• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Wrocki - Remont na lini 209

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#1
Od pewnego czasu trwają prace remontowe na lini 209 na stacji Wrocki. Zaadoptowane zostały moduły pod odcinki wjazdowe/wyjazdowe, stacja urosła do ok12 m ;).
Na stacji role semaforów pełniły tymczasowe semafory "DIY" jednak podczas modernizacji czas na wymianę,
chciałbym szanownym kolegom zadać kilka pytań bo same materiały jakimi dysponuje nie dają mi odpowiedzi.
1) podczas ostatniej imprezy dowiedziałem się, iż na Worckach od strony północnej (od Brodnicy) była nastawnia czy ktoś orientuje się jakie budynki nastawni stawiano na tego typu stacjach zapewne były to jakieś standardowe konstrukcje?
2) Przekonany tez byłem że Wrocki miały tylko sygnalizację kształtową, jednak osoba która poinformowała mnie o nastawni (Ojciec tej osoby pracował na w/w stacji) stwierdziła również iż stacja przed przeklasyfikowaniem na przystanek miała wymienioną sygnalizację na świetlną czy mogę prosić o pomoc w ustawieniu semaforów zgodnie z obowiązującymi przepisami?
3) Stacja ma wieżę wodną w którym miejscu najczęściej montowane było stanowisko do nawadniania- na wysokości samej wieży czy w mogło być przesuniecie w stronę głowicy?
W załączniku schemat stacji
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

obonek

Użytkownik
Reakcje
33 0 0
#2
W Kawkach mieszka pewien pan, nazywa się Eugeniusz Studnicki, jest byłem pracownikiem stacji Kawki, gość ma 94 lata, ale pamięć do 10... 20.... w tył ma zarąbistą. Możesz spróbować z nim. Dodatkowo w budynku mieszkalnym obok stacji w Kawkach masz prawie całą obsadę z Kawk i Małk na tej samej linii, myślę że ktoś coś będzie wiedział, sam osobiście się wybieram na dłuższą pogawędkę, ale to muszę jakiś urlop zakombinować.

Co do samych Wrock to załączam ci zrzut z Geoportalu po odpowiednim pofiltrowaniu, podkłady topograficzne są mniej więcej z roku 1986, przed modernizacją linii, która była około 1988 roku. Widać tu budynek około głowicy północnej, no i sam semafor wjazdowy kształtowy, jak przewijałem plan dalej to była chyba zaznaczona jeszcze tarcza ostrzegawcza. Muszę kiedyś znowu przejechać się rowerem, na małą eksplorację.
Spróbuję jeszcze zapytać kolegi tatę, który jest na emeryturze, a miał to linię pod opieką jako toromistrz. Myślę że coś będzie pamiętał.

Screenshot_20190905_080602.png
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#3
Własnie w 88 podczas modernizacji ponoć zostały wymienione na świetlne kilka lat później zdemontowane i przeniesione, stacja zdegradowana do roli przystanku osobowego...
 

Matti90

Aktywny użytkownik
Reakcje
291 4 7
#6
Wujek pracował na lini 209 od 71 do 92 roku i chętnie opowiedział mi wiele interesujących rzeczy o jego pracy.

A konkretne odpowiedzi:

1. Nastawnia znajdowała się za przejazdem drogi polnej zaraz z prawej strony. Był to budynek z roku 1954 dwupiętrowy murowany. Rozebrany gdzieś w połowe lat 90. Fundamęty prawdopodobnie jeszcze w krzakach będzie można znalezć.

1570042102375.png


2. Sygnalizacji świetlnej nigdy we wrockach nie było. Za to były oświetlane sygnały krztałtowe. Najpierw były oświetlane naftą a poyniej gazem. Były ośwetlane oczywiście tylko nocą.

3. Stanowiska do nawadniania były dwa. Jedno na przećiwko wierzy a drugie na drugim końcu stacji, jakies 40 od w/w nastawni.
Obie stały między torem 1 (głównym) a 3 (głównym dodatkowym). Połączone były podziemnie.

To na tyle. Chętnie mogę się zapytać wujka jeszcze innych konkretnych rzeczy. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 43
Buduję makietę 18

Podobne wątki