• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Waloryzacji ciąg dalszy.

#1
Nawet wysokiej klasy modele z manufaktury pozostawiają miejsca na udoskonalenia. Konieczność zachowania zdroworozsądkowego kompromisu pomiędzy kosztem, a wiernością odwzorowania daje możliwość zwaloryzowania tych zazwyczaj znakomitych modeli. Co ważniejsze modelarz podejmujący się waloryzacji, w odróżnieniu od producenta, może pozwolić sobie na swobodę w określeniu stopnia, nazwijmy to delikatności modelu.
Mając taką swobodę postanowiłem udoskonalić prawie że doskonałość.
DSC_1395.JPG
DSC_1395.JPG
DSC_1397.JPG
DSC_1399.JPG
DSC_1407.JPG
 

Załączniki

OP
OP
R

Rokstedi

Użytkownik
PGM
#8
Mając zgarniacz czas było pomyśleć o czołownicy.

W zasadzie jest ona prostym elementem. Występuje na niej tylko gniazdo sprzęgu, płyty zderzakowe i blachy osłaniające przejście przewodów powietrznych przez czołownicę. Jak tylko zdobędę większą sprężarkę element zostanie wypiaskowany.

Nie mogę zamocować czołownicy w modelu, gdyż ten stoi obecnie w gablocie na wystawie makiety City celem pokazania na jego przykładzie różnych technik stosowanych w modelarstwie kolejowym.
DSC_1021.JPG
DSC_1032.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#9
No i dalej musimy się domyślać, o jaki model chodzi... :( A może ci, którzy nie potrafią rozpoznać modelu po tych szczegółach, nie są godni podziwiać tych arcydzieł, więc nie muszą tego wiedzieć? ;)
 
OP
OP
R

Rokstedi

Użytkownik
PGM
#14
No i dalej musimy się domyślać, o jaki model chodzi... :( A może ci, którzy nie potrafią rozpoznać modelu po tych szczegółach, nie są godni podziwiać tych arcydzieł, więc nie muszą tego wiedzieć? ;)
Myślałem, że wpis Krzycha: „Po zbiorniku paliwa wygląda to na SU45, więc najpewniej EFC” rozwiał wszelkie wątpliwości, tym bardziej, że zbiornik paliwa w lokomotywie SP/SU45 jest faktycznie charakterystyczny. Z tego powodu z automatu uznałem sprawę za oczywistą.

Tworzenie zagadek nie było moim celem, a jeżeli takowa powstała samoistnie jest już obecnie definitywnie rozwiązana.

Żeby zaś wszyscy lepiej zapamiętali kształt zbiornika paliwa, wody i skrzyni akumulatorowej w jednym, lokomotywy SP/SU45 załączam zdjęcia wypiaskowanego zbiornika uzupełnionego o SHP. Zbiornik zostanie jeszcze wzbogacony o kolejne detale.
DSC_1038.JPG
DSC_1047.JPG
 
OP
OP
R

Rokstedi

Użytkownik
PGM
#15
Producenci modeli zostawiają coraz mniej miejsca na pole do waloryzacji. Precyzja i odwzorowanie detali stale rośnie ku uciesze szerokiego grona miłośników kolei. Pomimo tego część detali będzie wyglądał lepiej w wykonaniu ręcznym. Puki co. Czekając więc na modele, w przypadku których waloryzacja pozbawiona będzie sensu zająłem się odtworzeniem detali zbiorników Fiata. W zapowiedziach pewnego młodego producenta modeli dojrzałem, że nie tylko ja odwzorowałem zaciski na rurkach osłonowych przewodu elektrycznego. Widać, że chłopaki wkładają serce w to co robią(y). Za to ich cenię.

