• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warszawskie lokomotywy przemysłowe

OP
OP
Kamil97

Kamil97

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
W ostatnim czasie popracowałem trochę nad tematem lokomotyw z FSO. To co udało mi się ustalić to, że w garażu stoją 2 lokomotywy 401Da-310 oraz 401Da-105 oraz, że Ls60 ma numer 285. Nadal pozostają mi do ustalenia dwa numery 409Da. Zdjęcia tych lokomotyw postaram się wstawić w najbliższym czasie, a na razie pracuje nad lokomotywami z Energetyki Ursus, oraz nad numerem 409Da z bazy kontenerowej na Żeraniu, który jest objęty tajemnicą.
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
Dokładam swoją cegiełkę do dyskusji o Warszawskich lokomotywach przemysłowych.
Postaram się w kilku zdjęciach przedstawić tabor jednego z ostatnich, jeżeli już nie ostatniego zakładu przemysłowego w stolicy.

Na tabor składają się:
3 lokomotywy SM-42;
3 lokomotywy 401 Da;

Dwie 401 Da są wyłączone z użytku i rdzewieją na bocznicy.
Pozostałe lokomotywy są w ruchu.

SMka wtacza transport do hali produkcyjnej:





Rdzewiejące 401Da na bocznicy:




Druga SMka i 401Da w Lokomotywowni na przeglądzie:



Trochę wnętrzności SMki:




Ostatnie zdjęcia ku przestrodze, tak się może skończyć zabawa prawdziwą koleją przy pomocy MultiMausa:




Trzecia SMka w terenie. Jak ją złapię to wkleję zdjęcia.
 
Ostatnio edytowane:

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
tabor jednego z ostatnich, jeżeli już nie ostatniego zakładu przemysłowego w stolicy.
Fantastyczne zdjęcia, brakuje jedynie nazwy zakładu. Czy mógłbyś ją podać?

Wielokrotnie przejeżdżając w pobliżu bazy Petrolot-u na Okęciu widywałem cysterny oczekujące na rozładunek lub stojącą w bazie lokomotywę 401Da. Wtedy myślałem sobie, że fajnie byłoby zobaczyć je podczas pracy. I wreszcie, zupełnie przypadkiem, trafiłam na taki moment :).

401Da-215 wtacza cysterny z paliwem lotniczym do bazy Petrolot-u. Warszawa Okęcie 03.11.2016.
20161103_131503a_1.jpg 20161103_131509a_1.jpg 20161103_131516a_1.jpg 20161103_131523_1.jpg 20161103_131528a_1.jpg
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
Może ja spróbuję ... będzie szybciej. Huta Lucchini, dawna Huta Warszawa.
Prawie dobrze, zakład teraz nazywa się ArcelorMittal Huta Warszawa.

W międzyczasie zaraz po Lucchini nazywał się również Arcelor Warszawa. Co nie zmienia faktu, że dla Warszawiaków, a w szczególności Bielańczyków była, jest i będzie to zawsze Huta Warszawa. Notabene w przyszłym roku obchodząca 60cio lecie swojej produkcji.
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
Bardzo dziękuję.

Wracając do bocznicy Petrolot-u na Okęciu, nadchodzi niestety jej koniec :cry:.

Wprost 17.07.2016:
"Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze, które zarządza Lotniskiem Chopina, wydzierżawiło od PKP i warszawskiego metra teren wzdłuż radomskiej linii kolejowej, na którym właśnie kończy się budowa frontu rozładunkowego. Paliwo będzie w tym miejscu przepompowywane z cystern kolejowych i podziemnym rurociągiem o długości blisko 2 km tłoczone do magazynów Petrolotu. – Instalacje zaczną działać operacyjnie na początku 2017 r. ... Scentralizowana infrastruktura paliwowa umożliwi rozbiórkę obecnej bocznicy kolejowej, co usprawni dojazd do lotniska i zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego."

https://www.wprost.pl/innowacje-energetyka-i-przemysl/10015471/Z-cysterny-do-skrzydla.html
 
OP
OP
Kamil97

Kamil97

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
Kto jest właścicielem tej 215-tki? Jakiś czas temu znikła też 401Da-086, znane są jej dalsze losy?
Zobacz załącznik 430984
215 należy do Unikolu. 086 była tymczasowo, co się z nią stało tego nie wiem, prawdopodobnie wróciła tam gdzie pracowała przed pobytem w Warszawie. Warto jeszcze zauważyć, że zmienił się właściciel cystern z Petrolotu na Interkomtrans.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Tytułem uzupełniania/aktualizacji i kontynuacji tego ciekawego wątku wrzucam swoje cztery grosze do tematu (stan: maj 2017):

1. FSO, ul. Jagiellońska 88:
Aktualnie na terenie zakładu stacjonują 4 lokomotywy (3 w prywatnych rękach,1 należąca do FSO).

Do FSO należy 401Da-310 (zamknięta na głucho w hangarze, nieużywana od kilku lat, w dobrym stanie wizualnym, wymaga przeprowadzenia naprawy rewizyjnej, wystawiona na sprzedaż).
Do niedawna była tam również 401Da-156, została jednak sprzedana. Trafiła do firmy "Segromet" (ul. Księcia Ziemowita 29, Warszawa). Lokomotywa stoi obecnie na zakładowym placu i oczekuje na "lepsze czasy" lub na pocięcie... Mała ciekawostka z jej wnętrza (stan obecny):
Warszawa_V.17 513.JPG

Warszawa_V.17 514.JPG


Wspomniane wcześniej 3 lokomotywy (Ls60-285, 2 x 409Da) na co dzień leżakują pod chmurką (ich zdjęcia w tym wątku umieścił już Kamil). Jedna z nich (z naklejką Opla na burcie) jest sprawna i czasami krąży po wewnętrznych bocznicach FSO. Lokomotywy do zobaczenia po dostaniu się na teren zakładu.

2. Odnośnie lokomotyw należących do "Segrometu", ul. Księcia Ziemowita 29:
Dostępne do obejrzenia w godzinach pracy przedsiębiorstwa.
2 x 401Da (105, 156)
SM03-30
Ls60-304
(kilka dni temu pojechała do Sokołowa pod palnik).
5Warszawa_V.17 478.jpg


3. Instytut Kolejnictwa na Olszynce Grochowskiej, ul. Chłopickiego 50.
Stacjonuje tam jedynie jedna zielona- 401Da-096 (sprawna, zadbana, raczej niedostępna z zewnątrz).
Wspomnianej przez Kamila 409Da-824 już tam nie ma.

Kontynuując wątek...

4. Dwie SM03 stacjonują w bazie PNI (Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury), ul. Chodakowskiej 100 (okolice Dworca Wschodniego).
- SM03-5849 (wcześniej bodajże 059?),
- SM03-037
Lokomotywy w barwach PNI, niedostępne z zewnątrz bez opcji wejścia na teren zakładu.

Tyle ode mnie.
Pozdrowienia dla Kamila.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
3. Instytut Kolejnictwa na Olszynce Grochowskiej, ul. Chłopickiego 50.
Stacjonuje tam jedynie jedna zielona- 401Da-096 (sprawna, zadbana, raczej niedostępna z zewnątrz).
Wspomnianej przez Kamila 409Da-824 już tam nie ma.

Kontynuując wątek... wspomniana 409Da-824 trafiła do Suwalskiej Kopalni Surowców Mineralnych w Sobolewie. Lokomotywa ma naniesione nowe malowanie.
12Podlasie_VIII.17 345.jpg
 

Podobne wątki