• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wittfeld PKP

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.346 47 0
#1
Mam pytanie, który z dostepnych na rynku modeli najbardziej pasuje na zrobienie Wittfelda PKP z ep. IIIa-b?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#3
Irokez46, przy wyborze modelu zwróć uwagę na następujące detale: wysokość skrzyni na akumulatory, wysokość okienek bocznych kabin, istnienie bądź nie górnego reflektora czołowego, który zresztą w modelu jest chyba w nieco innym miejscu zamocowany niż to w oryginale było, i jeśli dobrze pamiętam to okienka czołowe, które również w modelu są na nieco innej wysokości niż w oryginale. Z tego co kiedyś w temat wnikałem, to nawet jak jedne elementy dopasujesz, to ale inne będą wymagały przerobienia, ewentualnie przymknięcia na nie oko przy konwersji. W oryginale poszczególne egzemplarze zapewne się od siebie różniły w detalach wyglądu. Modele też się od siebie różnią wspomnianymi detalami, zatem tutaj zachodzi problem dopasowania odpowiedniego modelu do wybranego egzemplarza oryginału, oraz ewentualnie dodatkowego przerobienia tego co pasować nie będzie.
 
OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.346 47 0
#4
Tak zgadza się o Liliputa chodzi, ale z tego co zaopserwowałem robią kilka wersji.Rozumiem wobec tego że ta z II epoki DRG bedzie najlepsza, tylko trzeba jej dorobić trzecią lampę.
No i Cocu mnie ubiegł, więc nie tylko o lampe chodzi.:(
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#5
Ja kiedyś jak porównywałem różne wersje tych modeli do zachowanego egzemplarza Wittfelda, to wychodziło tak jak napisałem wyżej, czyli jak jedne rzeczy pasowały, to znów drugie wymagałyby przeróbek. Zatem nie znalazłem wersji idealnej we wszystkim.
 
OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.346 47 0
#6
Sprawa wygląda na trudniejszą niż w przypadku parowozów z wczesnego okresu użytkowania po wojnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#7
Tu do końca nie jestem pewien, czy trzeci reflektor jest potrzebny. Przy odbudowie Wittfelda w 1995 roku założono taki, ale czy rzeczywiście w latach 50. i 60. wagony miały trzy światła, nie jestem pewien. To, co pisze Irek, jest oczywiście prawdą, problem w tym, że jest bardzo mało zdjęć z tego okresu. Wydaje mi się, że wersja DRG, o której pisałem, powinna z grubsza pasować, ale nie analizowałem szczegółów tak dokładnie.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#8
No fakt, trzeci reflektor być może niepotrzebnie nam tutaj bruździ w temacie, a może nie mieć żadnego znaczenia. No chyba że akurat jak na złość, najlepszy pasujący model będzie go miał ale będzie trzeba go usunąć. :)
I fakt, fot bardzo mało, więc i sporo raczej trzeba zakładać, znaczy improwizować.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#10
Ten trzeci reflektor zabudowano w 1995r., by dostosować wagon do obecnych przepisów na PKP. Była wersja Liliputa z wysoką skrzynią akumulatorową i ta jest idealna do przeróbki. Wersja KPEV jest z niższą obudową-mniejszy zasięg w oryginale.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#11
No właśnie o to mi chodzi od początku, że jak kiedyś porównywałem to wyszło, że wersja modelu z podwyższoną skrzynią jest niby OK, ale za to inne elementy się nie zgadzają. Dlatego Piotrowi wypisałem na jakie detale ma zwrócić uwagę. Teraz nie mam pod ręką fotek modeli, by napisać dokładnie co się zgadza, a co nie.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.297 23 0
#12
Bachmann, z wysoką skrzynią robi tylko model w epoce III, a ten jest mocno poprzerabiany i nie nadaje się na bazę dla wersji PKP. Model w II epoce DRG ma niską skrzynię. Ja też kiedyś zgłębiałem ten temat, no i wyszło, że najlepszą bazą dla epoki III na PKP, jest stary wypust Liliputa w malowaniu epoki II DRG (nr kat. 17701 - patrz załączone zdjęcie lub 17702).
Co do trzeciego reflektora, to Wittfeldy miały go fabrycznie montowanego, więc jeśli by się trafił jakiś bez niego, to znaczy, że się go w międzyczasie pozbył! I tutaj Bachmann zje..ł, bo wyciął ten reflektor, co sprawia, że np. model w malowaniu K.P.E.V. jest NA PEWNO niezgodny z oryginałem, gdyż w pierwszej epoce ten reflektor zdecydowanie być powinien!
 

Załączniki

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#13
Bachmann, z wysoką skrzynią robi tylko model w epoce III, a ten jest mocno poprzerabiany i nie nadaje się na bazę dla wersji PKP. Model w II epoce DRG ma niską skrzynię. Ja też kiedyś zgłębiałem ten temat, no i wyszło, że najlepszą bazą dla epoki III na PKP, jest stary wypust Liliputa w malowaniu epoki II DRG (nr kat. 17701 - patrz załączone zdjęcie lub 17702).
To jest ten model, który kiedyś sprzedawałeś na allegro?
 

bartekxtr

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
#15
Wittfeld PKP przerobiony z liliputa
 

Załączniki

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#17
Andrzeju,
dlaczego nie jesteś pewien, czy w latach 50. XX wieku stosowano reflektory z wbudowanym czerwonym światłem?
Przecież z całą pewnością ich nie stosowano! To jest zupełnie oczywiste, z całą pewnością także dla Ciebie!
Konstruktywnej krytyki nie należy się bać. Wręcz przeciwnie, młodsi od nas, mogą się dzięki temu czegoś od nas dowiedzieć...

A w tamtych latach, stosowano tzw. blendy ze szkłem czerwonym, wkładane w odpowiednie "kieszenie" w oprawach reflektorów.

Zupełnie niezależnie od tego, co napisałem powyżej uważam, że prezentowany model, miał być chyba możliwie dokładnym odwzorowaniem historycznego "Wittfelda" znajdującego się w zbiorach PSMK w Skierniewicach, a skoro tak, to reflektory z wbudowanym czerwonym światłem są, jak najbardziej na miejscu.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki