• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Adam66

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#42
Pięknie wygląda na fotkach. Model-matka ma ogromny potencjał. Można z niego wykonać obydwie wersje tego Fiata. Już się piszę na każdą... No i trzymam kciuki za dokończenie projektu. (y)
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#43
Marcin, ja pamiętam co mi mówiłeś we Włocławku, że MR to podstawa. Powiem szczerze, dla mnie najładniejszy FIAT to wersja z chromowanym grilem. Z drugiej strony MRa odziedziczyłem po Ojcu mając 18cie lat i na niego wyrwałem najwięcej dziewczyn:D Po prostu pomyślałem sobie, że jak już mam spędzić nad tym modelem tyle czasu, to szkoda ograniczać się do jednej wersji. To cholernie trudna bryła, bo każdy ją zna i oka się nie oszuka jak ludziska gapili się na to latami. Z drugiej strony mimo pomiarów, planów dałem po drodze kilka razy ciała i potem musiałem sporo rzeczy poprawiać, bo czasem oko po prostu już nie wie co widzi.

Podam zabawny przykład. Dwa tygodnie temu myślałem że "zapiąłem" temat bryły pojazdu. Aż tu pewnego wieczora wpada do mnie @hugwa z jakąś robótką. Pokazuję mu dumnie FIATa a ten, ledwo rzuca okiem i mówi, że błotniki przednie są do bani... Ja się biorę żeby go lać po gębie... ale patrzę, no cholera drań ma rację. Za mały skos na krawędziach. Przód samochodu od nowa do robienia:cry: Ciężko się kładzie grubą warstwę szpachli na tym co się już raz tyle godzin gładziło i pieściło. Ale po kilku dniach pomyślałem sobie, że dobrze się stało, bo teraz jest lepiej.

Jakby było mało dziś Piotrek patrzy na model i mówi mi że może podziały blach są za delikatnie bo farba to zaleje:eek: Serce mi uciekło do tyłka a potem zaczęło pompować krew w przeciwnym kierunku... No i muszę zrobić test tych podziałów.

Domyślam się że Fiaty docelowo będą na sprzedaż.
Bardzo bym chciał, ale jest jeszcze mnóstwo rzeczy, których się muszę nauczyć i przećwiczyć.
czy będą tylko gotowe modele
Raczej tak, choć tego nie przesądzam.
Czy środkowa część została zaadaptowana z łady buscha
Model powstał w oparciu o budę Buscha. Elementy, które jak dotąd zostały w niemal niezmienionej wersji to drzwi i nadkola. Reszta to frezowanie CNC, szpachla i ręczny szlif. Ale widzę po położeniu podkładu, że drzwi i klamki też pójdą do dalszych przeróbek. Mają za słaby rysunek. Najprawdopodobniej zetnę klamki i dam trawionki w ich miejsce. Środkowy słupek też muszę zrobić od nowa... No dłuuuga droga jeszcze przede mną.
 

pastka

Znany użytkownik
#44
Model powstał w oparciu o budę Buscha. Elementy, które jak dotąd zostały w niemal niezmienionej wersji to drzwi i nadkola. Reszta to frezowanie CNC, szpachla i ręczny szlif. Ale widzę po położeniu podkładu, że drzwi i klamki też pójdą do dalszych przeróbek. Mają za słaby rysunek. Najprawdopodobniej zetnę klamki i dam trawionki w ich miejsce. Środkowy słupek też muszę zrobić od nowa... No dłuuuga droga jeszcze przede mną.
Tak podejrzewałem, szczególnie po uszczelce przedniej szyby i właśnie tych drzwiach o ładnie filigranowych liniach podziału. Kontrast widać przy porównaniu do klapki wlewu paliwa. Pewnie nie jestem jedynym który myślał o budowie fiata na podstawie buscha, więc nie krytykuję. Wydaje mi się natomiast że można by było wygładzić nieco kanty na dachu - kanciak takich nie miał. No i patrząc na felgi to myślę że dodatki będą równie super i powstanie naprawdę wybitny model fiata.
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#45
Wydaje mi się natomiast że można by było wygładzić nieco kanty na dachu
Pełna zgoda(y) Jest jeszcze jeden element, który nie daje mi spokoju, choć Ci co widzieli mój model na żywo mówią, że się czepiam. Chodzi o krawędź przedniej szyby w miejscu styku z maską. W Buschu w rzucie z góry obrys jest płaski, a w Fiacie był łukowaty. Po tym jak zmieniłem linie podziału blach (bo w Ładzie maska była dużo węższa a dodatkowo inaczej wysklepiona), ten element jeszcze bardziej stał się widoczny. Podobnie jest z tylną szybą, gdzie też po zmianie obrysu kufra (który w Fiacie jest dalej odsunięty od szyby niż w Ładzie) całość aż prosi się o korektę. Jak znam siebie, to i te elementy poprawię, a wtedy z Buscha zostaną mi... nadkola;) Jedno co jest świetne w Buschu to osadzenie obu osi kół. Moje koła po wyfrezowaniu ich w odpowiednim wymiarze (bo te od Buscha są za duże) idealnie się wpisały właśnie w te nadkola. Pełna nirvana:)
 
Ostatnio edytowane:

Abarth

Znany użytkownik
#46
Swietnie juz wyglada(y) Sam zabierałem się za fiata robiać go z łady ale niestety projekt padł, ale z tego co widze ile do zmian jest to moze i dobrze że padł :D
 
#47
Wszystko zapowiada się przekozacko :)
Jak przyjdzie co do czego, to też pewnie będę się pisał na jakieś zakupy, na przynajmniej 2 warianty.

A tak przy okazji tego wspaniałego Fiata, bo mi się właśnie przypomniało.
Ktoś wie, ktoś słyszał, gdzie można jeszcze nabyć przyczepkę Niewiadów (H0 oczywiście), mój czerwony maluszek jej potrzebuje ;-)
Zresztą do takiego Fiata jeszcze kolejna by się przydała ;-) ?
Niejaki Lokojacko, przy okazji moich zakupów pojazdów PRL na Allegro paaarę ładnych lat temu, obiecywał że zdobędzie dla mnie, ale coś mu się powaliło i zamilkł.
Sorry za taki offtopic.

No i jeszcze pytanko, czy będzie przewidziany hak do tego modelu w postaci jakiejś ślicznej trawionki?
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#49
Poprzynudzam trochę:D
Sam zabierałem się za fiata robiać go z łady ale niestety projekt padł, ale z tego co widze ile do zmian jest to moze i dobrze że padł :D
Rozumiem doskonale o czym piszesz Pawle. Ja być może gdybym na to patrzył całościowo, w ogóle bym nie zaczął pracy. To przychodziło etapami, albo raczej był to rodzaj zapadania się coraz głębiej i popadania w jakąś formę obsesji:LOL:. Widzisz, ja jakoś w lutym/marcu przypadkowo odkryłem, że moja żywica przeźroczysta ma naprawdę spory potencjał, a po heroicznych bojach jakie toczył @Terebesz z oszkleniem Nyski i Autosana wiedziałem, że bez tego polegnę. Opcję kolegi @SD odrzuciłem od razu, bo nie mam tego warsztatu i doświadczenia co on. Musiałem grać takimi kartami jakie mam.

Potem trafiłem na rewelacyjną stronę z informacjami o FIATach 125p. Zobaczyłem w necie model Łady Buscha (przez chwilę brałem jeszcze pod uwagę Żyguli) a chwilę potem test obu oldtimerów z sesją zdjęciową która wydała się stworzona dla mnie.
http://szrociaki.blogspot.com/2015/12/porownanie-fiat-125p-i-ada-2103.html
Wszystko jakoś układało się w całość. We Włocławku obejrzałem trójkę Kanciaków od Tololoko, które wiziął dla mnie Maciek @Mafo a potem pogadałem jeszcze na ten temat z Marcinem @Brodagaz i okazało się, że ktoś już Ładę na FIATa przerabiał. Nie puszczałem pary z gęby, że już coś dłubię w domu bo zwyczajnie nie wiedziałem jak to wyjdzie, a źle znoszę porażki;) Na koniec pomierzyłem zardzewiały oryginał na jednym z warszawskich parkingów.

Postanowiłem zrobić nadwozie metodą starych mistrzów - szpachla, szlif, szpachla, szlif... paski polistyrenu, a potem znowu szpachla i szlif... i tak w kółko. Zrobiłem około setki zdjęć z tego procesu, i dobrze, bo sam bym dziś nie uwierzył ile takich operacji wykonałem. Jak zrobiłem błąd, poprawiałem. Jednym słowem powtarzałem to co 50 lat wcześniej robili Włosi w modelarni "Centro Stile FIAT" pracując nad makietą pojazdu. Użyłem tylko najprostszych narzędzi modelarskich, łap i oczu. Teraz gdy całość przypomina już bardziej FIATa niż "dawcę organów" zaczynam kombinować co jeszcze mogę poprawić, choć wiem, że będę musiał niedługo skończyć z perfekcjonizmem i powiedzieć sobie - enough is enough;)

gdzie można jeszcze nabyć przyczepkę Niewiadów
Napiszę jak to wygląda z mojej strony. To projekt, który mieliśmy rozbić razem z Hubertem Hugwą, ale... po obiecującym początku temat upadł. Nasze modelarskie ścieżki jakoś się rozeszły. Niewiadów chcę zrobić w wersji wypasiastej i tyle mogę powiedzieć. Ten model powstanie nie jutro i nie pojutrze, ale na pewno za mojego życia (kruca bomba mało casu;)). Jestem powolny i czasem inne rzeczy mnie rozpraszają, ale ten projekt to zbyt fajny temat żebym go odpuścił. BTW - wczoraj rozmawiałem o tym z Piotrkiem Irokezem i przygnieciony do ściany obiecałem, że naprawdę niedługo zrobię od nowa poprawne koła do Malucha. Będą w wersji z oponami, bo Maciek i Broda przekonali mnie we Włocławku, że tak będzie dla Was najlepiej.

Muszę kończyć, bo słyszę, że frezarka skończyła właśnie wycinać koguta do wersji milicyjnej:)
 
Ostatnio edytowane:

jestrabh

Znany użytkownik
#50
Kolejny Twój projekt, który powala. Cóż można więcej napisać?:) Trzymam za powodzenie tego wyzwania i czekam na jego finał. Jednocześnie ustawiając się w kolejce do zakupu każdej z powstałych wersji .;)
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#51
Adam, wielki szacun za tę bryłę Fiata, nawet przy wykorzystaniu Łady jako bazy, auta te różni tysiąc niuansów, a Twoje fotki już na pierwszy rzut oka robią duże wrażenie. Metody, które opisałeś, sam uwielbiam - polistyren, szpachla, szlif.... . Ja w sumie nie unikam przerabiania gotowych modeli, najlepszym przykładem mój Ty45 (tender, część podwozia), a i w temacie autobusów mam kilka pomysłów na wykorzystanie czegoś co już jest na rynku, żeby zrobić coś innego. No ale wszystko w swoim czasie, a na Twojego Fiata też się już zapisuję :)
 
Ostatnio edytowane:

