• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Woda Woda

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
miki Noooo, jeśli Ty nazywasz to"... moje próby...", to mam wrażenie , że efekt finalny wylałby się z monitora. a ja na zawsze wybiłbym sobie wszelkie wysiłki popełnienia wody na dioramie i w odpowiednim miejscu wstawiłbym tablicę " Tu miał być staw, ale nie dowieźli"
Andrzeju, to jest moja pierwsza woda (i do razu wylewana na dioramę bez prob bo jestem niecierpliwy)
 

SCYZOR

Znany użytkownik
Reakcje
2.964 2 0
Czy da się z tym coś zrobić?
20200706_155632.jpg Still water 26230 firmyVallejo
Mimo iż pojemnik był dobrze zakręcony, jego zawartość przypomina konsystencję galarety.
W jaki sposób i czym można ewentualnie przywrócić pierwotny stan.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
514 57 11
A moja woda odpłynęła po za makietę :) Tak przy okazji używałem żywicy epoksydowej i nie dość że zaczęło wyciekać to jeszcze wystraszyłem się bo wiaderko w której miałem potencjalną dolewkę ,której z przyczyn powyższych nie zuzylem i poszła do piachu, zrobiło się gorące. Proporcje odmierzałem wagą więc wszystko było OK. Czy ta temperatura to coś normalnego?
FB_IMG_1594639153150.jpg
 

STORY

Nowy użytkownik
Reakcje
17 0 0
Witam po dłuższej przerwie, robiłem inne prace a ogród zostawiłem na jakiś czas ale teraz czas na dokończenie go i mam takie 2 pytanka odnośnie tych roślin w stawie:
- po pierwsze czy jak te roślinki mają być na wodzie to je wrzucam z ostatnią warstwą wylania i troche je wykałaczka czy czymś podobnym formuje w wodzie czy po wyschnięciu je przyklejam
- i drugie odnośnie wody, jest matowa i czy mógłbym ( albo powinienem ) ją pomalować już po wyschnięciu jakimś lakierem


IMG_20201031_143326_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20201031_154614_Easy-Resize.com.jpg
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
Coś weszło w reakcję z "wodą". U mnie reakcja zaszła po około 3 miesiącach, jakieś 3 miesiące woda była mętna, potem zrobiła się przezroczysta.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
W przypadku wody Woodland Scenic jest wyraźne wskazanie żeby żywica nie wchodziła w kontakt z określonym rodzajem klejów. Do nich zalicza się wikol i jemu podobne. Jeśli robiłeś dno z wykorzystaniem takiego kleju - to właśnie może być przyczyna. Miałem też taki problem. Od tego czasu wszystko co ma być w wodzie kleje na tę właśnie wodę.
 

STORY

Nowy użytkownik
Reakcje
17 0 0
Dzieki za odpowiedz, chociaż małe nieporozumienie, nie chodziło mi o to że ten staw ma być cały przezroczysty bo o taki mi nie chodzi,
chodzi o efekt końcowy czy jak wyleje taką głębokość jak chce to czy będzie taka matowa ta woda na powierzchni czy nie powinna, a jeśli już taka będzie to czy pomoże posmarować jakimś lakierem itp.
Dzisiaj wylałem następną warstwe, jeszcze kilka warst zostało do wylania, jak będe robił ostatatnią to wrzuce zdjęcie, aha i czy te rośliny mam wrzucać w raz z ostatnią warstwą czy pózniej już po zastygnęciu ?
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
Dzieki za odpowiedz, chociaż małe nieporozumienie, nie chodziło mi o to że ten staw ma być cały przezroczysty bo o taki mi nie chodzi,
chodzi o efekt końcowy czy jak wyleje taką głębokość jak chce to czy będzie taka matowa ta woda na powierzchni czy nie powinna, a jeśli już taka będzie to czy pomoże posmarować jakimś lakierem itp.
Dzisiaj wylałem następną warstwe, jeszcze kilka warst zostało do wylania, jak będe robił ostatatnią to wrzuce zdjęcie, aha i czy te rośliny mam wrzucać w raz z ostatnią warstwą czy pózniej już po zastygnęciu ?
A co to jest za "woda"?
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
https://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/Item/C1206/page/1

Patrząc na ceny, to ta EZ water jest najtańsza. Ja szukam wody nieco /delikatnie/ mętnej, a nie krystalicznie czystej. Na stronie Woodland (zakładka FAQ) piszą o możliwości zabarwienia jej (tej E-Z) pigmentem w proszku, ale zalecają by po woli to mieszać by nie porobić pęcherzyków. E-Z water chyba też należy lać na raz, bo warstwami nie jest zalecane - i na odpowiednio utwardzoną i przygotowaną powierzchnię - masa jest gorąca. Ja zrobie sobie próbę zanim wyleję bo przygotowałem sobie fajne korytko, a nie chciałbym tego spie…….yć.
Cytuje siebie by przestrzec przed tym produktem.... moim zdaniem do dupy.

Zrobiłem na szczęście próbę na sadzawce wykonanej z boku w technologii wykonania koryta (dna) jak na mojej makiecie docelowej - by sprawdzić co i jak. Technologia była taka, że w styrodurze będącym podstawą wygrzebane jest koryto imitacji rzeczki. Na to poszedł klej do stryropianu jako szpachla i gdy wysechł, wikol na który wysypałem imitujący dno "piasek" i kamyczki w odpowiednik kolorze. Przy tak wykonanym korycie rzeki wylanie gorącej EZ water (kulki trzeba rozgrzać w metalowym naczyniu aż się rozpuszczą) sprawiło, że (po wylaniu) z dna zaczęły buzować pęcherzyki z gazem które zastygły wraz z wylaną EZ water. Reakcja więc była intensywna i zniwelowała zastosowanie tego produktu. Wygląda więc na to, że aby zastosować ten produkt trzeba najpierw odpowiednimi preparatami wykonać (przygotować) koryto - najlepiej tego samego producenta. Niestety sklepy nie informują nic o tym, a instrukcja nie jest po polsku. Przyznaję się - nie doczytałem. Potem zacząłem czytać i wyszło na to, że trzeba dokupić kilka innych produktów by wykonać dno. Tak to tylko się koszty nabija. Dlatego mi się to nie spodobało.

Poza tym można poparzyć sobie dłonie gdy niemal wrząca masę się wylewa (niebezpieczne). Przy źle wykonanym korycie (nie w tej technologii) liczyc tez można na "przebicie" się przez dno za "lekko" zabezpieczone. Dlatego nie polecam.

W tej chwili szukam spokojniejszego produktu, niewymagającego doprowadzania go do wrzenia, neutralnego w zastosowaniu (reakcja z materiałem dna) i przy okazji nie niszczącego jednego z naczyń, które trzeba poświęcić by rozpuścić te kulki i doprowadzić do bardzo wysokiej temperatury.

Z uwagi na powyższe skłaniam się teraz by wydać parę złoty na to i przetestować:

Polecam wody Fallera jednoskladnikowe. Nic sie nie dzieje jest super przezroczyste nie ingeruje w podloze i styrodury. Jest twarde.
Ja stosuję Fallera jednoskładnikowego i na koniec Nocha do efektów i jest ok...:)..
Oczywiście powierzchnię wody modeluję....
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
PS. Jeśli jednoskładnikowa zacznie zamieniać się w mleko (były takie przypadki - pisaliście wcześniej w tym temacie - zrobię próbę na boku), to spróbuje tego:

Ja zostaje przy żywicy dwuskładnikowej Fallera.
Tylko mam pytanie:

dwuskładnikowy Faller dla mnie był ok.
Jedynie uwaga jest bardzo gorący w temacie łożyska cieku wodnego ze styroduru czy styropianu.
Co to znaczy? Rozumiem, że specyfik miesza się na zimno (dwa składniki) i po tej operacji zaczyna się samoistnie podgrzewać? Ta temperatura jak długo się utrzymuje?

Ewentualnie to jeszcze rozważam...

https://www.drim.pl/woodland-scenics-cw4510-deep-pour-water-clear,3,26836,26302
 
Ostatnio edytowane:

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
Wszystkie dwuskładnikowe (epoksydowe czy poliestrowe):
1. grzeją się przy utwardzaniu - taka już jest reakcja i tego nie zmienisz. Im więcej utwardzacza tym cieplej ale i szybciej twardnieje.
2. rozpuszczają styropian i styrodur - to jest polistyren a żywica zawiera m. in. styren czyli monomer polistyrenu. Mała dziurka w szpachlówce i żywica na podłodze / stole.
3. podciągają się kapilarnie w trawę na brzegu
Zostaje dokładnie czytać instrukcję i użyć do wykończenia dna dokładnie tego co zaleca producent wody.

