Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Modele dobrze poprawione. Rozumie ze tylko ten kremowy pasek i drzwi były malowane ( kolor zielony nie ruszany, zamaskowany taśmą) po usunięciu papierem ściernym napisów? Czy następnie położono lakier błyszczący bezbarwny, na który przyszły kalkomanie i warstwa lakieru do zabezpieczenia kalkomanii?
Czy ktoś ma doświadczenia z użyciem alkoholu do usuwania takich napisów? Moze ktoś używał środka który ma w opisie " Podobnie niektóre nadruki wykonne metodą "tampodruku" (jak np: na zapalniczkach, długopisach)" ( http://www.chemia-techniczna.pl/porady-techniczne/zmywanie/zmywanie-naklejek-tasm-i-klejow/ )
Jest dokładnie tak jak opisałeś. Po przemalowaniu koloru kremowego, bezbarwny, kalki i znowu bezbarwny. Tego środka, który wskazałeś nie miałem okazji wypróbować.
Nie będzie patynowana, buda postawiona na podwoziu które gdzieś tam kiedyś było próbnie pobrudzone, a pójdzie do kompletnego przemalowania.
Co do koloru, to zgodny z Ral, farba z mieszalni, efekt taki pewnie przez sztuczne światło.
Człowieku, jak wyciągnę ten wagon w dzień nawet tylko do zdjęcia, to jest ryzyko, że on będzie doświadczał takich prób jak na planie filmowym king konga (czyt. dwulatek + model)
A tak na poważnie, to jak pójdę troche dalej z robotą to wrzucę fotki robione przy świetle dziennym. Oczywiście jak gdzieś odprawię syna z żoną ;-)
Napisałem później, bo modelarstwo uprawiam naprawdę rzadko i cały sprzęt oraz tworzone modele są chowane gdzieś tam wysoko do półek, przez co nie wyciągam tego zbyt często.
Natomiast biorąc to wszystko pod uwagę - problem rzeczywiście może być, skoro więcej niż jedna osoba to sygnalizuje. Będę musiał nieco wcześniej zajrzeć do pawlacza i zrobić porównanie z bonanzą.
Jak teraz patrzę może faktycznie może okazać się, że jest nieco za ciemny. Cytując z tematu: Kolory stosowane na PKP według palety RAL
Do wagonów PIKO typu 120A zastosowany był kolor RAL 6008 Braungrün.
Tak, ten sam kolor używany był do malowania "Y-ków" w tej epoce, ale tylko do wagonów polskiej produkcji!
Wagony typu Görlitz 78 oraz wagony piętrowe serii Bipa, importowane w tych latach z byłej NRD, były fabrycznie malowane na kolor RAL 6007 Flaschengrün....
Niestety w międzyczasie zdążyłem pozyskać 6009 z mieszalni. Nie wiem czy różnica jest na tyle duża, iż okaże się rzeczywiście zbyt ciemny w stosunku do bonanzy (Piko, chyba najlepszy w obecnej chwili punkt odniesienia), to.... trzeba będzie wagon umyć, szkoda, że jest po kalkowaniu, ale cytując klasyka: "modelarstwo uczy cierpliwości".
Raczej to tylko zgrubna przymiarka. Naprawdę wątpie, żeby tak to miało zostać.
Co do barw, z tego co pamietam, to dla mnie te wagony były po prostu czarne Wg mnie doskonale dobrany kolor do polskich Y-ków ma model Y-Bautzen od Tilliga. Tylko jaki to w końcu jest? 6008 czy 6009? A może żaden z nich?