• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Mnie rażą błędy w wózkach, zaś plama wcale. Każdy ma inne kryteria oceny modelu ale ten kwalifikuje się do znacznej przeceny.
 

kristofpe

Nowy użytkownik
Reakcje
4 0 0
Ja też kupiłem wagon oliwkowy 111a Heris ,wiedząc o jego błędach konstrukcyjnych w pudle i wózkach,ale z postanowieniem przemalowania wagonu na nowo farbą Ral 6008 i nową kalkomanią z DOKP Warszawa, gdyż zdawałem sobie sprawę że te wagony w orginale kursowały przynajmniej ponad 10 lat albo dłużej na szlakach PKP .Trafił mi się wyjątkowo pechowy wagon ,farba z ram okiennych podczas demontażu i montażu sama się wytarła (robiłem to samo z wagonami Tillig i Roco i nigdy to się nie zdarzyło ),jeden stopień złamał się podczas operacji zdejmowania pudła z podwozia ,a dwie poręcze wejściowe nie chciały wejść w górne otwory ,gdyż brak było wywierconych dziurek od wewnątrz wagonu ,na zewnątrz były (poręcze w tych wagonach montuje się w otwory wywiercone na przelot ściany wagonu) to była fuszera fabryki.Wagon kupowałem w Modelmani,w związku z tymi wydarzeniami jakie przytrafiły mi się przy przeróbce wagonu zadzwoniłem do sklepu prosząc o zapasowe poręcze i stopnie.Zostałem potraktowany bardzo uprzejmie i obiecano załatwienie w/w części ale dopiero wtedy jak ruszy druga edycja tego typu modelu,gdyż w tej chwili Heris nie posiada żadnych zapasów.Podobno mają być zapasowe poręcze i stopnie może warto zapytać też o drążki reakcyjne, bo czytam że są z tym problemy.A tak w ogóle wiem że nie jest to typ wagonu który kursował w Ex ODRA ale mimo wszystko będę próbował na tych wagonach zrobić malowanie kremowo -bordowe jest to najładniejsze malowanie jakie dla mnie poza oliwką istniało na PKP
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Witam szanowne forum :)
Potrzebuję porady. Czy warto zainwestować w oliwkowe wagony Herisa, czy lepiej poczekać na oliwki Tilliga (Warszawa-Grochów)? Być może ktoś z kolegów posiada jedne i drugie (Tillig bydgoski) i będzie mógł obiektywnie się wypowiedzieć. Zarówno jedne jak i drugie wagony posiadają błędy - łatki, błędne oznaczenia, namalowane światła itp. No ale mamy to co mamy i coś trzeba wybrać :)

P.S Nie jestem ekspertem w dziedzinie realnych składów ale czy w rzeczywistości można było spotkać wagony Przewozów Regionalnych podpiętych pod skład IC (zielono i czerwono-kremowych)? Myślę tu np. o zielonych Herisach bez logo PR zaprzęgniętych z czerwono-kremowymi IC od ROBO (jeszcze nie w sprzedaży)?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.368 463 29
Jak słusznie kolega voytecki zauważył, jedne i drugie modele mają błędy. Podstawową różnicą jest to, że modele Tilliga to wagony produkcji NRD, jakie były kupione przez PKP, natomiast Herisa to modele wagonów produkcji polskiej. Trudno więc stwierdzić, które bardzie warto mieć, ja mam i jedne i drugie (Tilliga oczywiście wcześniejsze wypusty).
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Jak słusznie kolega voytecki zauważył, jedne i drugie modele mają błędy. Podstawową różnicą jest to, że modele Tilliga to wagony produkcji NRD, jakie były kupione przez PKP, natomiast Herisa to modele wagonów produkcji polskiej. Trudno więc stwierdzić, które bardzie warto mieć, ja mam i jedne i drugie (Tilliga oczywiście wcześniejsze wypusty).
A jeśli by wziąć pod uwagę wózki i właściwości jezdne? To który model wypada lepiej? Rozumiem, że jeśli chodzi detale (wnętrze wagonu), to Heris wypada dużo lepiej niż Tillig?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.368 463 29
Nigdy nie analizowałem tych modeli pod względem szczegółów wnętrza ani właściwości jezdnych. Jeśli chodzi o wózki, to Heris ma wózki polskiego typu (choć z wadami, o których była mowa), natomiast Tillig i Roco (też były oliwki PKP wagonów budowy niemieckiej) mają wózki niemieckie, mimo, że oryginały w Polsce są na wózkach polskiego typu, takich samych, jak wagony produkowane w Polsce.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
A jeśli by wziąć pod uwagę wózki i właściwości jezdne? To który model wypada lepiej? Rozumiem, że jeśli chodzi detale (wnętrze wagonu), to Heris wypada dużo lepiej niż Tillig?
Czy ja wiem czy Heris wypada lepiej jeśli chodzi o wnętrze. W Tilligu siedzenia są osobnym elementem i mają chociaż inny kolor niż reszta wnętrza.
 
