• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Flotoma

Ciężko będzie określić Tomku skąd ten zbiornik paliwa na kombajnie. Ja bym obstawiał ,że pochodzi z jakiegoś traktora:niepewny:
Podobny wydaje się zbiornik z rosyjskiego cięgnika MTZ 82 ( nie wykluczam,że ten na zdjęciu Piotrka może już być po jakiś warsztatowych modernizacjach ;))
zbiornik-paliwa-do-mtz-8082-motoryzacja-golensko-455253589.jpg
zdjęcie zapożyczone z neta z strony Sprzedajemy pl
 

Adamzalesie

Aktywny użytkownik
Będzie bardzo trudno, w tamtych latach wszystkie zbiorniki były robione z dwóch wytłoczek stalowych spawanych po dłuższym boku. Mamy wobec tego do wyboru: samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i jeszcze dużo więcej. Jeśli by się udało obliczyć pojemność, to by przynajmniej było wiadomo od jakiego rodzaju pojazdu on pochodzi. Osobowe 40-55 litrów, dostawcze 70-90 litrów, ciężarowe powyżej 120 litrów. A tak to jest jak wróżenie z fusów.
 
OP
OP
F

Flotoma

Znany użytkownik
Też zdaję sobie sprawę, że znalezienie typu pojazdu po samym zbiorniku paliwa może być zadaniem niewykonalnym :) Może kiedyś przypadkiem uda się trafić na jakiś ślad.
 
OP
OP
F

Flotoma

Znany użytkownik
Podczas tegorocznego MHS w Lipsku znalazłem nowość, kit do złożenia spychacza DT-75 w skali 1:87 od firmy Z@Z. Prezentuję zdjęcia złożonego modelu. Odlewy zostały wykonane na przyzwoitym poziomie. Brakuje punktów ustalających montaż gąsienic względem korpusu. No i cena za zestaw jest trochę za wysoka.
W modelu wykonałem ruchomy lemiesz i siłownik hydrauliczny. Fotka porównawcza z T-100 pokazuje, że jednak "DET" to inny kaliber spychacza :)

IMG_4428.JPG
IMG_4429_.jpg
IMG_4430_.jpg
IMG_4433_.jpg
 

Maverick

Znany użytkownik
Wyszedł bardzo fajnie choć mi osobiscie jakoś kształt tego dachu wydaje się nieprawidłowy. Ten charakterystyczny "garb" na tym dachu jest za wysoki. Oprócz tego brakuje też nad przednią szybą "rynienki" też charakterystycznej dla tego typu kabiny.
 

adamwyt

Znany użytkownik
Twoje wykonanie modelu mistrzowskie ale tak jak pisał @Maverick ZZ Models się nie popisało. Dach, przednia szyba i ogólnie coś nie tak z proporcjami. Ja zapamiętałem ten spychacz inaczej i aż poszulałem zdjęć w sieci czy to oby na pewno chodzi o ten sam sprzęt. Dobrze że go jeszcze nie kupiłem.

Mam jeszcze Tomku pytanie. Czy zaprezentowali w końcu na targach pług wirowy na podwoziu Ziła w H0? Zapowiadali go już od ponad roku i cały czas cisza.
 

Jacek765

Znany użytkownik
Zgadzam się z przedpiścą jakość wykonania montażu i wykończenia na najlepszym poziomie natomiast jakość bazy już niestety nie najlepsza. Warto też zwrócić uwagę na nieco inną wersję spychacza. To co ja pamiętam z dzieciństwa i młodości to wersja z dwoma bocznymi silownikami do lemiesza i charakterystyczna osłona grilla chłodnicy z blachy z okraglymi otworami jak na zdjęciu w skali 1:1. Cechą charakterystyczną tego spychacza/ciągnika był rozruch silnika spalinowego za pomocą małego silnika spalinowego na benzynę. Zawsze to brzmiało jakby ktoś odpalił WSKę bez tlumika a zaraz potem już znacznie ciszej rozpoczynał pracę silnik diesla. Z maski silnika wystawaly dwie rury wydechowe większa od głównego silnika i mniejsza od rozruchowego i oczywiście gruszkowaty wlot powietrza.
 
OP
OP
F

Flotoma

Znany użytkownik
Przy okazji malowania "DET-a" na czerwony kolor pod aerograf trafił również Żubr A-80 zbudowany z kitu Tololoko. Przygotowany do malowania model pokazałem już tutaj w 2016 roku:
http://forum.modelarstwo.info/threads/warsztat-flotoma.18475/page-10
Jakoś tak zeszło, że tyle czasu czekał na malowanie.
Długo myślałem nad wariantem kolorystycznym. Wybór padł na układ "patriotyczny" ze złamaną bielą, właściwie kością słoniową. Po pomalowaniu 9-letni syn powiedział mi, że to tak samo jak kiedyś autobusy były malowane. Nie przyszło mi to do głowy wcześniej :) Model dostał delikatną patynę w postaci ciemnego wash-a.
Rejestracja z byłego Województwa Zielonogórskiego do którego należał Gorzów Wlkp. przed 1976 rokiem. Ojciec opowiadał, że Zielonogórzaki byli źli, ze mamy na tablicach ZG, które to litery lepiej pasowały do Zielona Góra zamiast ZA przypisanego dla Zielonej Góry :)

IMG_4455_.jpg
IMG_4456_.jpg
IMG_4451_.jpg
IMG_4454_.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
Piękny ten model. Ja z dzieciństwa jeszcze pamiętam te samochody aczkolwiek mogą mi się mylić z najstarszą wersją Jelcza 315. Mnie utkwiły w pamięci z ciemno zieloną kabiną.
 

Jacek765

Znany użytkownik
Wstawiam specjalnie ściemnioną fotkę z modelem. Biały kolor dachu podczas fotografowania trochę go zniekształca. Gubią się zagłebienia po obydwu stronach kabiny. Niemniej idealny nie jest :)
Zobacz załącznik 611914
DT75 mimo że nie jest idealny to jest mimo wszystko bardzo ładny. Nie wiem czy jeszcze sa jakieś szanse na poprawki ale znacznie by poprawiło wygląd i proporcje gdyby układ jezdny trochę przesunąć do tyłu. Tylne koła napędowe w zasadzie powinny być prawie w całości za kabiną , a druga rzecz to obniżyć oś obrotu ramion lemiesza.
 

Maverick

Znany użytkownik
... druga rzecz to obniżyć oś obrotu ramion lemiesza.
Tu się z Tobą nie zgodzę ponieważ takie zamocowanie ramienia/ramion podnoszenia lemiesza jest jak najbardziej prawidłowa. Fakt, że istniały inne sposoby montażu tych ramion lecz oparte były one na dodatkowej ramie do tego przeznaczonej, co w tej wersji było by wręcz błędem. DT-y były w róznych wersjach i do róznych zadań a ten konkretny był przewidziany jako typowy "spychacz", i miał on specjalne mocowanie konstrukcyjne.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki