• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Wołów – Wystawa makiet kolejowych – 9-10 lutego 2019 roku

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
#23
Na wstępie napiszę że członkowie ŁKMK i MSMK dotarli cali do klubów, gdzie pożegnali oraz podziękowali makietom za prawie bez zawodne działanie :)
Bardzo dziękujemy za wspólną zabawę oraz spędzony wspólnie czas. Ja osobiście zdobyłem nowe doświadczenie w tworzeniu rozkładów jazdy oraz ogólny podgląd na tworzenie układów makiet tak żeby wyciskać z nich jak największy ruch. Wyświetlanie oraz testowanie rozkładu przez Tiny Time Table można uznać za kolejny krok w rozwoju programu.
Myślę że zdjęcia i filmy niedługo się pojawią


Makieta b.ładna,duża,lecz na tak dużą makietę taboru mało.:(:)
Niestety ze względu na spore odległości między stacjami oraz brak posterunków na liniach więcej z dostępnych modułów nie dało się wycisnąć. Inaczej musielibyśmy wyprawiać składy na widoczność. Co prawda rozkład zawierał błędy, ale to niewiele by zmieniło.

Pozdrawiam
Artur


A tak rozkład wyświetlał się razem z czasem podczas imprezy. Podawał czas oraz najblizszy odjazd skladu z danego toru na danej stacji. Kolejnym krokiem będzie dodanie funkcji dla obsługistacji dodawania opóźnień, które będą się wyswietlały na rozkladzie.
FB_IMG_1549883909441.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.844 386 20
#29
Bardzo ciekawy film. Ale widzę, że mieliście spotkanie zamknięte.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#33
cześć!
Wstawiam pierwszy z filmików nakręconych na spotkaniu. Jacek N.
Uwielbiam te filmy. A już Kitajce to zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. Widzę, że wciąż do przodu! Super! Nie pisałbym dając same serca i gwiazdki ale muszę się przyznać do kolejnego donosu i na maszynistę i na dyżurnego ruchu w Kitajcach. Ani jeden, ani drugi nie zareagował na przerżnięcie semafora wjazdowego. Co to się na tym świecie dzieje, co to się dzieje...…..
 

sheriff

Znany użytkownik
Reakcje
493 9 0
#37
Ani jeden, ani drugi nie zareagował na przerżnięcie semafora wjazdowego. Co to się na tym świecie dzieje, co to się dzieje...…..
Ejże!!! Już u Covalusa na fejsie o tym pisałem.

Jako opiekun młodego maszynisty wyjaśniam zatem:
Jeszcze przed podjęciem składu na pętli Mazowsze Wschodnie drużyna z dyżurnym uzgodniła wjazd na stację Kitajce z pominieciem semafora wjazdowego wskazującego "Stój". Jeśli dobrze pamiętam - jakiś problem techniczny wystąpił i nie można było wyświetlić nawet Sz. Faktem jest, że obyło się bez rozkazu pisemnego, ale jakoś organizator o odpowiednim druku nie pomyślał więc dyżurny nie miał możliwości go wystawić :)

Zdroofka
Andrzej
 

jacekz

Znany użytkownik
Reakcje
1.320 6 0
#38
Koledzy.
Nie bądźcie tacy ortodoksyjni co do ruchu pociągów.
1- kamera pokazuje min. cm przed lokomotywą, to może się zdarzyć, że lok. stoi przed semaforem a obraz jest już za. Mam z tym problem przy montażu filmów. Dlatego proszę maszynistów o zatrzymywanie się przed semaforami 20-30 cm.
2- maszyniści jeżdżą nie swoimi lok. i nieraz nie mogą wypróbować drogi hamowania.
Ale najważniejsza jest zabawa.
Jacek N.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#40
2- maszyniści jeżdżą nie swoimi lok. i nieraz nie mogą wypróbować drogi hamowania.
To kwestia dyskusyjna. Zakładając, że maszynista pierwszy raz jedzie prowadzonym przez siebie modelem pojazdu trakcyjnego byłoby dobrze, aby sprawdził jak się on zachowuje - oczywiście nie chodzi mi o to by teraz robił jakieś dziwne ruchy przed odjazdem bądź na szlaku, ale z tego co wiem, to na prawdziwej kolei maszynista po zmianie maszyny (po objęciu innej) ma obowiązek wykonać próbne hamowanie wyjeżdżając ze stacji. Kilka razy byłem świadkiem zmiany drużyny trakcyjnej i wykonanej próby hamowania tuż po rozpędzeniu się pociągiem po podaniu sygnału do odjazdu. Myślę, że byłoby to całkiem realistyczne i praktyczne za razem, gdyby maszyniści po objęciu nowego modelowego pociągu wykonywali takie próbne hamowanie, tak aby przy hamowaniu na pierwszym postoju nie było zaskoczenia, że skład ma długą drogę hamowania - pomijam fakt, że część maszynistów nie potrafi hamować - nie zmniejsza płynnie prędkości (przestawiając "nastawnik" o kolejne pozycje "w dół") tylko kawałek przed planowanym miejscem zatrzymania przestawia nagle "nastawnik" z pozycji, na której jechali do zera, a skład jedzie dalej, bo działa bezwładność (a w zasadzie jej odwzorowanie za pomocą ustawienia odpowiedniej wartości jednej CV-ki za to odpowiedzialnej), a wystarczyłoby po prostu spróbować realistycznie odwzorować hamowanie prawdziwego składu (może owe osoby nie jeździły koleją/nie oglądały hamujących składów?) płynnie zmniejszając prędkość, dzięki czemu nie występuje niekontrolowane przez nas zjawisko bezwładności i wydłużona od zamierzonej droga hamowania.
 

Podobne wątki