• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 401Z

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.513 33 0
Raczej porowarosc powierzchni tocznej kół
Myślę że zestawy kół użyte przez Piko w naszym wózku, są takie same jak te co dają do innych swoich wagonów towarowych.
Efekty dzwiękowe to raczej wina konstrukcji wagonu, która działa bardziej jak pudło rezonansowe.

Myślę że Piko dorobi nam więcej numerów tego wagonu.
w Cargo pewnie też go zrobią.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 3 3
A czy wagony te były wykorzystywane do przewozu piachu ? Pytam gdyż chciałbym odwzorować taki ładunek na makiecie .
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Także do piasku zwiru i innych kruszyw choćby pod budowę autostrad . Tutaj jest dość dużo możliwości .
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Krótkie pytanie odnośnie tego modelu: Czy w tym wagonie nie powinna być odwzorowana drewniana podłoga? :niepewny:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Krótkie pytanie odnośnie tego modelu: Czy w tym wagonie nie powinna być odwzorowana drewniana podłoga? :niepewny:
Ino...ino tak , niebiaskie VI epokowe korpokolejowe mają gładkie wewnętrzne poszycie ścian z blachy jak w modelu. Podłoga po modernizacji też jest gładka z blachy.
Ale III i IV epoka ? ... ino...raczej podłoga na pewno nie.
 
1

12g

Gość
Ino...ino tak , niebiaskie VI epokowe korpokolejowe mają gładkie wewnętrzne poszycie ścian z blachy jak w modelu. Podłoga po modernizacji też jest gładka z blachy.
Ale III i IV epoka ? ... ino...raczej podłoga na pewno nie.
Typ wagonu wypuszczony teraz przez Piko w III i IV epoce jeszcze nie powstał.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Widzę że ciągle koledzy mylą odmiany wagonów 401Z.
401Zb i poprzednicy Eamos mają wyjmowane ściany i drewnianą podłogę .
401Zl przebudowana z 401Zb różni się tylko zastosowaniem odchylnej ściany czołowej . przebudowa w latach 1996 2003.
401Zk otrzymały wysokie ściany w 1996 r.
401Zp to wagony które otrzymały całkowicie nowe nadwozie z metalową podłoga i ścianami stałymi . Przebudowa w latach 2002 2004.
Obecnie wykonany model Piko odpowiada tej ostatniej wersji .
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Tzn. ten typ obecnie wypuszczony ( po modernizacji - wsporniki ,podłoga) w III i IV epoce nie występował.
Więc raczej IV-to i III-cio epokowcy poczekają do 2018r na odpowiednią wersję.
A zbudowanie wahadła ( kupienie ) pewnikiem potrwa do c.2020r.
Czyli do początku armagedonu demograficznego...na Marszałkowskiej,Piotrkowskiej i Alei Trzech Wieszczy przeplatać się będą sklepy z tanimi trumnami i sklepy modelarskie z platformo-węglarkami.
[DOUBLEPOST=1486721098,1486720685][/DOUBLEPOST] Dwie stonki...a wystarczyłby jeden kopciuch !
I byłoby ekologicznie wręcz Natura 2017 !
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
Tzn. ten typ obecnie wypuszczony ( po modernizacji - wsporniki ,podłoga) w III i IV epoce nie występował.
Więc raczej IV-to i III-cio epokowcy poczekają do 2018r na odpowiednią wersję.
A zbudowanie wahadła ( kupienie ) pewnikiem potrwa do c.2020r.
Czyli do początku armagedonu demograficznego...na Marszałkowskiej,Piotrkowskiej i Alei Trzech Wieszczy przeplatać się będą sklepy z tanimi trumnami i sklepy modelarskie z platformo-węglarkami.
[DOUBLEPOST=1486721098,1486720685][/DOUBLEPOST]

Dwie stonki...a wystarczyłby jeden kopciuch !
I byłoby ekologicznie wręcz Natura 2017 !
Popieram na tyle mądrych głów i tyle wszelakiej maści odpadów czy też technologii można pokusić się o zaawansowany system filtracji dymu aby parowóz wydalał tylko parę, spalając np. śmieci.

Przeprasza, za odejście od tematu, moderator może usunąć.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.400 28 2
Nie mam do zaprezentowania nic szczególnego, ale chciałem się podzielić swoimi wspomnieniami w kwestii tych wagonów. Otóż mój dziadek pracował długie lata na Ty23 pracujących na suchych portach w Żurawicy i Medyce. Wagony te charakteryzują się przewozem zasadniczo rudy i specyficznym procesem jej rozmrażania zimą, który udało mi się dość mocno zgłębić. Pociągi z rudą budzą szczególne wspomnienia, a już przeładownie w Żurawicy i Medyce... wspaniałości!
Bodaj w 2005 roku udało mi się wykonać kilka zdjęć stacji w Medyce, a na nich wszechobecne przedmiotowe wagony w różnych odmianach...

Jedna z grup towarowych, gdzie odstawiano wagony po przeładunku rudy ze wschodu.
imm034_1.jpg
Tutaj przeładunek poza rampami.
imm027_8.jpg
SM48, to typowy koń pociągowy w tym regionie... tutaj SM48-082 oczekująca na zatrudnienie.
imm032_3.jpg
Typowy skład z rudą wyrusza w kierunku Żurawicy i dalej na Kraków.
imm025_10.jpg
Pozostaje liczyć na klasycznego ET22 do kompletu lub co dziś mniej realne SM48 ;)
Zastanawia mnie, czy będzie można liczyć na malowanie, bez tego rzucającego się w oczy loga Cargo? :confused:
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
317 1 0
Druga fotka BoGneR'a to tzw. rampa płaska - przeładunek koparkami czerpakowymi. Eamosy na torze normalnym, rosyjskie na szerokim. Używana przy przeładunku niektórych ładunków lub kiedy zbyt dużo przyjechało ze wschodu.
Prawdziwy przeładunek, na większą skalę, to jeszcze parę km na wschód, na estakadach. Szerokie wagony na górze, Eamosy na dole, odbicie klap w podłodze szerokiego i sruuuuu... a potem wygarnianie łopatami resztek z belki środkowej szerokiego. To tam było słynne "kolejowe więzienie" z którego drobni przestępcy szli pracować na estakadach. Tak, tak - PKP miało nawet własny ZK.
Czwarta fotka - między byczkiem a słupem trakcyjnym widać (o ile mnie wzrok nie myli) dach budynku schroniska pracowników górki rozrządowej normalnej.
Moja kariera na PKP zaczęła się w 09.1978 od wymiany głośników na słupach tej górki.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.400 28 2
Prawdziwy przeładunek, na większą skalę, to jeszcze parę km na wschód, na estakadach. Szerokie wagony na górze, Eamosy na dole, odbicie klap w podłodze szerokiego i sruuuuu... a potem wygarnianie łopatami resztek z belki środkowej szerokiego.
No, to sruuu...! ;) miejsce magiczne... choć fotografowanie tam zawsze przyprawiało mnie o nie lada stracha! Zakład Karny za plecami, teren przygraniczne i zawsze mnie goniono za fotografowanie. Poniżej zdjęcie z 2006 roku, na którym widać estakady w Medyce. Niestety słabej jakości, ale z "rudziarkami" na dole... Co ciekawe istnieje zdjęcie z parowozami Ty23 w kolorze zjeżdżającymi z tych estakad!
P1300100.jpg

Równie ciekawy proces, co przeładunek, to rozmrażanie rudy w okresie zimowym. W tym celu wagony ze wschodu w Medyce rozmrażane są w "nowej rozmrażalni"...
14.jpg

Dla mnie jednak więcej magii jest w Żurawicy Rozrządowej! Tam również znajdowała się rampa i rozmrażalnia, ale zdecydowania starsza, bo pamiętająca lata pięćdziesiąte. Budynek rozmrażalni mieścił się bezpośrednio przed rampami wyładunkowymi. Pare do rozmrażania zapewniała kotłownia wyposażona w kotły parowozowe po parowozach Ty23! Do zimy 2007/2008 istniała kotłownia i trzy sprawne kotły zapewniające ciepło na terenie stacji. Rudy już nie rozmrażano od dawna...

Poniżej widok na rampę pod którą odstawiono węglarki i pracująca "pełną parą" kotłownia w lutym 2006 roku.
00.jpg

Wnętrze kotłowni i koły Ty23 w tym jeden pod parą.
02.jpg

Istnieje kronika filmowa dotycząca suchych portów Medyka-Żurawica. W materiale filmowym widać sruuu... o którym wspomina Cyruss, ale jest też widok na rozmrażalnię w Żurawicy, kiedy Ty23 podstawia skład wagonów z ZSRR po czym bramy się zasuwają i rozpoczyna się proces rozmrażania. Poniżej parę klatek...
11.jpg
12.jpg
13.jpg

Niestety dziś obiekty te nie istnieją... zdjęcie wnętrza rozmrażalni przed wyburzeniem około 2004 roku.
rozm.JPG

Wybaczcie za off-topa, ale temat jest bardzo ciekawy i bezpośrednio dotyczy przedmiotowych wagonów. Widzę, że moje pytanie o wypust Piko z innym malowaniem rudziarek bez odpowiedzi... cóż, pozostaje kupić pierwszy wagon :cool:
 

Podobne wątki