• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

WAP a sprawa polska

OP
OP
W

wiygN1

Gość
#4
Alex napisał(a):
mogę dołączyć więcej
Jeśli masz zdjęcia jednego wagonu z czterech stron z dobrze widocznymi napisami i osią obiektywu w miarę prostopadłą do płaszczyzny ściany to chętnie :) Przyda się jako dokumentacja do rysowania kalkomanii :)
 
OP
OP
A

Alex

Gość
#5
wiygN napisał(a):
Jeśli masz zdjęcia jednego wagonu z czterech stron z dobrze widocznymi napisami i osią obiektywu w miarę prostopadłą do płaszczyzny ściany to chętnie Przyda się jako dokumentacja do rysowania kalkomanii
Mam tu codziennie z 60 talbotów.
Mogę zrobić zdjęcia od dachu po koła ;-)
Talboty są z różnego okresu są szare, z dużymi napisami...
Jak najlepiej wykonać te zdjęcia tzn. z bliska fragmentami?
 

Załączniki

OP
OP
W

wiygN1

Gość
#6
Alex napisał(a):
Mogę zrobić zdjęcia od dachu po koła
Super!
Alex napisał(a):
z różnego okresu są szare, z dużymi napisami
Jeszcze lepiej! :) Póki co udało mi się naliczyć 13 wariantów malowania tych wagonów u zarejestrowanych w Polsce przewoźników.
Alex napisał(a):
Jak najlepiej wykonać te zdjęcia
1) Po jednym zdjęciu każdego czoła (coś jak WAP1.JPG na załączonym zrzucie). Tym bardziej dla wagonów jak WAP, gdzie czoła są inne a co za tym idzie mają inne napisy eksploatacyjne.
2) Po trzy zdjęcia na każdą burtę wagonu. Zdjęcia powinny na siebie "zachodzić" - lewy fragment kolejnego zdjęcia powinien przedstawiać to samo co fragment prawy poprzedniego. Coś jak WAP2.JPG - WAP4.JPG.
3) Mile widziane zbliżenia napisów (GATX5.JPG), szczególnie tych zasłoniętych na zdjęciach czół/burt przez uchwyty, pokrętła, itp. lub pozostających w cieniu elementów konstrukcji wagonu.
4) Oś obiektywu, na ile to możliwe, prostopadła do fotografowanej powierzchni.
5) Im większa rozdzielczość tym lepiej.
6) Im mniejszy stopień kompresji (= większy plik) JPG tym lepiej. A może masz możliwość robienia RAWów?
7) Lepiej dobrze udokumentować jeden wagon niż kilka szczątkowo.

Oczywiście w zamian za dokumentację zdjęciową oferuję gotowe kalkomanie na model w N :)

Zdjęcia, które wstawiłeś do wątku, są robione telefonem. Jeśli masz taką możliwość to ze względów jakościowych lepiej skorzystać z aparatu.
 

Załączniki

OP
OP
A

Alex

Gość
#7
wiygN napisał(a):
1) Po jednym zdjęciu każdego czoła
Tu już jest problem. Skład jest połączony czyli czoło początku i końca, o ile nie zapięty jest lok :!:
Stojąc na sprzęgu między wagonami nie zrobię dobrego zdjęcia :!:
wiygN napisał(a):
5) Im większa rozdzielczość tym lepiej.
Max 6 Mpi. Jakiej wielkości zdjęcia na forum można dołączać?
Jest możliwość umieszczenia na forum filmików?
wiygN napisał(a):
6) Im mniejszy stopień kompresji (= większy plik) JPG tym lepiej. A może masz możliwość robienia RAWów?
Niestety tylko JPG.
Mile widziany sponsor na nowy aparat fotograficzny ;-) .
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#8
Alex napisał(a):
Stojąc na sprzęgu między wagonami nie zrobię dobrego zdjęcia :!:
Bez przesady, jak zrobisz dobre zdjęcia pierwszemu to pozostałe można już wykombinować, byle mieć te oznaczenia.
Poza tym lepsze będą dobre zdjęcia trzech niż niekompletne trzydziestu.
Alex napisał(a):
Jakiej wielkości zdjęcia na forum można dołączać?
Niestety bez ograniczeń...
Ale takich nie wieszaj. Wyślij mailem. Jak nam forum za bardzo spuchnie to ktoś się wkurzy.
Alex napisał(a):
Jest możliwość umieszczenia na forum filmików?
Nie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
X
Tabor 0
A
Tabor 0

Podobne wątki