• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#81
Malowanie pokazane na pierwszym zdjęciu stosowane było dopiero od wagonów 111Aw "wzwyż", więc jeśli model ma nie być fikcją, wymagać będzie nowej formy w stosunku do np. modelu 111Ah (ryflowany dach, wloty powietrza ogrzewania nawiewnego i jego osprzęt na podwoziu, itp.).
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
#82
Zapomniałem zupełnie o takim "szczególe". Ale wiem, że Gdynia miała jedną czy dwie knajpy tak pomalowane...
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#83
Jedną pamiętam na pewno - był to wagon Bar video. Oprócz przejściowego malowania z szerokim kremowym pasem podokiennym wagon ten miał naniesioną reklamę firmy Video Rondo, która udostępniała filmy dla "kina" urządzonego w jego wnętrzu (w dawnej części przedziałowej). Wagon kursował głównie w Kaszubie, choć sporadycznie zdarzał się i na Neptunie.
Niestety nie jestem pewien czy w moich notatkach z tamtych lat mam ten wagon odznaczony jako odmienny od pozostałych, klasycznych barów.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
#85
Malowanie pokazane na pierwszym zdjęciu stosowane było dopiero od wagonów 111Aw "wzwyż", więc jeśli model ma nie być fikcją, wymagać będzie nowej formy w stosunku do np. modelu 111Ah (ryflowany dach, wloty powietrza ogrzewania nawiewnego i jego osprzęt na podwoziu, itp.).

Mogły to być 111Aw lub Ay bo wagony te weszły do eksploatacji (chyba?) po 1985 czy nawet w 86 roku. W Poznaniu np weszły na Wartę. A do modelu Herisa niestety różnią się "tą nieszczęsną" ostoją, dachem z ryflami i innymi wywietrznikami, układem hamulca (są dwa układy, po jednym na każdy wózek), urządzeniami ogrzewania nawiewnego (wentylator, nagrzewnica parowa i elektryczna, kanały dolotowe), wlotem powietrza z boku pudła na korytarzu i być może inną skrzynią akumulatorową na podwoziu. Wagony późniejsze miały skrzynie krótsze i kanciate a nie zaokrąglone, a jedynie szkrzynie AWO czy AJO były identyczne. Inne zmiany to już wnętrze niewidoczne w modelu.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#87
Michast: 425854 napisał(a):
Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować herb widoczny na zdjęciu po lewej stronie wagonu?
Tak, to herb Gdanska otoczony lwami i z podpisem DOKP Gdańsk.
[DOUBLEPOST=1425071273][/DOUBLEPOST]
Zobacz załącznik 273928
Fot. Leszek Ochmański, źródło: internet.
A więc były co najmniej dwa tak malowane WR'y, bo ten jest zwykły - bez sali kinowej i bez reklamy o której pisałem.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#88
Mogły to być 111Aw lub Ay bo wagony te weszły do eksploatacji (chyba?) po 1985 czy nawet w 86 roku. W Poznaniu np weszły na Wartę. A do modelu Herisa niestety różnią się "tą nieszczęsną" ostoją, dachem z ryflami i innymi wywietrznikami, układem hamulca (są dwa układy, po jednym na każdy wózek), urządzeniami ogrzewania nawiewnego (wentylator, nagrzewnica parowa i elektryczna, kanały dolotowe), wlotem powietrza z boku pudła na korytarzu i być może inną skrzynią akumulatorową na podwoziu. Wagony późniejsze miały skrzynie krótsze i kanciate a nie zaokrąglone, a jedynie szkrzynie AWO czy AJO były identyczne. Inne zmiany to już wnętrze niewidoczne w modelu.
Pisząc "od 111Aw wzwyż" miałem na myśli dokładnie to co napisałeś ☺
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#89
Mogły to być 111Aw lub Ay bo wagony te weszły do eksploatacji (chyba?) po 1985 czy nawet w 86 roku.(...)
Malowanie, o którym mowa (a które ja nazywałem na swój wewnętrzny użytek "białym" :), ze względu na bardzo jasny odcień koloru kremowego) pojawiło się dokładnie w kwietniu 1988 roku. Pierwszymi wagonami, które (fabrycznie) otrzymały to malowanie, były rzeczywiście wagony 111Aw, wyprodukowane w ostatnich dniach kwietnia 1988 roku. Wcześniej budowane wagony 111Aw (a budowano je w latach 1986-88) miały malowanie ciemnozielono-oliwkowe.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#91
Ten pierwszy gdyński Bar video faktycznie mógł razić prowizorycznością lub siermiężnością, bo o ile dobrze pamiętam, był "zmodernizowany" sposobem gospodarczym przez pracowników WGW Gdynia.
Kolejne wersje wagonów barowo - kinowych na bazie typu 113A (a na pewno było kilka takich wagonów i nie tylko w WGW Gdynia) były już bardziej profesjonalne, bo ich przebudowy najprawdopodobniej były wykonywane przez ZNTK podczas napraw okresowych. Natomiast były one trudniejsze do odróżnienia (z zewnątrz) od klasycznych barów, gdyż wyróżniały się jedynie napisem Bar - Video. W tym czasie (około 1992-1993 roku) wagony 113A malowano już standardowo na kolor czerwony z kremowym paskiem podokiennym i dwoma napisami BAR WARS na każdej burcie.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#92
Wobec pojawienia się poważnej konkurencji, odświeżając wątek chciałbym zapytać co nowego w tytułowym temacie?
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
#96
To chyba złudzenie optyczne. Wnętrze, a konkretnie ścianka działowa między korytarzem a przedziałami ("przeszklona" w górnej części), z tworzywa w kolorze pudła zamazuje obraz. Ale kto wie... Bardziej szczegółowe zdjęcia lub osobisty ogląd więcej by wyjaśniły.
 

Podobne wątki