• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#82
Mam w nosie przeprosiny:cool: Następny samolot, który wykopiesz z ziemi, jest dla mnie:D Inaczej nie chcę Cię znać;)

No dobra. Dziś wracam do FIATa. Prawdziwy składał się z 5234. części. Mój ma trochę mniej, ale spasowanie ich jest absolutnie kluczowe. Jest jeszcze jeden warunek konieczny - takie zaprojektowanie części przodu, by gwarantowały powtarzalność montażu. Inaczej cała robota na nic. Wbrew pozorom, projektowanie 3D, nie rozwiązuje wszystkich spraw. Każde pasowanie będzie trzeba sprawdzić po dobraniu finalnych farb. Z drugiej strony bez frezarki byłoby mi dużo trudniej. To jest moment w którym podziwiam Sławka @SD że tak pięknie zrobił lampy swoich autobusów "z ręki".

Dziś pracowałem nad pasem przednim "miękkim". Dolny pas przedni jest już wyprofilowany "na sicher". Wywierciłem otwory w starym pasie, wyfrezowałem i odlałem z żywicy element ze światłami i zmontowałem je na razie na wcisk. Już wiem, że przy malowaniu może być kłopot z montażem. Muszę zostawić większy luz w pasowaniu. Docelowe reflektory będą oczywiście wypukłe.
P1160418.JPG
P1160416.JPG


Do montażu pasa przedniego zdjąłem zderzak, by lepiej uchwycić charakterystyczne pochylenie. Teraz żałuję, że w pośpiechu nie dopracowałem tego przed wyjazdem do Krakowa, bo z trudem patrzę na fotki z Nowej Huty:cry:. No ale nic straconego, na przyszły rok zdążę to poprawić:gwizd:
P1160443.JPG
P1160446.JPG


No i na koniec doszły zderzaki. Są jednak zdecydowanie zbyt masywne, a gruba warstwa gęstego srebrnego Humbrola z pewnością im nie pomogła.
P1160441.JPG
P1160442.JPG


I na koniec informacji z FSO drobny element, który dziś zjechał z frezarki, czyli typowy kogut. Zmierzyłem go w realu, ale jak teraz na niego patrzę to wydaje mi się jakby był trochę niedoskalowany:ostrozny:
P1160412.JPG


I na dobranoc "kratka ściekowa" do Skody:love:
P1160423.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Adam66

Znany użytkownik
#88
Żółty napis, o którym pisze kolega @stare tory to jak mniemam - "HAMULCE TARCZOWE ZE WSPOMAGANIEM":cool: w samochodach do bodajże 69go roku
Szukam jakiejś dobrej fotki, bo z tego co mam ciężko wywnioskować jaki to był krój pisma:(
 
Ostatnio edytowane:

Adam66

Znany użytkownik
#92
Koła do Malucha. Średnica zewnętrzna jaką zmierzył Piotr @Irokez46 po przeliczeniu na skalę h0 dała wynik 5,8mm. U Brekiny średnio 6,3mm co daje kolosalne pół milimetra różnicy.
Model 3D
maluch1.jpg
maluch3.jpg


A poniżej odlane, zmontowane i na szybko pomalowane akrylami i pociągnięte washem... (przepraszam za brud na modelu, ale taki pożyczyłem:oops:)
P1160449.JPG
P1160451.JPG
P1160452.JPG
P1160455.JPG
P1160450.JPG


Jak dla mnie koła we właściwym rozmiarze są stanowczo zbyt małe. Albo walnięty jest kształt nadkoli, albo... mój kalkulator nie umie liczyć:D
Chyba Brekina zrobiła nadkola pod swoje koła:confused:
P1160454.JPG


Rozwiązanie pierwsze - robić koła w wymiarze rzeczywistym.
Rozwiązanie drugie - przeskalować trochę projekt (stosując zasadę krakowskiego targu) czyli powiedzmy 6,05mm, frezować całość jeszcze raz i jeszcze raz zmontować, i w ten sposób jakoś pogodzić nowe koła z modelem.
 
Ostatnio edytowane:

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#93
Jak dla mnie to rozwiązanie drugie jest lepsze, bo bardziej dopasuje koła do brekinowych, a właściwie drumerowych nadkoli. Lepiej będą wyglądały ciutkę większe koła, bo spasują się z wykonanym już modelem.
 

Irokez46

Znany użytkownik
#94
Taa teraz to wina Irokeza, może jeszcze za koklusz i plagi egipskie odpowiadam.:D
Generalnie wygląda to lepiej niż oryginalne balony Brekiny.
Coś chyba jest nie tak z tymi proporcjami modelu, albo Deagostini skopało swoje koła. Jeśli chcesz robić to zdecydowanie trochę je przeskalować tak aby pasowały do nadkoli, ale nie tak dużo jak te brekinowskie.
 

Abarth

Znany użytkownik
#96
Koła wyglądają elegancko ale znów ten @Irokez46 Ci namieszał a Ty dałeś sie ponieść jak dziecko za cukierka :D żarty żartami ale ja tez jestem za lekkim przeskalowaniem ich. To nie są kolejki gdzie musi być wszystko idealnie i można zostać zbanowanych za 1 mm różnicy i stracić pozycje w towarzystwie wzajemnej adoracji. My chcemy żeby dobrze wyglądało :) zrób od razu kolka sztuk co na formę będą bo przy jednej sztuce chocbys non stop odlewał przez 8 godzin dziennie to roku Ci braknie dla chętnych ;)
 

Adam66

Znany użytkownik
#99
Nowe koła projektu 126p. Zamontowane w formie niepomalowanej, by lepiej było widać ich wielkość na tle ciemnych nadkoli. Mikroskopijne nadlewki pójdą pod szlif.
P1160477.JPG
P1160478.JPG
P1160479.JPG
P1160480.JPG
 

Terebesz

Znany użytkownik
Średnica wygląda teraz dobrze, tak względem nadkoli jak i w widoku całościowym. Wiem, jakie to jest malutkie, na zdjęciach Drummerowski model wygląda jak ulepiony z ciasta - ale może dałoby radę zrobić lekkie wklęśnięcie na środku felgi, bo to było bardzo charakterystyczne.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki