• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Adam66

lokfan

Znany użytkownik
#23
Kurde Panowie, popcorn mi się kończy, przy lekturze tej relacji, a tu nawet nie połowa projektu.:cool: Adam66 chce z tego wątku zrobić nowelę o tej, no dinozaurze ,a ja bym wolał szybko i bezpoleśnie: krótka treściwa relacja, pełna zdjeć, potem zawał i już. A tak to będę się męczyć długo i starannie! Tak się nie robi! :D(no chyba że w młodości było za dużo Hickoka w telewizji! ) A tak na poważnie :ROFL: cuda Panie ...cuda! (y)
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#24
"Karbowanie" na ramionach kierownicy wykonałem przy pomocy szpachlówki rozcieńczonej klejem Revella.
Teraz nie masz wyjścia i musisz zrobić superprzeźroczyste szyby, bo inaczej nikt tej kierownicy nie zobaczy :)
Nie mam Adamowego Stara - jak tam wygląda oryginalne oszklenie? Rozumiem, że jest to bezbarwny polistyren?
 
#25
W Adamowym Starze powinno się przerobić przednią szybę - przezroczystość to jeden problem, drugi to kształt. Flotoma kiedyś pokazywał co można zrobić z takiego Stara, ale z tego co pamiętam szybę zostawił oryginalną.
 

Adam66

Znany użytkownik
#26
Nie mam Adamowego Stara - jak tam wygląda oryginalne oszklenie?
Ja też jeszcze nie miałem go w rękach. Pewnie zrobię uchyloną szybę, żeby było widać lepiej kierowcę i deskę rozdzielczą.
przezroczystość to jeden problem, drugi to kształt. Flotoma kiedyś pokazywał co można zrobić z takiego Stara, ale z tego co pamiętam szybę zostawił oryginalną.
Tomek przetarł szlak "Lenino-Berlin" swoimi Starami. Pokazał, że model na którym niektórzy wieszają psy to bardzo solidna baza. Poza kołami i trawionkami, chcę zrobić nowy zbiornik paliwa (właściwy dla nowszej wersji) i inne drobne szpeje waloryzacyjne. Zobaczę też co się da poprawić z tym oszkleniem, choć na zdjęciach wygląda jakbu trzeba ingerować w przednią część dachu. No zobaczymy.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#27
Z szybą w adamowych Starach jest problem wklejenia, i to bardzo mocnego wklejenia. To jest klejone cyjanoakrylem ale od razu przestrzegam przed debonderem, bo plastik kabiny rozpuszcza się pod wpływem debondera. Próbowałem i zniszczyłem jedną kabinę. W ogóle ten Star jest cały poklejony. Jakby udało się tą szybę wkleić nieco głębiej, to zdecydowanie poprawiłoby to całokształt kabiny.
 

Adam66

Znany użytkownik
#28
Dziś ciąg dalszy Orlicana.
Szpachlowanko dołu budy i dodanie owalnych otworów (za cholerę nie wiem po co one są).
P1150821.JPG
P1150824.JPG


Wytrasowałem miejsce gdzie będzie oś naczepy i wykonałem podcięcie (inaczej niż Toni, który naklejał paski plastiku). Po wzrokowym "pomiarze" uznałem, że tak będzie zgodnie z oryginałem.
P1150835.JPG
P1150836.JPG


Zająłem się też podporami, które wykonałem od podstaw. Poprawiłem też mocowanie zmodyfikowanego koła zapasowego.
P1150828.JPG
P1150829.JPG
P1150832.JPG
P1150833.JPG
P1150834.JPG


Na deser pokazuję zmontowane i pomalowane kierownice. Ledwo widać srebrne wykończenie kierownicy Skody między czarnymi ramionami a jasnym okręgiem. Środek był z żółtawego plastiku więc potraktowałem ten fragment odpowiednim washem. Białe kierownice Starów były też jakieś takie brudnawe.
Uwielbiam dłubać takie drobiazgi:love:
P1150809.JPG
P1150813.JPG


P1150816.JPG
 

Adam66

Znany użytkownik
#30
Dziś mnie mało szlag nie trafił. Już prawie kończyłem tył Orlicana. Z drucika dorobiłem nawet uchwyty do otwierania drzwi chłodni...
P1150839.JPG

I nagle oglądając tysięczny raz fotografie, które jak wydawało mi się, znam w najdrobniejszych szczegółach, zorientowałem się, że drzwi "wchodzą" w dach, a nie kończą się zgodnie z linią podziału.

Gdy już się nakląłem na SDV, a potem na siebie za brak uwagi, stanąłem przed dylematem - udawać, że nic się nie stało, pruć całość i robić od nowa, czy też może brać się do poprawek. Stanęło na tym, że spróbuję poprawić całość. Odciąłem zawiasy i odlałem nowe. Gdybym wcześniej nie przygotował sobie formy byłbym w kosmicznej czarnej... dziurze:confused: bo fototrawionki by tego nie przeżyły. Gdy więc żywica sobie tężała, wyprułem wszystkie drobiazgi, zeszlifowałem tył dachu, by bardziej licował z drzwiami (cieszyłem się, że SDV odlewa topornie, bo grubości materiału wystarczyło i obeszło się bez szpachli), przetrasowałem powiększony otwór drzwiowy i skalpelem usunąłem nadmiar materiału. Nie wyszło idealnie, ale w tych okolicznościach, przy kiepskim dojściu, naprawdę dałem z siebie wszystko. Potem doszły nowe dłuższe pręty i zawiasy, mniej odstające uchwyty druciane i na koniec ze starej trawionej ramki wygiąłem mocowania prętów. Przy wyginaniu ich przypomniała mi się scena z Vabanku, jak Duńczyk blaszki wycina i klnie:D. Na koniec dokleiłem nad drzwiami paseczek polistyrenu, żeby się woda na nie nie lała. Tył uznaję za skończony.
P1150841.JPG
P1150842.JPG
P1150844.JPG
 
#33
Adam Ty się uspokój , Herpa w modelu za 200zł maluje tył zabudowy i się nie bawi w takie detale a Ty tu dwa dni nad zawiasami siedzisz ?? :) :) :)
A tak na serio jak sobie popatrzę na prace Twoje i jeszcze kilku kolegów to mam wrażenie że jak zwykle czołówka peletonu gdzieś odjechała a ja jeszcze na starcie stoję :(
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#35
No i znów dołożyłeś Adamie do pieca... Te elementy na drzwiach robią naprawdę wrażenie. Pięknie się ten tył prezentuje po Twoich przeróbkach i dodatkach.
 

Adam66

Znany użytkownik
#36
W wątku PRLowskim dziś zamieściłem zajawkę, a tu daję kilka dalszych fotek mojego rozgrzebanego FIATa 125p.

Kilka uwag - brakuje jeszcze kilku istotnych detali (np. wywietrzników na masce, napisu 125p pod kufrem i wywietrzników na tylnym słupku). Przedni element z otworami na światła to na razie wycięty pośpiesznie pasek polistyrenu z nierówno wyciętymi otworami i zamontowany na lekki wcisk. Po prostu łatwiej mi było pracować nad bryłą, jak nie rozpraszała mnie pustka pod maską. Element ten zostanie oczywiście zastąpiony frezowanymi i trawionymi częściami tworzącymi dwie wersje - sprzed i po 75tym roku. Jak widzicie zrobiłem też dwa komplety kół. Jeden dla wersji "salonowej", czyli z chromowanymi kapslami, a drugi właściwy dla FIATów rajdowych i kultowego egzemplarza który w czerwcu '73 pobił spektakularnie trzy rekordy na "najdłuższych schodach w Europie".

Klosze tylnych świateł i okrągłe migacze boczne mam już wyfrezowane, ale zanim je zamontuję, muszę skończyć "pra-matkę", która dopiero posłuży jako wzór dla modeli matek poszczególnych wersji. Zderzaki też powstaną w dwóch wariantach - z kłami i bez. Nieśmiało i bardzo pomału przymierzam się do wersji Kombi, no bo jak mógłbym sobie odmówić karetki z turkusową tapicerką:love:
f02.JPG
f04.JPG
f09.JPG
f11.JPG
 

Irokez46

Znany użytkownik
#38
Dziś oglądałem go na żywo, macałem i wchodzę w to jak dzik w żołędzie.:D
Modelik super wygląda już na tym etapie, szczegóły dopracowane. Adam już teraz wykonał kawał świetnej roboty.
 

adamwyt

Znany użytkownik
#39
To że piękne to już pisałem w drugim wątku.
Domyślam się że Fiaty docelowo będą na sprzedaż. O cenę to na pewno jeszcze nie ma sensu pytać ale może uchylisz nieco rąbka tajemnicy kiedy planujesz rzucić go na wygłodniały rynek i czy będą tylko gotowe modele, czy przewidujesz również kity. To pozwoli nieco zaplanować budżet.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki