• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wesołe przypadki MIKOTA 1

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Dziękuję. Ja nie cierpię szpachlowania, między innymi z powodu skurczu materiału, choćby nawet sto warstw się dało. Za to nieźle wypełnia szpary klej Tamiya extra thin. Polecam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
"Mówi " Tobie coś tytuł polskiego filmu "Sprawa pilota Maresza?Jak nie znasz, to koniecznie(!) .
Warto obejrzeć. Wprawdzie nie mam wielkiego zaufania do komputerowo nałożonych kolorów, ale jednak widać, że samolot w pierwszych minutach nie ma czarnych krawędzi natarcia płatów - ale nie obejrzałem teraz całego filmu, a z dawnych czasów, kiedy go widziałem, tego akurat nie pamiętam - może gdzieś dalej taki też się pojawia.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Czarną krawędź natarcia płatów miały samoloty produkcji amerykańskiej czyli C47/DC3 ponieważ były tam gumowe odladzacze. Tego elementu nie miały samoloty produkcji radzieckiej czyli Li2.
A film postaram się obejrzeć na trochę wiekszym ekranie. Samoloty Lotu C47 i Li2 można rozróżnić po kodach jeśli inne szczegóły nie są zbyt widoczne.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
Zepsuł mi się aerograf. Cieszyłem się nim całe dwa tygodnie... Na pocieszenie dostałem maślane herbatniczki by Niedźwiedź.
WP_20210321_16_03_29_Pro.jpg

Kaczutek i jego autoportret.
WP_20210323_14_37_30_Pro.jpg

Czasami mam czas, żeby się pobawić.
WP_20210327_18_05_06_Pro.jpg

Właśnie w czasie malowania kadłuba pokrzywiła mi się iglica i "upierdzielił się" gwint od dyszy... Gwarancja tego nie obejmie:mad:.
WP_20210327_18_10_02_Pro.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.595 33 4
Przepraszam kolegę, ale jak kolega zrobił, że wykrzywił iglicę? Czyżby zdjęta osłona i zahaczenie o kadłub? Ja miałem obawy tylko wtedy gdy całą kompletnie wyjąłem i generalnie rozebrałem aerograf. Ale w trakcie malowania pogiąć iglicę to nie bardzo wyobrażam sobie, no i przekręcenie gwintu sugeruje szarpanie się z nim na siłę. Owszem czasami i mój na mur-beton się sklejał z resztą, ale odpowiednie szczypce i jakieś zabezpieczenie i szło odkręcić bez uszkodzeń. A ja wcale nie mam żadnego markowego aerografu, ot Made in China.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
Przepraszam kolegę, ale jak kolega zrobił, że wykrzywił iglicę?
Kiedy malowałem kadłub na czarno, zauważyłem, że przestała lecieć farba. Wylałem farbę ze zbiorniczka i rozebrałem aerograf. Zobaczyłem, że jest krzywa iglica. Prowizorycznie ją wyprostowałem, była nawet równa. Podczas dokręcania dyszy, za mocno nacisnąłem i ukręciłem gwincik.
Jak popsujesz kiedyś kulki od jakiegoś dużego łożyska, to napiszę, że jesteś wielki
Jestem w fazie testów. Używam do tego Wielkiego Zderzacza Hadronów.:)
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
nie mam dużego doświadczenia w modelarstwie........... , a szczególnie w pracy z aerografem......... , ale mi tez się ukręciła dysza na gwincie ,a iglice też nie jednokrotnie musze prostować..............
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132