Od dłuższego czasu planowałem przeróbkę wagonów Y Roco tak by bardziej przypominały one wagony eksploatowane na PKP. Początkowo zmiany miały jedynie objąć stworzenie nowych ramek okien. Te w modelu Roco podobały mi się do czasu wydania przez A.C.M.E wagonów 154A i Z2. Po rozeznaniu tematu, padło jednak na Goerlitz 78 a nie na Bautzen, tak aby nie było za prosto.
W skrócie, trzea było wykonać nowe oznaczenia, usunąć kratkę nawiewu z jednej burty, przerobić nieco podwozie (tak aby z pozoru przypominało te dla wagonów z ogrzewaniem elektrycznym), umieścić wywietrzniki dachowe, wykonać nowe drzwiczki do przedziałow, oraz drzwi czołowe.
Ramki okien, w modelu Roco, zdają się być zbyt kanciaste. Podczas projektowania ramek trawionych, konieczne było zaprojetkować jest tak aby były nieco grubsze, by zakryć narożniki seryjnych okien. Trzeba było wybrać kompromis, pomiędzy jednymi i drugimi. Same ramki są może nieco grubsze niż być powinny, natomiast, mnie ten efekt znacznie bardziej zadowala, jeżeli by porównać do pierwotnego wyglądu.
Jako bazę wybrałem model Roco. Na Tilliga nie bardzo mogę już patrzeć, poza tym, jak dla mnie to zakrąglenie na rogu sciany czołowej i bocznej (Tillig), jest dla mnie nie do przyjęcia dla polskich wagonów typu Y pochodzących z fabryk Bautzena i Goerlitza.
Bardzo pomocny przy wykonywaniu waloryzacji okazał się wątek http://forum.modelarstwo.info/threads/wagony-standardu-y-roco.9668/page-10 dlatego dziękuję wszystkim, którzy wnieśli tam coś istotnego.
Model ma parę braków i niedociągnieć, ale grunt że ja z efektu jestem zadowolony.
Informacje o modelu:
- Görlitz 78
- Stacja Gdynia
- nr 51 51 20-70 7590-8
W skrócie, trzea było wykonać nowe oznaczenia, usunąć kratkę nawiewu z jednej burty, przerobić nieco podwozie (tak aby z pozoru przypominało te dla wagonów z ogrzewaniem elektrycznym), umieścić wywietrzniki dachowe, wykonać nowe drzwiczki do przedziałow, oraz drzwi czołowe.
Ramki okien, w modelu Roco, zdają się być zbyt kanciaste. Podczas projektowania ramek trawionych, konieczne było zaprojetkować jest tak aby były nieco grubsze, by zakryć narożniki seryjnych okien. Trzeba było wybrać kompromis, pomiędzy jednymi i drugimi. Same ramki są może nieco grubsze niż być powinny, natomiast, mnie ten efekt znacznie bardziej zadowala, jeżeli by porównać do pierwotnego wyglądu.
Jako bazę wybrałem model Roco. Na Tilliga nie bardzo mogę już patrzeć, poza tym, jak dla mnie to zakrąglenie na rogu sciany czołowej i bocznej (Tillig), jest dla mnie nie do przyjęcia dla polskich wagonów typu Y pochodzących z fabryk Bautzena i Goerlitza.
Bardzo pomocny przy wykonywaniu waloryzacji okazał się wątek http://forum.modelarstwo.info/threads/wagony-standardu-y-roco.9668/page-10 dlatego dziękuję wszystkim, którzy wnieśli tam coś istotnego.
Model ma parę braków i niedociągnieć, ale grunt że ja z efektu jestem zadowolony.
Informacje o modelu:
- Görlitz 78
- Stacja Gdynia
- nr 51 51 20-70 7590-8
Załączniki
-
59,4 KB Wyświetleń: 713
-
85,3 KB Wyświetleń: 716
-
78 KB Wyświetleń: 684
-
80,9 KB Wyświetleń: 695
-
75,3 KB Wyświetleń: 711
-
79,9 KB Wyświetleń: 707
-
81,5 KB Wyświetleń: 673