Abarth

Znany użytkownik
#53
Ja swojego Fiata robiłem wlasnie na Ziguli, chociaz musze przejrzec link ktory podeslales. Mialem w rece Łade Ziguli i Łade 1600, wg mnie Ziguli bardziej odpowiadała tylko przednie blotniki zbyt opadały, trzeba zaszpachlowac i podniesc. Ty rozumiem robisz na 1600, tymbardziej z zaciekawieniem zagladam :) (y) Ziguli ma ładny srodek, ale to juz tez sam musisz ocenic ktory lepiej pasuje :)
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#54
Dziś w kompletnym amoku przygotowań do wyjazdu, odlałem pierwsze koła serii przedprodukcyjnej (na nich będę testował farby). Pomalowałem je szybciutko akrylami pędzelkiem by wypróbować jak to idzie. Oj dobrze idzie:love: Rant na feldze działa idealnie i nie ma problemu, że farba opony zaleje felgę, no chyba że ktoś maluje ławkowcem;) Poza tym bardzo podoba mi się jak światło układa się na tym rancie, bo dodaje ostrości i wyrazistości. Doświadczenie nabyte już wykorzystuję przy projektowaniu nowych kół Malucha.
A póki co wyfrezowałem szkic przedniego grilla od wersji MR75. Nie czekając na trawioną kratkę, użyłem cienkiego rylca i sam przy linijce zaznaczyłem linie szczelin. To na razie szkic i sprawdzenie wymiarów. Odlałem też na szybko zderzaki i pociągnąłem Humbrolem. Wyglądają trochę za grubo:ostrozny: Zamontowałem swoje testowe oszklenie skopiowane na razie z Buscha.

Całość skleiłem na małe kropelki wikolu. Trzy razy myłem ręce przy montażu, bo z przejęcia łapska pociły mi się jakbym był na pierwszej randce:LOL:
Jutro o 6.30 ruszamy razem z FIATem do Krakowa. Kto będzie w Nowej Hucie i zechce obejrzeć i popastwić się nade mną i modelem, niech szuka faceta w okularach w amerykańskiej kurtce wojskowej. Dla tych, których nie będzie szybka sesja z mojego warsztatu.
P1160349.JPG
P1160350.JPG
P1160351.JPG
P1160352.JPG
P1160353.JPG
P1160354.JPG
P1160355.JPG
P1160356.JPG
P1160359.JPG
 

Adamzalesie

Aktywny użytkownik
#55
Dziś w kompletnym amoku przygotowań do wyjazdu, odlałem pierwsze koła serii przedprodukcyjnej (na nich będę testował farby). Pomalowałem je szybciutko akrylami pędzelkiem by wypróbować jak to idzie. Oj dobrze idzie:love: Rant na feldze działa idealnie i nie ma problemu, że farba opony zaleje felgę, no chyba że ktoś maluje ławkowcem;) Poza tym bardzo podoba mi się jak światło układa się na tym rancie, bo dodaje ostrości i wyrazistości. Doświadczenie nabyte już wykorzystuję przy projektowaniu nowych kół Malucha.
A póki co wyfrezowałem szkic przedniego grilla od wersji MR75. Nie czekając na trawioną kratkę, użyłem cienkiego rylca i sam przy linijce zaznaczyłem linie szczelin. To na razie szkic i sprawdzenie wymiarów. Odlałem też na szybko zderzaki i pociągnąłem Humbrolem. Wyglądają trochę za grubo:ostrozny: Zamontowałem swoje testowe oszklenie skopiowane na razie z Buscha.

Całość skleiłem na małe kropelki wikolu. Trzy razy myłem ręce przy montażu, bo z przejęcia łapska pociły mi się jakbym był na pierwszej randce:LOL:
Jutro o 6.30 ruszamy razem z FIATem do Krakowa. Kto będzie w Nowej Hucie i zechce obejrzeć i popastwić się nade mną i modelem, niech szuka faceta w okularach w amerykańskiej kurtce wojskowej. Dla tych, których nie będzie szybka sesja z mojego warsztatu.
Zobacz załącznik 524232 Zobacz załącznik 524233 Zobacz załącznik 524234 Zobacz załącznik 524235 Zobacz załącznik 524236 Zobacz załącznik 524237 Zobacz załącznik 524238 Zobacz załącznik 524239 Zobacz załącznik 524240
To po jaką cholerę ja się kręcę wokół pewnego kościoła w nadziei że Cię zobaczę w nowym FIACIE.;)
 
