• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

WPKM Saabal [relacja]

saabal

Użytkownik
Reakcje
5 5 1
#1
Witam, w tym wątku chciałbym przedstawiać moje prace związane z tematyką tramwajową ;)

Prace nad budynkiem zajezdni trwają od września zeszłego roku, ale dopiero pewnien etap prac został zakończony.
Hala będzie oświetlona, powinna więc mieć dach zdejmowalny. Uniemożliwia to budowa frontu i tyłu zajezdni, dach musiałby być dzielony, odpada. Wycięta podłoga, dach na stałe, sztywność budynku bez podłogi pozostawiała wiele do życzenia, więc 1 mm poliester do wyrównania do ram okiennych + 1 mm nadto-po pomalowaniu bedie to dobrze wyglądać. Na ten moment wykonana imitacja zaprawy między cegłami plus brudna woda. Opieżenia są aluminiowe z puszki.
zaj1.jpg
 

Załączniki

OP
OP
saabal

saabal

Użytkownik
Reakcje
5 5 1
#2
Po przypomieniu sobie pracy w poliestrze rozpocząłem wreszcie przebudowe wagonów KSW na nasze 4N.
Podstawowe prace to obniżenie górnej lini okiennej, dodanie fartuchów dolnych, zmiana rozmieszcenia słupków po stronie bez drzwi, oraz przesunięcie drzwi po drugiej stronie wagonu. Odtwarzam wozy jednokierunkowe, gdyż bedą one epokowo pasowały jeszcze do reszty mojego taboru.
A ważniejszy powód to taki, żo wagony dwukierunkowe miały listwy na łączeniach elementów poszycia, a te po przebudowie na jednokierunkowe i w ostatnich latach eksploatacji zazwyczaj już nie. Jak znajde sposób na odtworzenie tych listew w modelu, zbuduje wagon dwukierunkowy.
4n4.jpg
 

Załączniki

Adrian Henszel

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Świetnie - wreszcie ktoś porusza tematykę tramwajów na makiecie :) Ja też niedawno rozpocząłem przymiarki na poważnie do budowy makiety tramwajowej - nieco inne, mniej polskie klimaty ale bardzo chętnie podpatrzę jak to u Ciebie będzie wyglądało :) Osobiście czekam na dostawę torów i jak coś już ruszę to postaram się na bieżąco relacjonować postępy.

Co do zajezdni to świetnie wygląda - to przeróbka obiektu Fallera? Ciekawie ją przekonwertowałeś - ma swojski klimat i czuć na niej ząb czasu :D

Tabor też zacny i ciekawa sprawa z przebudowami na eNki - z niecierpliwością czekam na efekty finalne.
 
OP
OP
saabal
Reakcje
5 5 1
#5
Świetnie - wreszcie ktoś porusza tematykę tramwajów na makiecie :) Ja też niedawno rozpocząłem przymiarki na poważnie do budowy makiety tramwajowej - nieco inne, mniej polskie klimaty ale bardzo chętnie podpatrzę jak to u Ciebie będzie wyglądało :) Osobiście czekam na dostawę torów i jak coś już ruszę to postaram się na bieżąco relacjonować postępy.

Co do zajezdni to świetnie wygląda - to przeróbka obiektu Fallera? Ciekawie ją przekonwertowałeś - ma swojski klimat i czuć na niej ząb czasu :D

Tabor też zacny i ciekawa sprawa z przebudowami na eNki - z niecierpliwością czekam na efekty finalne.
Swietnie! :) Wrzuć też coś, chętnie zobacze co tam działasz, nawet przymiarki na dywanie ;)

Budynek zajezdni to w momencie zakupu (dobre 10 lat temu) produkt Pola, obecnie produkowany prze Fallera.

Z N-kami troche w miejscu stanąłem, nie mam wymiarów strony "od drzwi", przebudowuje pokolei wszystkie wozy od tej drugiej strony.
Musze sam sobie to zwymiarować, niestety do najbliższego egzeplarza 1:1 mam 700km drogi do Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.
Miałem być z zeszły weekend, ale plany się zmieniły. Za to zmiana planów zaowocowała powiększeniem kolekcji o kolejne 2 tramwaje (w sumie to 4 :D)
W Wielki Piątek w Bremie odbyła się giełda modelarska, głównie kolej, ale też samochodziarze znaleźli by coś dla siebie. Jednym słowem obłęd, szukałem jakiegoś ciężkiego elektrowozu towarowego DRG w zasilaniu prądem zmiennym, E19 "z godłem:cenzura:", Berlinskiego S-bahna albo coś z tych pozycji, których poszukiwać na allegro ze świecą, znalazłem znowu tramwaje

TW2000 Ustra Hannover
Hannover TW2000.1.jpg

TW2000.2.jpg
TW2000.3.jpg

Set 3 wagonowego Oldtimera z Graz
Graz OLD1.jpg
Graz OLD2.jpg

Graz OLD3.jpg


Oba modele z mapędem, ale napęd w produktach Hallinga (TW2000) to dramat, jutro zamieszcze zdjęcia, ale w skrócie opisze, wzystkie produkty to budowa modułowa, podwozie z zależności od wersji dluższe, którsze, i całe szczeście, że pokazane przeze mnie modele Bombardierów NGT6 w barwach Polskich przewoźników mam w wersji statycznej. Za niewielka dopłatą do różnicy w cenie między statycznym a z napędem mozna nabyć model GT6 roco, użyć napędu, i jeszcze zostaje buda do gabloty, w latach 90 ten produkt Roco był podstawą na makietach tramwajowych i produkowany był w wielu malowaniach. Oczywiście przymiarki, czy napęd Roco zmieści sie do wydmuszek już był ;)

Co do modeli Oldtimerów, mają one swoją grupę odbiorców, podobnie jak w Polsce modele parowozów.
A wspólne mają do siebie to, że w modelach zarówno parowozów jak i starych tramwajów za bardzo się uprościc nie da, są to pełnowartościowe modele, z prostym ale też solidnym napędem zazwyczaj z kołem zamachowym.
 
Ostatnio edytowane:

Adrian Henszel

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Bardzo ciekawe zakupy - TW2000 to ciekawa konstrukcja - nawet nie wiedziałem, że wyszedł jego model. Staruszek też niczego sobie.