• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 401Z

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#83
no i jeszcze EU07:).. A teraz jeśli ktoś ma w głowie tabelkę z rewizjami.
Czy wszystko musi być już w barwach PKP Cargo czy jeszcze inne kolory są ok?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#85
Tak to jest wózek typu 1XTa jaki stosowano powszechnie w większości wagonów 4 osiowych produkowanych w kraju w latach 1965 1982.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#86
Nie wiem, może i się nie znam, w każdym razie to widziałem /wydał mi się podobny/:
(po prawej zdjęcie wózka z tego tematu - po lewej węglarka Eaos - zdjęcie moje).
Tylko czy jest to węglarka typu 412W ? Mi bardziej pasuje na 408Wa.
Z tego co mi wiadomo, węglarek typu 412W nie wyposażano w wózki 1XTa.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#87
Ciagnac moj monolog o skladach z 401Z wymyslilem takie o to:

zestaw "dlugi" - EU07-539 (rew 2010, ZS Slasko-Dabrowski) + 401Z (rew 2011, CZ Przemysl)
zestaw "krotki" - SM42-678 (rew 2008, CM Zurawica + 401Z (rew 2011, CZ Przemysl) - od stycznia 2011 oddana pod opieke Nowego Sacza wiec troche bardziej "naciagana"

Z checia sie dowiem czy powyzsze zestawienia sa sluszne
pozdrawiam
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
317 1 0
#90
Brutto z rudą z Medyki startowało zwykle z byczkiem, bardzo rzadko z ET41. Bywało że i z drugim byczkiem na popychu. Wtedy po nastawniach szła informacja: "tylko mi tego nigdzie nie zatrzymywać" i pociągi pasażerskie posłusznie czekały na stacjach...
A przy starcie po zmroku było widać rozgrzany do czerwoności przewód jezdny, po mniej więcej metrze od odbieraka w obie strony.
Natomiast podstawianiem pod estakady, czy na rampę płaską trudniły się Tamary.
Wspomnienia z początków mojej pracy na PKP - lata 70/80 XX w.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#91
Nie wiem, może i się nie znam, w każdym razie to widziałem /wydał mi się podobny/:
(po prawej zdjęcie wózka z tego tematu - po lewej węglarka Eaos - zdjęcie moje).

Zobacz załącznik 453499
412W to było ewolucyjne rozwinięcie 408W. Głównym powodem było zastosowanie wymaganych w komunikacji międzynarodowej wózków Y25.
W dodatku trzeba pamiętać jeszcze o rekonstrukcjach starych typów.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
#93
Czy tylko ja zauważyłem (a raczej usłyszałem), że wagon jest dosyć głośny podczas jazdy (szum)? To z moim coś jest nie tak, czy Wy też stwierdzacie, że wagon porusza się po torach z większym szumem niż np. Gbs od Roco? o_O
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#99
A są jakieś widoczne różnice?
Fajnie jakby ten wagon powstał w niebieskim malowaniu PKP Cargo.
 

Podobne wątki