• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Weglarki Rail Polska

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#3
Przerobione z platform, chyba z 401Z...
Ja też tak myślałem, jednak wyprowadzono mnie z błędu ;) Jest to przebudowa na bazie wagonu 421S.
Właśnie taki "składzik" tego przewoźnika wjechał do naprawy - więc już wkrótce będzie można wykonać fotki "świeżutkich po liftingu" wagonów.
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
349 1 0
#4
Podobne wagony ma PKP Cargo 401Zk Stacja macierzysta Krzeszowice do transportu kamienia przedewszystkim, różnią sie od tych tylko drzwiami, Krzeszowickie maja na srodku normalne drzwi a z Rail Polska drzwiczki "wyczystkowe"chyba tak sie to zwie, ostoja i czołownice identyczne :D
 
Reakcje
0 0 0
#6
Młodzikowski napisał(a):
Przerobione z platform, chyba z 401Z...
Ja też tak myślałem, jednak wyprowadzono mnie z błędu ;) Jest to przebudowa na bazie wagonu 421S.
Właśnie taki "składzik" tego przewoźnika wjechał do naprawy - więc już wkrótce będzie można wykonać fotki "świeżutkich po liftingu" wagonów.
A czy 421S nie były przebudowane z 401Z
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#7
A czy 421S nie były przebudowane z 401Z
Niestety, "fachowcem" od wagonów nie jestem.

Te dwa wymienione wagony - jak dla mnie - zawsze były takie same. Nie odróżniałem ich. Dopiero "wykład" Krzyśka Koja na ten temat, uświadomił mi różnice. Ostoja wagonu jest dłuższa od 401Z. Brak charakterystycznych otworów (fasolek) w bocznych blachach ostoi.
 

M.Smoczkiewicz

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#9
Niestety, myli się Pan. Proszę zajrzeć do Tabor>17W-TOLOLOKO - post Pana Andrzeja "TOLOLOKO" z 30. 06.2007 - jest tam zamieszczone zdjęcie wagonu 17W-3 Eao-x - są istotne różnice. Chociazby długość - 17W ze zderzakami miał 13740mm - był dłuższy. Pozdrawiam - Marek
 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 13 0
#10
A czy 421S nie były przebudowane z 401Z
Nie kojarzę wagonu 421S /domyślam się, że to zbiornikowy podobny do 401Zf/.
Jeśli już miały być te wagony z czegoś przebudowywane, to z platform 426Z /były z nich również budowane teleskopowe 425S/.
Platformy 401Z i 426Z są wizualnie podobne, ale różnią się długością /10 cm/. Najbardziej widocznymi różnicami są pionowe wzmocnienia ostojnic w 426Z i brak charakterystycznych owalnych otworów.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#12
Staszek zmusił mnie do wyjścia na świeże powietrze i porobienia fotek ;) Przy okazji sprawdziłem tabliczki firmowe producenta. Wyraźnie pisze 421S - niestety. Producent Świdnica, rok budowy 1986.
Pozdrawiam.
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
19 0 0
#14
Młodzikowski napisał(a):
Staszek zmusił mnie
Tararara :D Pomyśl o zasłudze dla potomnych ! ! !
To się prędzej czy później przyda. Teraz to jak mogę focę nawet jak gdzieś jest innego koloru kabelek niz zwykle. Tak żeby wynagrodzić sobie żal po tym jak NIE fotografowałem w przełomie 80' i 90' kiedy mogłem do woli (jak bym popoprosił to nawet by dla mnie odwrócili żeby zrobić podwozie hehe). Ale jakoś tak myslałem, że tak bosko jak wtedy będzie zawsze... A tu pewnego dnia na tory naszej stacyjki wtoczyła się ED72 i nastał plastik. :mad:
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#15
eSeL napisał(a):
Młodzikowski napisał(a):
Staszek zmusił mnie
Tararara :D Pomyśl o zasłudze dla potomnych ! ! !
To się prędzej czy później przyda. Teraz to jak mogę focę nawet jak gdzieś jest innego koloru kabelek niz zwykle. Tak żeby wynagrodzić sobie żal po tym jak NIE fotografowałem w przełomie 80' i 90' kiedy mogłem do woli (jak bym popoprosił to nawet by dla mnie odwrócili żeby zrobić podwozie hehe). Ale jakoś tak myslałem, że tak bosko jak wtedy będzie zawsze... A tu pewnego dnia na tory naszej stacyjki wtoczyła się ED72 i nastał plastik. :mad:
He he , tez tak myslalem wtedy, w 86 bylem w Elku i moglem focic tamtejsze Ol i Ty (w szopie i na liniach)ale myslalem podobnie -ze bedzie jak jest, no i kicha , ani jednej fotki nie mam.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#18
gemol napisał(a):
Nie kojarzę wagonu 421S /domyślam się, że to zbiornikowy podobny do 401Zf/.
Jeśli już miały być te wagony z czegoś przebudowywane, to z platform 426Z /były z nich również budowane teleskopowe 425S/.
Platformy 401Z i 426Z są wizualnie podobne, ale różnią się długością /10 cm/. Najbardziej widocznymi różnicami są pionowe wzmocnienia ostojnic w 426Z i brak charakterystycznych owalnych otworów.
Otóż to :!: . Wagony typu 421S, podobnie jak starsze wagony typu 401Zf oraz 401Zg, są wagonami pojemnikowymi, przeznaczonymi do przewozu wapna i karbidu.
Wagony typu 401S nie były wagonami przebudowanymi, lecz nowobudowanymi, a punktem wyjścia do opracowania ich konstrukcji była ostoja produkowanej seryjnie platformy typu 426Za.
Oprócz różnic w konstrukcji ostoi tych wagonów, w stosunku do ostoi wagonów z rodziny 401Z, które zostały już wymienione przez gemola, należy dodać, że wagony typu 421S wyposażone zostały wyłącznie w wózki typu 25TNa.
Ich konstrukcję opracowało ZBK Fabryki Wagonów w Świdnicy, w roku 1985, a w latach 1986-87 FW "Świdnica" wyprodukowała 120 wagonów tego typu.
 

Podobne wątki