Ostatnio edytowane:

adamwyt

Znany użytkownik
#56
No nareszcie Fiat wygląda jak Fiat. Wielkie brawa. (y)
Koła, boki, tył według mnie to mistrzostwo świata i co ważne idealnie trzyma proporcje. Mam jednak takie małe spostrzeżenie i to absolutnie nie w formie krytyki. Coś mi tylko przedni grill nie pasuje do reszty. Może to ja mam jakieś zwidy a może złudzenie przez to że jest nieco głębiej osadzony albo przez brak migaczy a może po prostu zbytnio się zwęża do dołu.
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#57
Mam jednak takie małe spostrzeżenie i to absolutnie nie w formie krytyki.
Adam, słowo krytyka mnie nie razi. Z konstruktywną krytyką jest jak lekarstwem. Na początku trochę nie smakuje, ale potem jest lepiej;) Wszystkie krytyczne uwagi jakie otrzymałem na tym forum brałem sobie do serca, i wyszło mi to na dobre.

Może to ja mam jakieś zwidy a może złudzenie przez to że jest nieco głębiej osadzony albo przez brak migaczy a może po prostu zbytnio się zwęża do dołu
To jest właśnie powód dla którego każdy najdrobniejszy element trzeba piętnaście razy pomierzyć i sprawdzić przed montażem. Wszyscy jesteśmy specjalistami od Kanciaków. Napatrzyliśmy się na nie i naszych oczu się nie oszuka.
Rzeczywiście Adamie, jest tak, że grill jest trochę za głęboko osadzony a poza tym ma jeszcze nie gotową geometrię. Wikol wiążąc wessał go o ułamek milimetra w głąb budy i jest już wyczuwalna różnica. Brak migaczy rzeczywiście też robi swoje, choć przy wczesnych migaczach, które bardziej wystawały do przodu, to "zapadnięcie" byłoby spotęgowane. Poza tym bryłę przodu psuje zbyt masywny zderzak. Za bardzo zasłania dolny pas przedni, którego łuk dolny i wysklepienie musiałem zbudować od nowa.
 

Abarth

Znany użytkownik
#58
Kółka zrobiles Adam zaje***!! Zderzaki rzeczywiscie masywnie wygladaja, ale czasem zle malowanie sprawia takie złudzenie... Szyby piszesz ze są kopią, czy to odlew żywiczny??? :eek:
 

Brodagaz

Znany użytkownik
#59
Adam jak do tej pory to najlepszy Fiat 125p w skali 1/87 i to jest niezaprzeczalny fakt , nie był bym jednak sobą gdybym delikatnie się nie przyczepił do samej bryły mianowicie chodzi o tył auta , słupki tylne i tylną szybę troszeczkę wyszło zbyt kanciaste szyba tylna idzie delikatnym łukiem , na rysunkach technicznych tego nie widać ale na fotografiach już tak na żywo też :) Wiem czepiam się :) :) :)
1972-fiat-125p-side.jpg
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#60
szyba tylna idzie delikatnym łukiem
Pełna zgoda(y) Jest jeszcze jeden element, który nie daje mi spokoju, choć Ci co widzieli mój model na żywo mówią, że się czepiam. Chodzi o krawędź przedniej szyby w miejscu styku z maską. W Buschu w rzucie z góry obrys jest płaski, a w Fiacie był łukowaty. Po tym jak zmieniłem linie podziału blach (bo w Ładzie maska była dużo węższa a dodatkowo inaczej wysklepiona), ten element jeszcze bardziej stał się widoczny. Podobnie jest z tylną szybą, gdzie też po zmianie obrysu kufra (który w Fiacie jest dalej odsunięty od szyby niż w Ładzie) całość aż prosi się o korektę.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki