• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wisła Obłaziec

hugwa

Znany użytkownik
#21
Pokaż jakieś zbliżenie na rampę i wyjaśnij mnie ciemnemu z czego i dlaczego zrobiłeś właśnie taką.
Nie bardzo widzę jak są zrobione ściany rampy, ale wygląda to wszystko razem całkiem bez sensu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#23
Nie wiem dokładnie co miał na myśli kolega hugwa, ale mnie jakoś nie pasuje wyłożenie rampy takimi płytami - ale może mało widziałem, nie upieram się. Natomiast zupełnie nie widzę uzasadnienia wysunięcia rampy na jej końcu. Rampę czołowo-boczną buduje się po to, by był możliwy załadunek również od czoła wagonu - tu nie jest to możliwe ze względu na bardzo krótki odcinek rampy. Nie da się tam zajechać czymkolwiek od czoła wagonu. Poza tym, nie wygląda to dobrze tuż przy torze głównym - bo taki jest zdaje się sąsiedni tor (przy którym jest chyba peron?).
 

hugwa

Znany użytkownik
#24
No właśnie nie jest. Betonowe, lane ściany są OK. Ale prefabrykowane? Krawędzie peronów to i owszem, ale nie rampy. Nie żeby to nie było możliwe, po prostu nie widziałem. Nie znam takich prefabrykatów, a teraz nie chce mi się kopać po internetach.
Na zdjęciach które wkleiłeś nawierzchnia rampy jest pewnie czymś utwardzona, ale może być tylko klepicho na żwirze. Może kostka, trudno powiedzieć.
Pomijając ściany do bani to płyty drogowe są płytami drogowymi. Nie są projektowane do jednostronnego sztywnego podparcia, muszą leżeć swobodnie na podbudowie. Mogłyby działać na placu ładunkowym w poziomie torów, może minimalnie wyżej z jakąś betonową krawędzią ale ustawioną obok płyt, nie pod nimi. Wystarczy że odrobinę osiądzie podbudowa i płyty trafi szlag. Tyle teorii.
 

hugwa

Znany użytkownik
#26
Tak jak tutaj może być. Płyty nie leżą na krawędzi rampy tylko obok. Tak się da, pisałem wyżej.
To na zdjęciu z pierwszego sznurka to jest murek oporowy wokół placu a nie rampa. Pewnie po to żeby węgiel czy inny sypki materiał nie uciekał z placu na tor.

Ścianę betonową sobie rób, na zdrowie.
 

hugwa

Znany użytkownik
#28
Ułozonych po bożemu, nie opartych na krawędzi rampy. Tak jest OK, to już ustalilim.
i z krótka czołownicą
Czołownica rampy. Urocze. Ale chyba nie zrozumiałeś o co chodziło Andrzejowi. Na tym zdjęciu które wkleiłeś z czołowej części rampy da się wjechać na platformy. Z rampy Kuby póki co nie. Ale zdjęcie w dechę!
Ściany oporowe. Co z nimi?
 

adeon

Aktywny użytkownik
#29
a może kiedyś była dłuższa ta czołownica ale ją zlikwidowali.... Co do Ścianek oporowych - też są stosowane i L i podwójne L jako boczki od strony torów przy budowie rampy
 
OP
OP
EVB420 12

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
#30
Dawno tutaj nic nie pisałem ;)
W międzyczasie powstały dwa moduły trapezowe Fremo na profil "Krakowski" (na których oparty jest Obłaziec).
Przedstawiony moduł jest jeszcze nie dokończony, brakuje kilku detali, które pojawią się niebawem :)
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
IMG_4632.JPG
IMG_4643.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 45

Podobne wątki