• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wielkie kłopoty Pesy

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
#1
Bydgoski producent taboru, zagrał va bank i się przeliczył;) Nie mając mocy przerobowych, ani do końca opracowanych pojazdów! Dzięki przychylności polityków którzy pielgrzymowali co chwilę do Pesy, "zaszachowali" innych producentów i przez to, że zgarnęli prawie wszystkie przetargi z dofinansowaniem unijnym - które muszą być rozliczone do końca 2015.
Samorządy, komunalni przewoźnicy jak i państwowe firmy znalazły się w pułapce, nie mogą zerwać umów z Pesą bo stracą dofinansowanie z UE, a sama Pesa nie wyrabia się i prawdopodobnie nie zrealizuje wszystkich kontraktów!!!

1. DART dla PKPIC jest gotowych 7 pojazdów z 20, przesunięto termin odbioru do końca roku, dodatkowo kłopoty są z masą pojazdu.
2. Gama dla PKPIC - termin realizacji to 30 października 2015, gotowych jest połowa z 10 lokomotyw.
3. Gama dla KM - do 17 sierpnia miały być gotowe 2 lokomotywy, nadal żadna nie dotarła
4. wagony piętrowe dla KM (18 + 2 sterownicze) - gotowe 3 wagony "środkowe" - termin do 17 sierpnia 2015
5. 3 x SA134 dla PKM/SKM - miały być do czerwca
6. dodatkowo modernizacja EN57 i wagonów osobowych - opóźnienie

Tramwaje:
"Krakowiak" - opóźnienie, gotowy 1 z 36 tramwajów. MPK KRAKÓW WYSŁAŁ NA BEZPŁATNE URLOPY SWOICH PRACOWNIKÓW Z WARSZTATU, KTÓRZY NASTĘPNIE POJECHALI DO BYDGOSZCZY POMÓC MONTOWAĆ TRAMWAJE PESIE
Twist dla Wrocławia - brakuje 4 tramwajów
Jazzy dla stolicy brakuje ok 15 długich i prawie wszystkich krótkich (35szt.)
Swing dla Łodzi - 0 z 22 sztuk - gotowy jeden szkielet na hali, a dostawy miały być w sierpniu!
Swing dla Torunia (dwukierunkowe) - 0 z 5 szt.
Swing dla Bydgoszczy - 0 z 12 szt.
Ponadto Pesa ma do zrobienia SA133 dla pomorskich PR (dofinansowanie z Programu Szwajcarskiego) oraz SA135 PR podkarpackie, oraz opóźniona modernizacja dla WKD
Do końca 2015 zdobyć homologacje na Linki w Niemczech, wyprodukować Linki dla NEB (gotowe 3 z 9 szt.)
oraz kilka ATR 220 Dla Włoch
Trochę też winny jest ze strony urzędników którzy ustali zbyt krótkie terminy dostaw... i tak Bombardier odpuścił przetarg (ze wzgl na brak czasu) na wagony piętrowe dla KM i tramwaje dla Krakowa...
Pesa ustami prezesa zobowiązała się dotrzymać terminów, ale jak to bywa w Polsce z dotrzymywaniem obietnic...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
#4
Miejmy nadzieję, że tak się nie stanie, bo w ostatecznym rozrachunku nie byłoby to chyba w interesie nikogo, także tych klientów.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#5
Z jednej strony podane przykłady i terminy realizacji są dość napięte. Z drugiej Pesa podpisała kontrakt na EZT dla Świętokrzyskiego z terminem realizacji - luty 2016 i odwołuje się od innych niekorzystnych wyników przetargów.
Ten wysyp zamówień z realizacją tegoroczną to za sprawą funduszy UE, natomiast już w czasie gdy Pesa startowała do wielu przetargów były głosy mówiące o mocach przerobowych ... .
Idąc dalej Pesa robi duże kroki naprzód i dość zdecydowane, a pośpiech czasami jest niewskazany. W stosunkowo krótkim czasie dużo osiągnęli, a to jest biznes i czysty rachunek zysku, ale i branego pod uwagę ryzyka.
Swoje też mogła odcisnąć sprawa tendrowni, co opóźniło postawienie nowej hali.

Tak jak napisał CoCu ciekawe jak to się skończy. Jak to się mówi, co nie zabije to wzmocni, albo że po chmurach słońce wychodzi. A może to zwykła zadyszka?
[DOUBLEPOST=1440535014][/DOUBLEPOST]
Miejmy nadzieję, że tak się nie stanie, bo w ostatecznym rozrachunku nie byłoby to chyba w interesie nikogo, także tych klientów.
A szczególnie zdaje się tych klientów którzy korzystają z dofinansowania.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#10
I bardzo dobrze, trzeba trochę spokoju ... media wiecznie szukają afer aż mam "cofkę" od tego. Milczenie jest złotem a "od bicia piany" nie przyspieszy się terminów.
Wszędzie trzeba umiaru. Media nie raz pomogły, ale nie raz a nie wiem czy nie więcej zaszkodziły.
Niestety obecnie dziennikarstwo nie szuka prawdy i faktów tylko sensacji która da oglądalność, a tu prawda nie zawsze jest najważniejsza, ew. podana niepełna informacja. Nie można też pominąć braku zagłębiania się w temat dziennikarzy którzy często piszą na temat powierzchownych informacji nie zagłębiając się w temat o którym w dużej większości nie mają pojęcia, lub nie chcą poznać szerszego jej spektrum. Pomijam tu temat artykułów sponsorowanych w każdym tego słowa znaczeniu.
 

Podobne wątki