P.S. Mój zgarniacz jest bliższy oryginałowi. Mam jednak nadzieję, że nie spędza to snu z powiek wspomnianego ambitnego producenta:):):). Wszak niebezpiecznie było by zasnąć za sterami wielkiego samolotu. Jeszcze by się lakier zarysowało czy cuś.;)
DSC_1391.JPG
DSC_1395.JPG
 
OP
OP
R

Rokstedi

Użytkownik
PGM
#16
Gdy nowe pokolenie znajduje się pod opieką babci ja znajduję czas na modelarstwo. Zamontowałem w dniu dzisiejszym wszystkie elementy znajdujące się na ostoi lokomotywy SU45. Osadziłem maskownice wózków, zamontowałem zbiorniki i mogłem zrobić przymiarkę ze zgarniaczem, a raczej z dwoma zgarniaczami gdyż równocześnie powstają dwa modele. Jeden będzie miał zgarniacz trapezowy, drugi eliptyczny. Zamieszczam kilka fotek żeby pokazać Jak to się prezentuje obecnie. Zgarniacze nie mają jeszcze docelowego mocowania więc podpierałem je kawałeczkiem gąbki.
DSC_0227.JPG DSC_0228.JPG DSC_0229.JPG DSC_0231.JPG DSC_0232.JPG DSC_0234.JPG DSC_0238.JPG
 
OP
OP
R

Rokstedi

Użytkownik
PGM
#17
Moja wizyta w Poznaniu i rozmowy z bracią modelarską zdopingowały mnie wreszcie do zamknięcia tematu tworzenia wzoru sprzęgów sterowania wielokrotnego. Wzór pojedynczego sprzęgu od dwóch lat czeka na powielenie. Pod względem czasochłonności powielanie po jednym sprzęgu nie jest ekonomiczne. Lokomotywa EU07 ma takich gniazd 6, SU46 -4. Z myślą o zmniejszeniu pracochłonności przy powielaniu stworzyłem ostateczny wzór – drzewko z sześcioma gniazdami. Obecnie pracuję nad drzewkiem skrzynek sprzęgów ogrzewania elektrycznego stosowanych na lokomotywach i wagonach pasażerskich. Rozmowy z kolegami z Poznania otworzyły nowe perspektywy w zakresie odlewania. Czas pokaże jakie będą z tego efekty.
SM 48-058 23.08.2010 201.jpg DSC_1308.JPG DSC_1309.JPG DSC_1323.JPG DSC_1324.JPG
 
#18
Obecnie pracuję nad drzewkiem skrzynek sprzęgów ogrzewania elektrycznego stosowanych na lokomotywach i wagonach pasażerskich.
Piotrek jakże to dobra wiadomość z Twojego warsztartu(y)
Piszesz o skrzynkach ogrzewania elektrycznego - o ile dobrze widzę (a oczy już nie te;)) to na ostatnim zdjęciu jest próbny odlew gniazda ślepego do przewodu ogrzewania elektrycznego czy tak ?
Jeżeli faktycznie tak jest- to jeszcze przydała by się skrzynka z której ten przewód wychodzi.
Jeśli powstanie za co trzymam kciuki taki komplet na pewno sam zakupię kilkanaście kompletów
Pozdrawiam serdecznie i bardzo doceniam ,że chcesz wypełnić nazwijmy to "lukę" w elementach do konwersji modeli -BRAWO :)
 
OP
OP
R

Rokstedi

Użytkownik
PGM
#19
Zbyszek cieszyłbym się bardzo gdyby "lukę", o której wspomniałeś wypełnił ten za przyczyną którego ta luka powstała. Gdzie mi tam do mistrza. Zanim to jednak nastąpi przygotowałem docelowy wzór do odlewu kompletu skrzynek sprzęgów ogrzewania elektrycznego stosowanych w wagonach osobowych, lokomotywach SU45, SU46, w EU07. Są to skrzynki nowszego typu. W części EU07, jak również ET22 stosowano skrzynki starszego typu. Być może powstaną wzory i tych detali. Czas pokaże.
DSC_1328.JPG
 

Podobne wątki