane podwozie miał jeszcze elektrowoz SNCF CC 71... rónież z zestawu startowego.
 

Tete1985

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Cześć. Niedawno zakupilem takiego Gagarina niestety w nienajlepszym stanie. Mam zamiar go podrasowac by wyglądał troszkę inaczej. Chcę nieco podnieść linię przednich szyb jak to ma miejsce w oryoryginale i co za tym idzie także podwyższyć dach. Calosc nałoże na naped z elektrowozu e499 po małej przeróbce. Co o tym myślicie?
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#7
Czołem. Proponowałbym zostawić oryginalny napęd albo kupić nowy i spróbować wykonać prostą konwersję na ST44. Reflektory PKP można zrobić np. z wkładu od długopisu lub z kartonu. Inna propozycja, to lokomotywa M62 któregoś z prywatnych przewoźników.
Podwozie od E499 + buda od Gagarina niezbyt dobrze ze sobą współgrają. Elektrowóz E499 jest wprost stworzony do przeróbki na EP05. Można go również, w pewien uproszczony sposób, przerobić na pojazd zbliżony ST43 (oba mają oryginalny rodowód szwajcarski). Oczywiście z uwagi na wymiary i dwuosiowe wózki będzie to konwersja umowna.
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
#9
Czuję się wywołany do tablicy, bo 10 lat temu miałem aż trzy takie lokomotywy :p Jedna zielona...

HPIM2017.jpg


HPIM0039.jpg


...która swego czasu uczestniczyła w spektakularnym wykolejeniu... :p

HPIM2396.jpg


...oraz dwie czerwone, po których mam tylko to jedno zdjęcie w jakości jako tako nadającej się do publikacji :)

HPIM2328.jpg


Jednego czerwonego przerobiłem później na ST44 z dużymi reflektorami i żółtym czołem:

002.jpg


...a drugiego w barwy ST44-R005 ówczesnego CTL Rail - jak znajdę foto to Wam wrzucę ;)
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#10
Smak tetetki w wydaniu START, a nawet START de Luxe!
Dwa ze swoich czterech czerwonych, oryginalnych Gagarinów z lat 70tych wystylizowałem na DR ep. IV. Efekty pracy przedstawiłem na początku wątku. A poniżej lokomotywy w oryginalnym wydaniu. Od tej lokomotywy zaczęła się moja przygoda z kolejką elektryczną (jeszcze nie z modelarstwem oczywista). Swojego pierwszego Gagarina BTTB, lokomotywę numer jeden w całych zbiorach, zostawiłem niemal nietkniętego. Musiałem go tylko trochę "ukosmetyzować", bo niósł na sobie ślady mojej dziecięcej eksploatacji.
A na koniec porównanie Gagarinów BTTB i Roco. Mój weteran trochę się wstydzi ale nie ma czego. W tym roku wybiło mu już 36 lat służby.
 

Załączniki

OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#15
Tak, Gagarin BTTB był moją pierwszą lokomotywą (nie ma jej akurat na zdjęciach) w zestawie z brązową węglarką niskoburtową i zieloną platformą z budką hamulcowego. A wszystko zaczęło się jeszcze za tow. Edwarda.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#16
Chyba tego, że zgubił parę kółek. ;)
Patent aus der DDR i ponaddźwiękowa prędkość na torze prostym! Zacząłem kolekcjonować te Gagarinki i trochę urealniać ich wygląd. Mam teraz na warsztacie egzemplarz, który przerabiam na jedną z ostatnich wersji eksploatowanych na DR, z tłumikiem na dachu i białym pasem na obwodzie kadłuba. Drugi czeka na upodobnienie do ST44 z dużymi reflektorami.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#19
No nie, już 40 lat temu na takie zestawy nawet nie patrzyłem. Wprawdzie nigdy nie miałem TT, ale w H0 też były takie potworki, które omijałem szerokim łukiem. Ale na przydziały i daty rewizji faktycznie nie zwracałem uwagi (teraz zresztą też na to nie zważam).