Bydgoski producent taboru, zagrał va bank i się przeliczył Nie mając mocy przerobowych, ani do końca opracowanych pojazdów! Dzięki przychylności polityków którzy pielgrzymowali co chwilę do Pesy, "zaszachowali" innych producentów i przez to, że zgarnęli prawie wszystkie przetargi z dofinansowaniem unijnym - które muszą być rozliczone do końca 2015.
Samorządy, komunalni przewoźnicy jak i państwowe firmy znalazły się w pułapce, nie mogą zerwać umów z Pesą bo stracą dofinansowanie z UE, a sama Pesa nie wyrabia się i prawdopodobnie nie zrealizuje wszystkich kontraktów!!!
1. DART dla PKPIC jest gotowych 7 pojazdów z 20, przesunięto termin odbioru do końca roku, dodatkowo kłopoty są z masą pojazdu.
2. Gama dla PKPIC - termin realizacji to 30 października 2015, gotowych jest połowa z 10 lokomotyw.
3. Gama dla KM - do 17 sierpnia miały być gotowe 2 lokomotywy, nadal żadna nie dotarła
4. wagony piętrowe dla KM (18 + 2 sterownicze) - gotowe 3 wagony "środkowe" - termin do 17 sierpnia 2015
5. 3 x SA134 dla PKM/SKM - miały być do czerwca
6. dodatkowo modernizacja EN57 i wagonów osobowych - opóźnienie
Tramwaje:
"Krakowiak" - opóźnienie, gotowy 1 z 36 tramwajów. MPK KRAKÓW WYSŁAŁ NA BEZPŁATNE URLOPY SWOICH PRACOWNIKÓW Z WARSZTATU, KTÓRZY NASTĘPNIE POJECHALI DO BYDGOSZCZY POMÓC MONTOWAĆ TRAMWAJE PESIE
Twist dla Wrocławia - brakuje 4 tramwajów
Jazzy dla stolicy brakuje ok 15 długich i prawie wszystkich krótkich (35szt.)
Swing dla Łodzi - 0 z 22 sztuk - gotowy jeden szkielet na hali, a dostawy miały być w sierpniu!
Swing dla Torunia (dwukierunkowe) - 0 z 5 szt.
Swing dla Bydgoszczy - 0 z 12 szt.
Ponadto Pesa ma do zrobienia SA133 dla pomorskich PR (dofinansowanie z Programu Szwajcarskiego) oraz SA135 PR podkarpackie, oraz opóźniona modernizacja dla WKD
Do końca 2015 zdobyć homologacje na Linki w Niemczech, wyprodukować Linki dla NEB (gotowe 3 z 9 szt.)
oraz kilka ATR 220 Dla Włoch
Trochę też winny jest ze strony urzędników którzy ustali zbyt krótkie terminy dostaw... i tak Bombardier odpuścił przetarg (ze wzgl na brak czasu) na wagony piętrowe dla KM i tramwaje dla Krakowa...
Pesa ustami prezesa zobowiązała się dotrzymać terminów, ale jak to bywa w Polsce z dotrzymywaniem obietnic...
Samorządy, komunalni przewoźnicy jak i państwowe firmy znalazły się w pułapce, nie mogą zerwać umów z Pesą bo stracą dofinansowanie z UE, a sama Pesa nie wyrabia się i prawdopodobnie nie zrealizuje wszystkich kontraktów!!!
1. DART dla PKPIC jest gotowych 7 pojazdów z 20, przesunięto termin odbioru do końca roku, dodatkowo kłopoty są z masą pojazdu.
2. Gama dla PKPIC - termin realizacji to 30 października 2015, gotowych jest połowa z 10 lokomotyw.
3. Gama dla KM - do 17 sierpnia miały być gotowe 2 lokomotywy, nadal żadna nie dotarła
4. wagony piętrowe dla KM (18 + 2 sterownicze) - gotowe 3 wagony "środkowe" - termin do 17 sierpnia 2015
5. 3 x SA134 dla PKM/SKM - miały być do czerwca
6. dodatkowo modernizacja EN57 i wagonów osobowych - opóźnienie
Tramwaje:
"Krakowiak" - opóźnienie, gotowy 1 z 36 tramwajów. MPK KRAKÓW WYSŁAŁ NA BEZPŁATNE URLOPY SWOICH PRACOWNIKÓW Z WARSZTATU, KTÓRZY NASTĘPNIE POJECHALI DO BYDGOSZCZY POMÓC MONTOWAĆ TRAMWAJE PESIE
Twist dla Wrocławia - brakuje 4 tramwajów
Jazzy dla stolicy brakuje ok 15 długich i prawie wszystkich krótkich (35szt.)
Swing dla Łodzi - 0 z 22 sztuk - gotowy jeden szkielet na hali, a dostawy miały być w sierpniu!
Swing dla Torunia (dwukierunkowe) - 0 z 5 szt.
Swing dla Bydgoszczy - 0 z 12 szt.
Ponadto Pesa ma do zrobienia SA133 dla pomorskich PR (dofinansowanie z Programu Szwajcarskiego) oraz SA135 PR podkarpackie, oraz opóźniona modernizacja dla WKD
Do końca 2015 zdobyć homologacje na Linki w Niemczech, wyprodukować Linki dla NEB (gotowe 3 z 9 szt.)
oraz kilka ATR 220 Dla Włoch
Trochę też winny jest ze strony urzędników którzy ustali zbyt krótkie terminy dostaw... i tak Bombardier odpuścił przetarg (ze wzgl na brak czasu) na wagony piętrowe dla KM i tramwaje dla Krakowa...
Pesa ustami prezesa zobowiązała się dotrzymać terminów, ale jak to bywa w Polsce z dotrzymywaniem obietnic...