• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Adam66

OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
No to dla odmiany teraz trochę kina:)
Po Robiercie Musze, moimi idolami stali się doskonały kierowca Maciej Stawowiak i genialny wręcz Tomasz Ciecierzyński. Wielką sympatię miałem też do prawdziwego dżentelmena szos Błażeja Krupy, choć jeździł Renówką, a ja wtedy uważałem, że to niemal zdrada - no bo jak tak można, skoro Duży Fiat jest najlepszy;)

Poniżej filmik z rajdu z 77go roku. Wszyscy wspomniani przeze mnie kierowcy występują.
Stawowiak nr 6
Ciecierzyński (z bródką i okularach) nr 14
Krupa nr 12 - zabawne, że we Francji bardzo długo kolorem rajdowym był niebieski a nie czerwony:podstepny:

 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Zdawało się, że ten dzień nigdy nie nadejdzie :podstepny:

No ale nadszedł. A wraz z nim FIAT 125p od którego wszystko się zaczęło. Opisałem go kiedyś - samochód z 72go w kolorze czerwieni brazylijskiej. W dniu mojej pierwszej komunii, mój Ojciec miał stłuczkę:cenzura: Blacharz wymienił od razu obie maski na czarne matowe a chromowany grill na plastikowy. To ten samochód miałem przed oczyma dłubiąc Fiata w skali H0 i dlatego pierwszy seryjny model wykonałem właśnie w tym malowaniu. Dla mnie był to wtedy najpiękniejszy samochód pod słońcem.
Ten model to dowód, że marzenia się spełniają - przynajmniej te modelarskie marzenia:cool:

No to kilka fotek wykonanych tuż po rejestracji - skorupa jeszcze nie sklejona z podwoziem, bo na tylną półkę chcę jeszcze dodać apteczkę:)
Reszta FIATów pierwszwj serii będzie gotowa w tym tygodniu.
IMG_4836.JPG

IMG_4829.JPG
IMG_4831.JPG
IMG_4835.JPG


W zasadzie powinienem postawić swoją figurkę z okresu podstawówki. Wybaczcie, ale nie mogłem się powstrzymać:podstepny:
IMG_4838.JPG
IMG_4840.JPG
IMG_4841.JPG
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
A poniżej link do filmu z czarnymi maskami i pokrywami kufrów.

Film dokumentalno-reklamowy zrealizowany przez Andrzeja Szczygła w styczniu i lutym 1975 w FSO i podczas startu polskich załóg do 43. Rajdu Monte Carlo. Oglądamy między innymi trening Roberta Muchy i Ryszarda Żyszkowskiego. Dodatkowo ujęcia z ulicy Karowej w Warszawie - tradycyjny OS na bruku. Sam tam swoim Fiatem jeździłem nocami kręcić bączki :)


 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Tęczowa rewolucja w pełnej krasie - skończyłem pierwszych sześciu braci. Każdy już ma przypisanego właściciela. Niedługo ruszą do Kutna, Wieliczki, Pruszkowa, Hamburga...
Ciężko się będzie rozstać, no ale idą w dobre ręce:)
IMG_4844.JPG
IMG_4845.JPG
IMG_4846.JPG
IMG_4848.JPG
IMG_4849.JPG


A mój siódmy wspaniały dostał dziś mały drobiazg na tylną półkę:)
Krzyżyk to pożyczona kalkomania z jakiegoś samolotu niemieckiego w skali 1/72.
IMG_4847.JPG
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Liaza z Fiatami nie widziałem. :eek: Piękny jest... choć przyznaję, że Skoda traci dla mnie, jak się staje Liazem, no bo bez trilexów to jakoś nie to samo :(
No ale dzięki Piotrek, właśnie opóźniłeś Halnego o dwa miesiące;)

Naczepę do Stara mam trochę już zaczętą:podstepny: Ale tak bardzo zgrubnie, bo kwitów na nią nie mam - tylko tyle co ze zdjęć i ogólne wymiary z katalogu. Nie mam jasności jak działała ta podnoszona rampa. Cholernie mi się ten kolor naczepy podoba, zwłaszcza do białej szoferki:love:
Adamowego Stara też mam rozgrzebanego. Jak go podrobię bardziej, to pokażę
stara.jpg
starb.jpg
 

wroc67

Aktywny użytkownik
Reakcje
2.512 3 0
Liaza z Fiatami nie widziałem. :eek: Piękny jest... choć przyznaję, że Skoda traci dla mnie, jak się staje Liazem, no bo bez trilexów to jakoś nie to samo :(
No ale dzięki Piotrek, właśnie opóźniłeś Halnego o dwa miesiące;)

Naczepę do Stara mam trochę już zaczętą:podstepny: Ale tak bardzo zgrubnie, bo kwitów na nią nie mam - tylko tyle co ze zdjęć i ogólne wymiary z katalogu. Nie mam jasności jak działała ta podnoszona rampa. Cholernie mi się ten kolor naczepy podoba, zwłaszcza do białej szoferki:love:
Adamowego Stara też mam rozgrzebanego. Jak go podrobię bardziej, to pokażę
Zobacz załącznik 769609 Zobacz załącznik 769610
Musze zwiększyć zapotrzebowanie Fiatow , by być przygotowany na pojawienie się takiego Stara . Zapewne zrobi furorę
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.559 386 20
Nie mam jasności jak działała ta podnoszona rampa.
Ta naczepa D-91 nie miała opuszczanego i podnoszonego górnego pokładu. On był zamontowany na stałe. Do załadunku była specjalna rampa hydrauliczna zamontowana z tyłu naczepy.

EDIT

Znalazłem takie stare fotki, może pomogą Ci w budowie tyłu naczepy.

ab98f68946f88ba6ac8af9f522f6.jpeg
edf5721d4476b8f36465a2f34b12.jpeg




A ta fotka jest z prób prowadzonych przez PIMOT, m. in. z jaką prędkością może zestaw wejść w zakręt. Widać tu kawałek podwozia:

$_fiat_125p_prototyp_wypadek_$1445441235_by_Juru.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
Ta naczepa nie miała opuszczanego i podnoszonego górnego pokładu. On był zamontowany na stałe. Do załadunku była specjalna rampa, dopasowana wysokością do wysokości pokładu górnego.
Trzeba zwrócić uwagę, że pomost na tyle naczepy jest nienaturalnie długi, dodatkowo wydaje się być dwudzielny. Moim zdaniem nie istniała potrzeba tworzenia specjalnych ramp do załadunku górnego pokładu. Sądzę, że wjazd na górny poziom można było wykonać z najazdów naczepy. Ewentualnie, żeby "pomóc" ze standardowej wysokości ramp załadunkowych.
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Wiem, że całość działało jak winda, podnosząca samochody na pierwsze bądź drugie "piętro" naczepy, tylko nie do końca jasny był dla mnie układ jej poruszania. Widać wyraźnie dwa duże siłowniki, odpowiedzialne za obrót rampy do poziomu i pionu. Dzięki fotkom @Mafo gdzie widać tył myślę, że już kojarzę teraz jak to działało. Bardzo dziękuję Maćku. To jest właśnie wielki wkład kolegów i przyjaciół modelarzy pasjonatów o którym pisałem ostatnio w wątku PRLowskim. To jest siła forum - grupy kompetentnych i życzliwych ludzi:)

W modelu, żeby móc włożyć samochody na pierwszy poziom, trzeba by zrobić tę rampę załadowczą albo demontowalną, albo ruchomą. To jest mój główny problem z tym modelem. Inaczej pewnie już miałbym go skończonego. Cholera, chyba muszę się posiłkować doświadczeniem Tomka @Flotoma bo on jest szpeniem w kwestii "osi obrotów ciał niebieskich" :cool:

Na szczęście nie muszę dłubać swojego Stara, bo @Artur pożyczył mi rewelacyjnie wykonany ciągnik przez Seweryna. Będę po prostu dorabiał naczepę pod ten model, a potem ciągnik dla siebie dopasuję do naczepy. Zwłaszcza że będzie trochę przeróbek kabiny i podwozia, bo Stary C28 dla FSO były z tych wcześniejszych serii - dzielona przednia szyba, mniejsze lampy kierunkowskazów.

BTW - czy zwróciliście uwagę, że jeden z FIATów z testów był dwudrzwiowy:podstepny:

A teraz kilka kolejnych fotek
s2.jpg
s5.jpg
s7.jpg
s9.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki