• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Adam66

dmvip

Znany użytkownik
Reakcje
1.473 18 1
Patrzę i podziwiam Fiata, Dzika, coś bym napisał ale wszystko już zostało napisane. Oba modele jak i cała reszta Adamowych są rewelacyjne. Z każdym nowym modelem Adam zawiesza poprzeczkę coraz wyżej i wyżej :) że niedługo Kempol jak będzie przelatywał musi na nie uważać :).
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Dziś zajmiemy się "nadzieniem", czyli tym co Fiat ma mieć w środku;)
Założenie jest takie by jak najwierniej oddać unikalny charakter wnętrza.
Zacznijmy od kalek (na zdjęciu są już wycięte i się moczą)
IMG_3592.JPG


Teraz kierownice - dwie wersje - jedna to test jak będzie się prezentowała chromowana obręcz, we wczesnych Fiatach.
IMG_3594.JPG


No i płyta podłogowa z siedzeniami, dźwignią zmiany biegów, charakterystyczną półeczką umieszczoną nad skrzynią biegów. Przednia część "kokpitu" oczywiście pomalowana kolorem nadwozia. Na podłodze dywanik ciemnobrązowy (brązowe powinno być też pokrycie tunelu nad wałem - to się poprawi). Siedzenia są celowo pociągnięte sidoluxem, bo przy małej ilości światła wpadającego do wnętrza, chcę żeby uwypuklały geometrię siedzeń. Jeśli to się nie sprawdzi, pociągnę je półmatem i washem. Na tym etapie gałki dźwigni zmiany biegów były jeszcze srebrne. Zwracam uwagę na naprawdę świetną jakość kalek.
IMG_3595.JPG
IMG_3601.JPG


No i kompletne wnętrze - wklejone kierownice (choć jeszcze nie pociągnięte błyszczącym lakierem), gałki zmiany biegów już w kolorze czarnym.
Teraz o tapicerkach - czerwona jest przeznaczona dla białego Fiata, jako ukłon w kierunku mojej Żony, która jako małe dziecko tak skonfigurowanym pojazdem jeździła z rodzicami. Czarna tapicerka to wersja do białego milicyjnego fiata, a brązowa to wersja do fiata niebieskiego (co widać po kolorze przedniego panelu).
IMG_3602.JPG
IMG_3603.JPG


Jutro chciałbym pokazać montaż całości:cool:
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
FIAT zmontowany - wszystko spasowane i złożone bez grama kleju:cool:
Cieszę się, że wnętrze naprawdę fajnie widać (warto było poświęcić czas na ten element), bo wprawdzie jest to szczegół pracochłonny, ale moim zdaniem dodający autentyzmu i podnoszący walor modelu.

Co jest jeszcze do zrobienia -
Dopieszczenie płyty podwozia i zderzaków. Przedseryjne FIATy mają jeszcze kilka drobnych usterek, które usunę w tym tygodniu - dodam srebrną listwę pod drzwiami (aż się dziwiłem, że nikt nie zwrócił na to uwagi;)), malutki licencyjny znaczek na prawym przednim błotniku, czeka mnie też przeszlifowanie jednego miejsca na masce i przeszlifowanie tylnego prawego błotnika. No i otwarta jest kwestia wycieraczek. Osobiście nie lubię trawionych, bo zawsze się boję, że odpadną i się zgubią. Mam jeszcze chwilę na decyzję...

IMG_3606.JPG
IMG_3605.JPG
IMG_3613.JPG
IMG_3608.JPG
IMG_3611.JPG
IMG_3607.JPG


Na deser, trzy fotki z modelem FIATa w skali 1/18
IMG_3614.JPG
IMG_3616.JPG
IMG_3617.JPG
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.030 108 2
Świetny Fiat, wnętrze powaliło mnie na kolana, podwozie już mniej :) ( czepiam się ), tłumiki powinny być o przekroju okrąłym i brakuje charakterystycznego zbiornika paliwa :) ( Adam nie przejmuj się tym pisaniem :) )
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
Ale lusterka chyba zrobisz trawione? Wycieraczki nie odpadną jeśli się je przyklei hubrolem clear.
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
tłumiki powinny być o przekroju okrąłym
Co do tłumików:
ORYGINALNY tłumik tylny do FIATa był o przekroju lekko owalnym łączony jakby z dwóch połówek i z rurą lekko wygiętą (pierwszy wydech jaki wymieniałem sam), natomiast rzeczywiście nie było ich w handlu i prywaciarze robili tłumiki o przekroju okrągłym z prostymi i krótszymi rurami wylotowymi (dlatego na postoju w środku potrafiło walić spalinami i ludzie zakładali na wydech przedłużki). W późnych modelach nawet FSO zaczęło robić tłumiki o jakich mówisz, ale podwozie które teraz pokazuję dotyczy wersji do 74go roku. Teraz co do mojego tłumika, to rzeczywiście nie jest właściwy - o czym poniżej.
instrukcja-obslugi-samochodu-fiat-125p-3-32123841.jpg

Środkowy tłumik był owalny. Rura wylotowa charakterystycznie wygięta by ominąć prawą półoś. Mój jest pewnie zbyt wypłaszczony i może nieco za szeroki.
tlumik-srodkowy-fiat-125-polonez.jpg

Teraz o moim podwoziu:
Tak jak pisałem, ten element będę dopieszczał, teraz nawet nie zrobiłem zbiornika paliwa, a wydech od silnika pociągnąłem prosto a powinien być wygięty. Bardzo poważnie myślę by lepiej odwzorować tunel i wał - jak szaleć to szaleć:devil:. Po coś mamy technologię 3D i trzeba z niej robić użytek:cool:
Na obecnym etapie prac istotne było, by całość miała odpowiednie wymiary, zapewniające poprawny i powtarzalny montaż z nadwoziem. Teraz, jak już wiem że wszystko pasuje jak ulał mogę pójść w szczegóły:podstepny: Na przykład późniejsze wersje FIATa dostaną inny tylny most itd.

Ale lusterka chyba zrobisz trawione? Wycieraczki nie odpadną jeśli się je przyklei hubrolem clear.
I to jest powód dla którego warto być na forum i słuchać bardziej doświadczonych kolegów. Jeśli masz Piotrze na myśli Clearfixa, Humbrola to mam go i spróbuję przetestować w tej roli.

Szczerze mówiąc nie planowałem lusterka jako elementu wyposażenia, bo zwyczajnie ich nie było jak się kupowało samochód w Polmozbycie. Myślę raczej o lusterkach jako odlewanych, bo trawionki zawsze mnie jakoś przerażały swoją kruchością. No nie wiem...

Tak w ogóle, to pierwsze lusterko w naszym drugim Kanciaku montowałem sam, już po śmierci Taty, czyli po lutym 86go roku. Od 72go roku nie mieliśmy zewnętrznego lusterka:niepewny:
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.030 108 2
Co do tłumików:
ORYGINALNY tłumik tylny do FIATa był o przekroju lekko owalnym łączony jakby z dwóch połówek i z rurą lekko wygiętą (pierwszy wydech jaki wymieniałem sam), natomiast rzeczywiście nie było ich w handlu i prywaciarze robili tłumiki o przekroju okrągłym z prostymi i krótszymi rurami wylotowymi (dlatego na postoju w środku potrafiło walić spalinami i ludzie zakładali na wydech przedłużki). W późnych modelach nawet FSO zaczęło robić tłumiki o jakich mówisz, ale podwozie które teraz pokazuję dotyczy wersji do 74go roku. Teraz co do mojego tłumika, to rzeczywiście nie jest właściwy - o czym poniżej.
Zobacz załącznik 735649
Środkowy tłumik był owalny. Rura wylotowa charakterystycznie wygięta by ominąć prawą półoś. Mój jest pewnie zbyt wypłaszczony i może nieco za szeroki.
Zobacz załącznik 735643
Teraz o moim podwoziu:
Tak jak pisałem, ten element będę dopieszczał, teraz nawet nie zrobiłem zbiornika paliwa, a wydech od silnika pociągnąłem prosto a powinien być wygięty. Bardzo poważnie myślę by lepiej odwzorować tunel i wał - jak szaleć to szaleć:devil:. Po coś mamy technologię 3D i trzeba z niej robić użytek:cool:
Na obecnym etapie prac istotne było, by całość miała odpowiednie wymiary, zapewniające poprawny i powtarzalny montaż z nadwoziem. Teraz, jak już wiem że wszystko pasuje jak ulał mogę pójść w szczegóły:podstepny: Na przykład późniejsze wersje FIATa dostaną inny tylny most itd.


I to jest powód dla którego warto być na forum i słuchać bardziej doświadczonych kolegów. Jeśli masz Piotrze na myśli Clearfixa, Humbrola to mam go i spróbuję przetestować w tej roli.

Szczerze mówiąc nie planowałem lusterka jako elementu wyposażenia, bo zwyczajnie ich nie było jak się kupowało samochód w Polmozbycie. Myślę raczej o lusterkach jako odlewanych, bo trawionki zawsze mnie jakoś przerażały swoją kruchością. No nie wiem...