B

bobby74

Gość
A jeśli chodzi o właściwości jezdne to Herisy w ciasnych łukach stawiają bardzo duży opór. Tillig śmiga dużo lepiej.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Dzięki koledzy za cenne informacje. Zatem zrobię jak planowałem. Kupię Tilliga ☺ Tak naprawdę to jedyną rzeczą, która mnie raziła, to te namalowane światła. Będzie wiercenie ☺
 
Ostatnio edytowane:

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Witam szanowne forum :)
P.S Nie jestem ekspertem w dziedzinie realnych składów ale czy w rzeczywistości można było spotkać wagony Przewozów Regionalnych podpiętych pod skład IC (zielono i czerwono-kremowych)? Myślę tu np. o zielonych Herisach bez logo PR zaprzęgniętych z czerwono-kremowymi IC od ROBO (jeszcze nie w sprzedaży)?
Teoretycznie możliwość by była, ale nie do końca w ten sposób, w jaki napisałeś. W 2012 roku wypożyczone od IC EU07 śmigały w PRach z RE i IR. Przykłady:

26.06.2012, Poznań Krzesiny, EU07-088 z pociągiem InterRegio 38121 Barbakan relacji Kraków Główny - Szczecin Główny.


13.07.2012, Swarzędz, EU07-088 z pociągiem InterRegio 18123 Mewa relacji Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny.

I chyba najlepsze, bo cały skład zielono/czerwono-kremowy znajduje się pod linkiem:
http://www.galeriapgk.org/galeria/euep07-ic/eu07088-2

Natomiast nie kojarzę, żeby w składzie IC znajdowały się jakieś wagony od PR.
 
Ostatnio edytowane:

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Ja w czeluściach dysku znalazłem jeszcze zestawy REGIO złożone z EU07 IC, dwóch Bohunów i jednego 111A (? - zielony przedziałowiec).
Na jednym zdjęciu mam trapeza 338 z zestawieniem 2x111A+120A+111A+Bohun.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Ja w czeluściach dysku znalazłem jeszcze zestawy REGIO złożone z EU07 IC, dwóch Bohunów i jednego 111A (? - zielony przedziałowiec).
Na jednym zdjęciu mam trapeza 338 z zestawieniem 2x111A+120A+111A+Bohun.
No to już jest niezły mix :) Chyba nie ma co za bardzo przykładać wagi do tego co z czym jeździło, bo konfiguracji widzę jest pełno. Byleby się epoki zgadzały :)
[DOUBLEPOST=1456675998,1456674881][/DOUBLEPOST]
Teoretycznie możliwość by była, ale nie do końca w ten sposób, w jaki napisałeś. W 2012 roku wypożyczone od IC EU07 śmigały w PRach z RE i IR. Przykłady:

26.06.2012, Poznań Krzesiny, EU07-088 z pociągiem InterRegio 38121 Barbakan relacji Kraków Główny - Szczecin Główny.


13.07.2012, Swarzędz, EU07-088 z pociągiem InterRegio 18123 Mewa relacji Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny.

I chyba najlepsze, bo cały skład zielono/czerwono-kremowy znajduje się pod linkiem:
http://www.galeriapgk.org/galeria/euep07-ic/eu07088-2

Natomiast nie kojarzę, żeby w składzie IC znajdowały się jakieś wagony od PR.
Tak tak, z tym że to w kontekście podstawienia lokomotywy innego przewoźnika niż składu, a nie wymieszanego składu.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Widzę, że wszyscy masowo wycofują się ze sprzedaży oliwkowych Herisów. Najpierw Lokomodel, teraz zniknęły ze ŚMR i MM, a w sobotę jeszcze były.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Nie sądzę. Za dużo ich było na stanie (w MM pokazuje na bieżąco). No chyba, że się wszyscy nagle na nie masowo rzucili :)
 

Podobne wątki