• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
#1
Panowie...
Zabrałem się za dłubanie przy Herisach. Słuszną dla mnie epoką są "trumienki", więc modyfikacja polega na zmianie oznaczenia. Próbowałem zmywaczem do farb akrylowych potraktować tampodruk, ale efekty były marne, po kilku godzinach wycierania patyczkiem do uszu nawilżanym w zmywaczu, poddałem się. Zamoczyłem, patyczek w zmywaczu do paznokci (świadomie), z myślą, że ostatecznie przemaluję kremowy pas:
20160217_213741.jpeg

Odcień kremowy miał być mieszanką kilku farb tak, by wyszedł niemal identycznie z drzwiami (w przeszłości takie cuda się zdarzały), ale nawet mistrz mieszania farb - moja żona nie dała rady, odcień nieco się różni:
IMG_4173.JPG
Chciałem uniknąć malowania drzwi, ale nie wyszło. Zamaskuję uszczelki okien i prysnę drzwi, a klamkę potraktuję białym markerem permanentnym. Dobrze się składa, bo jak kojarzę, to klamki z reguły są białe.

Eksperymentując dalej, w drugim Herisie, tampodruk potraktowałem papierem ściernym 2000. Efekt lepszy, ale malowania mimo wszystko nie uniknę:
IMG_4175.JPG

Kalki przygotuję sam, wraz z wydrukiem. I teraz prośba, jeżeli ktoś z Was posiada wiedzę, zdjęcie, wagonu(ów), który odpowiadałbym przydziałowi (z okresu trumienek) i mniej więcej typowi proszę o podzielenie się. Potrzebuje 2x numer wagonów Przemyśl i 2x Łódź, w internecie znalazłem jeden z Przemyśla.
Za wpisy typu: "ten wagon jest nie zgodny z rzeczywistością... nie dopasujesz... to będzie fikcja... " dziękuję. Znam ubytki i wady tego modelu, ale mimo wszystko jest mu bliżej do oryginału niż np.:
http://www.dcc24.eu/sites/default/files/images/IMG_4463.JPG
 
OP
OP
jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
#2
Prace idą powoli. Nowy "krem" nałożony, tak jak pisałem wcześniej, nie obyło się bez malowania drzwi. Klamki maźnięte markerem na biało, do tego delikatna patynka. Teraz czeka na wydruk numerów z trumienkami.
 

Załączniki

OP
OP
jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
#4
Pewnie, że mogę. Na załączonych zdjęciach oznaczyłem numerami poszczególne techniki i odpowiadające im specyfiki.
1 - czyli wash, wypełnianie/podkreślanie krawędzi. Do tego używam specyfików AK interactive. Nalewam trochę do zakrętki po plastikowej butelce np. z wody mineralnej. Zamaczam cieniutki pędzel i wpuszczam w szczelinę, tak aby płyn sam wypełnił ją całą. Nadmiar, który wydostanie się poza szczeliny wycieram pałeczkami do uszu.

2 - efekt pordzewiałego zawiasu, do zakrętki w której jest olejny specyfik AK interactive dosypuję nieco pigmentu koloru rdzawego, tworząc mieszankę pigmentu i specyfiku do washa. Nabieram niewielką ilość na pędzelek i nanoszę na zawias. Nadmiar można także łatwo usunąć pałeczką do uszu.

3 - suchy/stary zaciek, nabieram na pędzelek lub wykałaczkę samego suchego pigmentu, i rozprowadzam, nic prostszego.

4 - generalnie to do patynki dachów zawsze używam aerografu i farb akrylowych. Tym razem wziąłem na próbę gruby pędzelek twardy, mocno paprając go w pigmencie rdzawym, i zwyczajnie mazałem po dachu od rynienki w kierunku wywietrzników przez całą długość.
 

Załączniki

Bart

Użytkownik
Reakcje
121 5 1
#8
Czy ktoś pamięta jak rozwieszone były lustra w przedziałach 111A - na jednej ścianie przedziału czy po oby dwóch stronach? Nie chciałbym popełnić faux-pas.
 

Bart

Użytkownik
Reakcje
121 5 1
#14
...może jakieś małe "how to"dla kolegów z forum?
No pewnie:

a. Szlifowanie.
W pierwszej kolejności wypełniłem od spodu szczelinę, pomiędzy ścianami przedziałów, masą modelarską. Po jej utwardzeniu usunąłem, przy pomocy pilnika precyzyjnego o przekroju kwadratowym, te bezsensowne oparcia na zaznaczonej wysokości, tak by pozostawić zagłówki.

b.Malowanie.
Pomalowane zostały podłoga, fotele oraz ramy ściany działowej pomiędzy korytarzem i przedziałami.

c.Nowe oparcia
Wykonałem je z kartonu o grubości 0,6mm.

d.Obklejanie.
Laminaty, tapicera to wydruk w wysokiej rozdzielczości na zwykłym papierze. Dopasowaną do kształtu wycinankę, przykleiłem używając kleju introligatorskiego.

Lustra wewnętrzne to folia aluminiowa.
Zasłonki to podobnie jak laminaty i tapicerka zwykły wydruk. Przed przyklejaniem starałem się ją tylko odpowiednio uformować.

Kusi mnie, żeby wytrawić jeszcze półki na bagaże...

Poniżej projekty,na wypadek gdybym akurat kogoś zmotywował do pracy:):
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#16
Podziwiam kolegę za cierpliwość. Ja w tym wagonie tylko na szybko pomalowałem ramki, siedzenia i podlogę a w połowie roboty już zacząłem zgrzytać zębami :mad:
Bardzo ładny efekt.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#19
Czy ktoś pamięta jak rozwieszone były lustra w przedziałach 111A - na jednej ścianie przedziału czy po oby dwóch stronach? Nie chciałbym popełnić faux-pas.
Z tego co pamietam, byly na obu scianach rozwieszone po trzy obiekty (w kazdym razie wygladalo na takie zalozenie). Lustro w srodku, a po bokach jakis obrazek, lub zdjecie o takich samych wymiarach co lustro. Najczesciej obrazek przedstawial jakies miasto, lub ladny budynek; np. kosciol. Niestety wiekszosc przedzialow nie posiadalo kompletu luster i obrazkow, mniemam ze wiekszosc mialo po prostu "zmieniona lokalizacje" przez podroznych. Sam pamietam jak sie gapilem jesli byl to ladny obrazek, oczywiscie bylo to za czasow kiedy wagony byly oliwkowe;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 161
Tabor 85
Tabor 66
Tabor 4734

Podobne wątki