Tak w ogóle, to pierwsze lusterko w naszym drugim Kanciaku montowałem sam, już po śmierci Taty, czyli po lutym 86go roku. Od 72go roku nie mieliśmy zewnętrznego lusterka:niepewny:

Adam ja sobie zażartowałem a Ty mi taki wykład szczegółowy aż mi głupio :(
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
@Brodagaz
Nawet nie chcę słyszeć że Ci głupio. Powiem Ci Marcin, że ja dziś sprawdziłem fotki i ten cholerny tylny tłumik trochę inaczej pamiętałem niż był w rzeczywistości. Myślałem, że rura wydechowa była bardziej wygięta. Dzięki Twojemu komentarzowi przewietrzyłem szare komórki. Po pięćdziesiątce pamięć płata figle:)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Pilek

Użytkownik
Reakcje
15 0 0
Kalkomanie to już wisienka...
Może jeszcze będzie dołączony miniaturowy moduł z nagranym odpalaniem silnika i pracą na wolnych obrotach ;-)?
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Wracając do FIATa.
Wczoraj kolejny z drobnoustrojów skończyłem tak na sicher - mam na myśli przeźroczysty kogut pociągnięty Tamiyowskim clearem i przyklejony na pocieniowaną galeryjkę. Jednego z kolejarzy pomalowałem jako milicjanta i dodałem mu torbę z pałką. Biały FIAT dostał do zdjęć wnętrze z czarnymi fotelami.

Kalki się drukują, a póki co w Photoshopie dodałem na szybko pasy, napisy MILICJA i tablicę rejestracyjną:)
IMG_3631.JPG
IMG_3638.JPG
IMG_3634.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
Adamie, wytwór modelarski pod nazwą Fiat 125p (przejściówka), to "miód":love: na moje oczy i powód do wspomnień z lat dzieciństwa. Mój ojciec zakupił takiego Fiata (rocznik produkcji 1973) w 1982 roku. Pamiętam go doskonale, bowiem na nim zaczynałem swoje przygody motoryzacyjne (i nie tylko;)).

Co prawda nasz "fiacior" miał już nowe tylne lampy (wzór poziomy) i nowy przedni pas wraz z kierunkowskazami i lampami postojowymi. Ale to prawdopodobnie był skutek jakiejś kolizji poprzedniego właściciela i być może postanowił go "upodobnić" do modelu MR'75. Miał też ostry pomarańczowy kolor (być może był przemalowany). Kolor tapicerki: czarny skaj, wraz z boczkami oraz czerwony dywan na podłodze osłaniający również tunel wału napędowego.
Co do pozostałych elementów, to zgadza się idealnie: chromowane zderzaki i tzw. kły na nich z gumowymi nakładkami, poziome chromowane wloty powietrza (ale szersze od pierwszych modeli), kasetowe chromowane klamki, kierownica z metalowym oringiem w niej, lewarek w podłodze (na kolumnie kierowniczej z prawej strony było zaślepione miejsce po lewarku w kierownicy). Ciekawostką było to, ze stacyjka znajdowała się z lewej strony kolumny (chyba udogodnienie dla mańkutów:p). Deska rozdzielcza (licznik i przełączniki klawiszowe odwzorowane super) też była malowana, jedynie znaczek fiata na niej miał węższe wąsy (mieścił się idealnie na zaślepce radia samochodowego), bo dalszą prawą stronę deski zajmowała klapa schowka. Mała uwaga, co do drzwi: ramki szyb w drzwiach dookoła były chromowane, tylko na dole, na styku szyby z poszyciem drzwi była plastikowa listwa osłaniająca wpływanie wody do środka drzwi. Ten model posiadał również zamek i guzik otwarcia tylnej klapy, który był chromowany i znajdował się na jej środku. Co do aluminiowych listew na progach, to pamiętam, że często były demontowane, bo podczas zimy i zaraz po zbierała się tam sól, i progi dosyć szybko zaczynały gnić.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Wracam do meritum.
Dziś załączam widok spodu FIATA. Nie brnąłem nadmiernie w szczegóły. Ograniczyłem się do podstawowych elementów.
Dodałem natomiast loga i rocznik. Są dla mnie zbyt ładnym elementem by je pominąć.
Trochę dla żartu pomalowałem logo na egzemplarzu dla siebie. W wersji dla klientów podwozie będzie w jednolitym kolorze, bo nie chcę podrażać niepotrzebnie kosztów modelu. Jak ktoś sobie zażyczy, będzie mógł pomalować je samodzielnie:)
IMG_3639.JPG
IMG_3640.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki