Witam,
Długo mnie w tym dziale nie było, ale w końcu coś ruszyło
Od dawna chodziła mi po głowie bocznica, i po długich rozmyślaniach wybór padł na Wisłę Obłaziec, czyli przystanek z bocznicą kamieniołomu.
W rzeczywistości bocznica ta mieściła ok. 5 węglarek (Eaos-ów), a załadunek odbywał się za pośrednictwem kolejki wąskotrowej, która wpychała kolebki na rampę a potem z kolebek na wagony. Bocznica była jedotorowa, napewno z jednej strony zakończona kozłem oporowym, a z drugiej nie mam pewnośći,bo możliwe, że był tylko jeden rozjazd a jedynym zabezpieczeniem przed wjazdem na tor szlakowy była wykolejnica. Druga wersja to, że było żeberko zakończone kozłem oporowym (taką wersję zakładam i tak podaje strona z linku).
Pojawia się drobny problem tzn. planowałem zbudować 2 segmenty po 1m i wtedy mieści się ok. 10 węglarek (2-os.) - w takim wypadku nie ma problemu z H0e, bo 2 składy z ok. 8 kolebkami sobie poradzą z załadunkiem bezproblemowo (załadunek jest wykonywany w policzalnym czasie ).
Ale pytanie czy to trochę nie za mało? Bo zawsze można dodać kolejny metrowy moduł, tyle że wtedy musiałbym porządnie rozbudować H0e i zatrudnić jakiegoś pomocnika do obsługi.
Dlatego jak narazie robię 2 skrzynki, a może potem najwyżej dobuduję jeszcze jedną.
Na dzień dzisiejszy mam przejezdny (z prawie gotowa elektryką) tor główny na skrzynce z rozjazdem i czekam na kolejny rozjazd (wcześniej w planach były 2 tory bocznicowe i nawet miałem kupionego anglika, ale w końcu go sprzedałem, bo zdecydowałem się na wersję 1-torową ).
Prosiłbym o jakieś sugeistie - głównie o to czy budować 3 segment 8)
P.S.Tutaj jest trochę informacji (niestety nie wszystkie są właściwe) :
http://www.kolejcieszyn.pl/index.php?s=boblaziec
Pozdrawaim Kuba
Długo mnie w tym dziale nie było, ale w końcu coś ruszyło
Od dawna chodziła mi po głowie bocznica, i po długich rozmyślaniach wybór padł na Wisłę Obłaziec, czyli przystanek z bocznicą kamieniołomu.
W rzeczywistości bocznica ta mieściła ok. 5 węglarek (Eaos-ów), a załadunek odbywał się za pośrednictwem kolejki wąskotrowej, która wpychała kolebki na rampę a potem z kolebek na wagony. Bocznica była jedotorowa, napewno z jednej strony zakończona kozłem oporowym, a z drugiej nie mam pewnośći,bo możliwe, że był tylko jeden rozjazd a jedynym zabezpieczeniem przed wjazdem na tor szlakowy była wykolejnica. Druga wersja to, że było żeberko zakończone kozłem oporowym (taką wersję zakładam i tak podaje strona z linku).
Pojawia się drobny problem tzn. planowałem zbudować 2 segmenty po 1m i wtedy mieści się ok. 10 węglarek (2-os.) - w takim wypadku nie ma problemu z H0e, bo 2 składy z ok. 8 kolebkami sobie poradzą z załadunkiem bezproblemowo (załadunek jest wykonywany w policzalnym czasie ).
Ale pytanie czy to trochę nie za mało? Bo zawsze można dodać kolejny metrowy moduł, tyle że wtedy musiałbym porządnie rozbudować H0e i zatrudnić jakiegoś pomocnika do obsługi.
Dlatego jak narazie robię 2 skrzynki, a może potem najwyżej dobuduję jeszcze jedną.
Na dzień dzisiejszy mam przejezdny (z prawie gotowa elektryką) tor główny na skrzynce z rozjazdem i czekam na kolejny rozjazd (wcześniej w planach były 2 tory bocznicowe i nawet miałem kupionego anglika, ale w końcu go sprzedałem, bo zdecydowałem się na wersję 1-torową ).
Prosiłbym o jakieś sugeistie - głównie o to czy budować 3 segment 8)
P.S.Tutaj jest trochę informacji (niestety nie wszystkie są właściwe) :
http://www.kolejcieszyn.pl/index.php?s=boblaziec
Pozdrawaim Kuba
Załączniki
-
409,2 KB Wyświetleń: 1.848
-
301,4 KB Wyświetleń: 1.852
-
114,3 KB Wyświetleń: 1.831
-
371,1 KB Wyświetleń: 1.801