• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wittfeld PKP

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.596 25 2
#21
Witam,
Jeżeli ktoś zechce przerobić Wittfelda LIliputa, to musi dokładnie obejrzeć co ma z tego wyjść. Stare Liliputy miały pudło składane. Skrzynia akumulatorowa, kabina i przedział pasażerski są oddzielnymi elementami montowanymi w całość na wsówki, więc można je demontować, Wersja DB miała skrzynie baterii zaokrąglone jak i kanciate i takie same osłony nad skrzynią, wersja KPEV miała skrzynię akumulatorową niską i wąskie okno z boku kabiny, DRG wysoką, ale wszystkie miały jednakowy napęd na półwózek i można było z innego dorobić drugi napęd. Także wszystkie miały 3 światła i były bez gniazda DCC. Nowe Wittfeldy były dwurodzajowe. Dwuczłony były przerobione ze starych, ale pudło było już odlane w całości i nie demontowalne na części i napdę na pojedyńczą ośkę jak w oryginale. Obecne trójczłony i dwuczłon DRG to już nowe modele z napędem na przód, półwózek jest skrętny z całym zawieszeniem osi i maźnicami (stary miał maźnice odlane na ostoi), skrzynia akumulatorowa jest węższa. Tak więc te trzy wersje Liliput Austria, Liliput po liftingu i nowy nie mają wspólnych części.
I oryginał:
Wittfeld.jpg

Warszawa 1995 rok
Pozdrawiam
 

Podobne wątki