E-Z Water Woodlanda: wcale nie musi być wrzątkiem, w instrukcji podają temperaturę stosowania. Ja nie byłem zadowolony po po dłuższym czasie popękała. Choć wygląda ładnie. Pewnie też sprawa pozostałych materiałów makiety. Popękaną można próbować ratować lutownicą HotAir, normalna opalarka zniszczy otoczenie, jest za mocna.

Still Water od Vallejo - mnie wyszło OK choć bajorko było mętne przez dobrych parę tygodni. To jest normalny lakier bezbarwny akrylowy wodorozcieńczalny tylko z minimalną ilością rozpuszczalnika - żeby przy utwardzaniu za bardzo nie osiadał, ale i tak bez dolewek się nie uda. Ten z obrazka parę postów wyżej prawdopodobnie zgalareciał ze starości i będzie już do wyrzucenia, choć można spróbować wylać do dołka poza makietą i zobaczyć czy się utwardzi i będzie przezroczysty. Mój był rzadki, pomiędzy konsystencją wody a miodu. Też się mocno podciąga kapilarnie więc trawę i krzaki przy brzegu sadzić dopiero po stwardnieniu.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.447 31 4
@FENIX , kolega rzuci okiem 2 posty wyżej. To ta sama technika i fenomenalne efekty.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Ps. Chylę czoła wspaniale wykonanym modelom parowozów.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Odgrzewam temat, ale jestem po praktycznym laniu wody :ROFL: na makiecie. W moim przypadku najlepiej sprawdził się produkt WoodlandScenic Deep Water "Murky" CW4511 (jest też "Clear"). Wersja "Murky" jest już 'zabarwiona'. Jest to żywica dwuskładnikowa. W zestawie są rękawiczki, pojemniczek do zmieszania, mieszadełka, no i oczywiście instrukcja oraz sama dwuskładnikowa żywica. Spodobała mi się barwa tej wody. Taka typowa polska rzeka nie za przejrzysta.

Jeśli mogę coś zasugerować to warto jest dobrze po zmieszaniu dwu-składnika wymioeszać (trzeba mieszać ładnych kilka minut) i potem zalać tylko samo dno cieniutką warstwą i zostawić do wyschnięcia. W tym celu na początek rozrobić należy tylko tyle ile potrzeba do tego celu (instrukcje co do proporcji są w książeczce albo na stronie www producenta). Taka taktyka pozwoli to na uniknięcie w zasadzie nie uniknionego bąblowania z dna gdy wyleje się grubszą warstwę od razu. Niektóre bąbelki można na świeżo rozbijać, ale nie wszystko się da. Widziałem robienie tego mini palnikiem na jednym z materiałów. Teraz pomyślełem o zapalarce do grilla, ale nie próbowałem. Jeśli zrobicie dno z użyciem pyłu, kamyczków, jakichś zanurzonych kawałków gałęzi itp.... może bąblować uwięzione powietrze. Stąd taka opcja z wylaniem na początku tylko tyle aby dno i boki koryta "zamoczyć" (zatkać możliwość bąblowania). Gdy wyschnie po 24h można lać resztę. Wychodzi naprawdę spoko. Na koniec można zrobić falki z użyciem kleju do dekupażu "Mod Podge" błyszczącego (Lustre Lustre)...

Gdy go położycie cienką warswą pędzelkiem na wyschniętą taflę Woodlanda (tzn. ten klej Mod Podge) należy go dmuchać albo aerografem, albo powietrzem z puszki, albo przez słomkę, tak by falki zrobić. Zostawić - jak wyschnie będzie przezroczysty. Na tym etapie można wkleić tym Mod Podge roślinność przybrzeżną albo jakieś kaczki czy inne łabędzie. Poniżej produkty o których piszę.

Tak to wyszło mniej więcej:

woda_foto.jpg


woda.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Techniki modelarskie 0
Techniki modelarskie 4
Techniki modelarskie 18

Podobne wątki