A także czy w wagonach z tak wczesnej serii produkcyjnej okno w drzwiach nie powinno być dzielone w aluminiowej ramie?
Pytanie wprawdzie było zadane w wątku o nowościach 2016, ale uznałem, że właściwszy do odpowiedzi będzie temat poświęcony konkretnie tym modelom. Skonsultowałem się z osobą, znającą się na wagonach znacznie lepiej od większości z nas, a nieudzielającą się na forum i mogę przekazać, co następuje w odniesieniu do wagonów oliwkowych z IV epoki. Na podstawie zdjęć, zamieszczonych na stronach sklepów (Lippe i "zakazany") można stwierdzić, że numery wagonów odpowiadają pierwszej serii wagonów typu 111A 2 klasy. Modele mają fabryczne oznakowanie z wczesnych dostaw, m.in. z napisem RIC, ale bez podanej dopuszczalnej prędkości 160 km/h (późniejsze wagony miały już to naniesione, a starsze dostawały to oznaczenie w czasie napraw). Wagony tego typu miały 1) podwinięte dolne krawędzie pudła i 2) dzielone okna w drzwiach w aluminiowych ramkach. Jak widać na zdjęciach model ma te dwa elementy zrobione inaczej. Czy i na ile komu to przeszkadza, to już nie mnie oceniać, ale nie sądzę, żeby była to podstawa do reklamacji - chyba, że modele w rzeczywistości są inne niż na tych zdjęciach (pytanie czy wtedy też będą miały błędy?). Model w wyglądzie jak na fotkach odpowiada nieco późniejszemu typowi 111Ag z tym, że przy prostej krawędzi pudła powinno być widoczne łączenie dolnego pasa ze ścianą pudła, choćby zamarkowane cienką ciemną kreską. Wygląda na to, że Heris zrobił coś pośredniego, co ma pasować od biedy do wcześniejszej i późniejszej wersji wagonów.
Dodatkowo powiem, że z moich informacji wynika, iż SK-Models ani Krzysztof Koj nie uczestniczyli w tym przedsięwzięciu. Czy i kto z Polski była w to zaangażowany nie wiem.