• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Witam wszystkich co to jest blokada sygnałowa skala HO 1:87 Piko

wezu

Nowy użytkownik
Reakcje
1 1 0
#1
Dzień dobry jestem początkującym modelarzem H0 nie wiem do czego służy blokada sygnałowa https://allegro.pl/oferta/tory-piko-blokada-sygnalowa-skala-ho-1-87-piko-8413334891. Czy ona umożliwia zatrzymanie lokomotywy ? czyli jak bym miał tą blokadę w systemie analogowym na dwóch torach na tym samym zasilaniu czyli układ np. taki https://allegro.pl/oferta/piko-duzy-zestaw-torow-a-e-55300-55340-gratis-7444480849. W teorii mógł bym postawić 2 lokomotywy i jedną zatrzymać ? Proszę nie wyśmiewać mnie za pytanie dopiero poznaję temat przyda mi się każda pomoc.
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.161 68 6
#2
A dlaczemu chcesz mieć analog? Bierzesz pod uwagę że blokada z linku to jest tor starego typu, już nie produkowany? Cyfrowe sterowanie pod względem funkcjonalności i możliwości zjada sterowanie analogowe na śniadanie :) Tak, ta blokada umożliwia zatrzymanie lokomotywy przed semaforem, ale jest to zatrzymanie poprzez odcięcie zasilania, gwałtowne hamowanie, gasną światła itd.
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.161 68 6
#4
Pytam żebyś nie wpadł w taką samą pułapkę jak ja wpadłem, naczytałem się bzdur, zdecydowałem że dla dziecka lepszy będzie analog.