• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

WSI & NZG - Gabaryty

#1
Witajcie,

chciałbym wam zaprezentować swoją kolekcję w rozmiarze XXL, czyli drogowe zestawy ponadnormatywne.

Na początek zajrzyjmy do firmy zza wschodniej granicy:


1. H.N Krane - MAN TGX 41.680 XXL 8x4 + Scheuerle InterCombi + pilot BF3


Zapraszam na film (HD1080):



2. Sarens Polska - Volvo FH2 520 Euro 4 Globetrotter 6x4 + Nooteboom Telestep Trailer OVB-65-04 V(ZT)



3. Kolekcja pojazdów pilotujących, bez których taki transport nie mógłby się odbyć:

Mammoet, H.N. Krane, Wiesbauer, Ocean Traders, Kubler Spedition, Følgebiler Knudsen Service, HTM Germany

 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#2
Bardzo ciekawe modele pokazujesz. Ta skala daje naprawdę duże możliwości. Modele podobają się. Nie podoba mi się tylko sposób prezentacji. Ja jednak wolę oglądać fotki, a nie film z fotkami. Jakoś nie lubię oglądania pokazów fotek. Poza tym drażnią mnie napisy na fotkach, które wielokrotnie zasłaniają model. Jak już musisz zdjęcia podpisywać, to rób to tak, żeby napis nie wchodził na model.
Reasumując: modele - TAK, ale sposób prezentacji - NIE.
 

Railways

Znany użytkownik
#3
Dobry:) WSI dość dobra firma co robi modele, sam mam jeden model Volvo cysterna trochę w mniejszej skali niż u Ciebie. Kolega Maciek ma rację. No kiepsko to wygląda jak napisy nachodzą na model. Jak byś fotki strzelił to by było super(y) Gratuluję modeli w tej skali to już trochę kosztują. No i życzę powiekszania kolekcji;)
 

Ferrix

Znany użytkownik
#4
Powiem tak, pomysł szczerze bardzo ciekawy, dość dobrze to wykombinowałeś jednak... Forum to miejsce gdzie poniekąd uczymy się pewnych sztuczek modelarskich jakie ktoś stosuje. Często przypatruje się jednej fotografii na której jest ukazana pewna waloryzacja, próbuje zrozumieć jak i odgadnąć z czego jest zrobiona pewna część...na to potrzebna jest dłuższa chwila, a film niestety leci dalej. Rozumiem, że film można zatrzymać, ale to jednak nie to co zdjęcie wstawione na forum, które nie zniknie po chwili. Do tego dochodzą limity transferu na urządzeniach mobilnych-zdjęcia zjadają go mniej niż przykładowo film na serwisie YouTube.
Modele masz super, bardzo mi się podobają mimo, iż jest to obca skala dla mnie. Wiele detali, mnóstwo szczegółów, byłoby co pokazać na zdjęciach.(y)
Nie miej mi tego za złe, ale proponuje wrzucać zdjęcia prosto na forum, jest szybciej i łatwiej, dla nas jak i dla Ciebie.
Czekam na dalsze prezentacje (y)
 
OP
OP
Gabaryty
#5
Dziś zaprezentuję wam kolejny model (ciągnik siodłowy z naczepą typu Semi) tym razem w brytyjskich barwach.

2. Ainscough - MAN TGX XLX 6x4 + Nooteboom OSDS-58-04V

Trochę info na temat... Ainscough to największa firma zajmująca się usługami dźwigowymi w Wielkiej Brytanii. Została założona w 1973 roku. Obecnie ma swoje lokalizacje w 29 miastach w/w kraju, w których posiada ponad 450 żurawi o udźwigu do 1000 ton.

modelarstwo_info_ainscough.jpg


Zapraszam na film (HD):

 

DamLen

Znany użytkownik
#7
Odjechany, jak każde WSI. Kolorystyka Baumanna chociaż skromna, to bardzo charakterystyczna. Jeszcze jakaś naczepa z konkretnym ładunkiem by się tu przydała, o ile masz to gdzie postawić, bo po cenie to kolejny główny mankament tych modeli. :D
 
OP
OP
Gabaryty

Gabaryty

Użytkownik
#8
DamLen - modeli przybywa praktycznie z "tygodnia na tydzień" i dlatego jeden pokój trzeba było zaadaptować pod taką kolekcję... i mam nadzieje, że na jednym się skończy ;)


Tymczasem...

Dziś prezentuję wam ciągnik siodłowo-balastowy Volvo FH3 700 Globetrotter XXL 8x4 oczywiście produkcji WSI w barwach znanej polskiej firmy świadczącej usługi w zakresie transportu ponadgabarytowego - Transannaberg Wiesiollek.

modelarstwo_info_transannaberg.jpg


Zapraszam na film (HD):

 

DamLen

Znany użytkownik
#10
Bo co pół roku można sobie na taki model pozwolić. :D Masz do niego "imadło"? Cieknie mi ślinka na ten model od czasu kiedy go ujrzałem, ale ta cena. :(
 
OP
OP
Gabaryty

Gabaryty

Użytkownik
#11
W niedługim czasie zostanie "odebrane" imadełko z fabryki Nooteboom ;).

Dziś prezentacja modelu bez którego właściwie trudno byłoby postawić elektrownię wiatrową... :D


Liebherr... rodzinne przedsiębiorstwo, założone w 1949 r. w Szwajcarii przez Hansa Liebherra. Firma jest jednym z największych producentów maszyn budowlanych na świecie. Obecnie rodzinną firmą zarządzają potomkowie założyciela: rodzeństwo Isolde i Willy Liebherr.

Przedsiębiorstwo rozpoczęło swą działalność od produkcji żurawi. Z biegiem czasu znacznie rozszerzono ofertę ciężkiego sprzętu budowlanego, a następnie zaczęto produkować także artykuły AGD (chłodziarki, zamrażarki oraz szafy do win).

Produkcja żurawi samojezdnych (typu LTM, LG, LTF, a także LTC), gąsienicowych (LR - w tym LR 13000 o udźwigu 3.000 ton, oraz model LTR) odbywa się w niemieckim mieście Ehingen (Badenia-Wirtembergia). Najcięższy model oznaczony LTM 11200-9.1 jest produkowany od 2007 roku i na chwilę obecną (VII.2014) fabrykę opuściło ponad 50 sztuk tego największego żurawia samojezdnego na świecie. Parametry (udźwig 1.200 ton/2,5 m, max wysokość podnoszona 158 m/16 t) sprawiają, że często jest używany do stawiania wcześniej wspomnianych elektrowni wiatrowych.


H.N. Krane - Liebherr LTM 11200-9.1


Prezentowany dziś model w tej wersji (przystosowanej do swobodnego poruszania się po drogach większości krajów, w niektórych trzeba również zdemontować wsporniki stabilizujące) ma długość 40 cm (20 m), szerokość 7,5 cm (3 m), wysokość 8 cm (4 m), waga ok 3 kg (100 ton).

Jest to świetnie wykonana kopia w skali 1:50 przez niemiecką firmę NZG-Modelle. Model w barwach H.N. Krane (niemieckie przedsiębiorstwo specjalizujące się w usługach dźwigowych od 30 do 1.200 ton & transporcie ponadnormatywnym do 100 ton założone w 1993 roku przez Herberta Nadolnego) pojawił się w listopadzie 2009 roku i został wypuszczony w limitowanej edycji 150 sztuk. Specyficzne a zarazem idealnie odwzorowane malowanie sprawia, że każdy kolekcjoner chce mieć ten model w swojej kolekcji. Model jest usadowiony na ciekawym sprężynowym zawieszeniu, dzięki czemu może z łatwością pokonać drobne przeszkody co zresztą widać na poniższym filmie ;).



modelarstwo_info_HN-Krane.jpg


Zapraszam na film (HD) cz.I:

 
OP
OP
Gabaryty

Gabaryty

Użytkownik
#12
Kolejna część serii - Kolekcja pojazdów pilotujących:

Mammoet, Mc Nallys, Cadzow, Kahl, Heinrich Hecker KG, Franz Bracht, Cepelludu.

modelarstwo_info_BF3_a.jpg


Zapraszam na film (HD) cz.II:

 
#14
Rodzina Baumann się poszerza i tym razem zaprezentuję wam najcięższy ciągnik balastowy wypuszczony przez WSI Models.

Viktor Baumann - Ciężki ciągnik balastowy Mercedes-Benz Actros TITAN 4160 V8 AS 8x6 MP3 L.

modelarstwo_info_b.jpg


Zapraszam na film (HD):

 
OP
OP
Gabaryty
#17
Jeżeli chodzi o zestaw samojezdny SPMT to również takowy posiadam - Scheuerle od NZG (60 osi) w barwach niemieckiego przewoźnika. Moim zdaniem NZG wykonało te platformy samojezdne bardziej starannie niż IMC. Pozdrawiam i dzięki za zapytanie.

PS. Brakuje trochę czasu na zrobienie prezentacji... bądźcie jednak cierpliwi, ponieważ wkrótce pojawi się kilkadziesiąt nowy modeli zaprezentowanych przeze mnie w tym wątku.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:50 44
Skala 1:50 90
Skala 1:50 41
Skala 1:50 12
Skala 1:50 49

Podobne wątki