• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 401Z

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#61
Macie racje. Szukacie dziury w całym.
Wózeczek nasz, taki charakterystyczny i wreszcie jest :) Ja do niedawna obserwowałem z tymi wózkami głównie wagony węglarki typu Eaos 412W. Wśród nich daje się zauważyć dwa typy wózków, ale z tymi 1XTa bardziej mi się podobają :) choć ostatnio widuję tych węglarek z takimi wózkami pojedyncze sztuki. Wagonów 401Z na żywo dawno nie widziałem.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
#62
I cała nadzieja w tym wózku. . . . !
Ma szanse stać się generatorem opracowywania przez Piko na jego bazie następnych polskich konstrukcji ... RODEM Z ... TRZECIEJ I CZWARTEJ EPOKI !
Po regresie jaki nastąpił w III i IV epoce PKP po wyczerpaniu niemieckich konstrukcji Roco i Fleischmann'a w oznaczeniu PKP...
BĘDZIE OSTATECZNY TRIUMF KLASYCZNEJ KOLEI nad korpokoleją !
Vivat Rex 1XTa ! :LOL:
 

Piotr Czarzasty

Nowy użytkownik
Reakcje
29 5 0
#63
Vivat epoka wiktoriańska!!! Należy lobbować za produkcją modelu lokomotywy George’a Stephensona. Czyżby 401Zb od PIKO ( bądź nie bądź z epoki (tfu!!!) VI ) wykupiły krasnoludki z I grupą inwalidzką? A na przykład niedawny deficyt IC Chrobrego od ACME, to namacalny dowód zastosowania broni psychotronicznej. Należy w kontekście tezy o zbliżającym się triumfie klasycznej kolei ( kłania się w tym miejscu dylemat wyższości Świąt Wielkiejnocy nad Świętami Bożego Narodzenia ) postawić pytanie, czyżby Makieta City była oczywistym przykładem działań klasycznych korpokolejowych agentów wpływu?. Działań perfidnych bo skierowanych między innymi do dzieci i młodzieży?. ;) Odpowiem głośno i donośnie NIE!!! De gustibus non est disputandum. Po prostu.
 
OP
OP
S

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
#65
I cała nadzieja w tym wózku. . . . !
Ma szanse stać się generatorem opracowywania przez Piko na jego bazie następnych polskich konstrukcji ... RODEM Z ... TRZECIEJ I CZWARTEJ EPOKI !
Po regresie jaki nastąpił w III i IV epoce PKP po wyczerpaniu niemieckich konstrukcji Roco i Fleischmann'a w oznaczeniu PKP...
BĘDZIE OSTATECZNY TRIUMF KLASYCZNEJ KOLEI nad korpokoleją !
Vivat Rex 1XTa ! :LOL:
Trudno być odmiennego zdania...
Wagon talbot 24Ve (Fals) ok 1500 sztuk
Wagon węglarka serie 401W/Wa/Wb/Wd/Wk/Wj/409W/408W (Eas/Eaos) około 60000-70000 sztuk na PKP!!!
Wagon kryty 401Ka/Ka/Kb (Gags) ok. 20000 sztuk
Wagon platforma 412Za (Rs) ok 9000 sztuk
Wagon cysterna 406Ra/Rb/Rd (Zaes/Zas/Zackks) ok 10000 sztuk
Wagon cysterna 408 R/Ra/Rc (Zaces/Zace/Zacs) ok 2000 sztuk+ kilka mniejszych serii po kilkaset sztuk typów 422R, 418R, 431R, 426R, 430R, 423R,
Wagon kubłowy 413S (Fas) ok 1000 sztuk
Wagon cemenciarka 408S (Uacs) ok 2500 sztuk
Przez litość nie wypisywałem raczej serii liczących po kilkadziesiąt wagonów, ani współczesnych przebudów na bazie starych podwozi powyższych typów (niektóre po kilkaset sztuk).
Jest tego ponad 100 000 sztuk wagonów na polskich torach, więc co tu dużo mówić, otrzymujemy trzon czteroosiowego taboru PKP jeżeli Piko na bazie tych wózków zacznie produkować inne "nadbudowy" :) I tego w nowym roku Andrzejowi Piotrowskiemu, Wam wszystkim i sobie życzę :)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#66
Macie racje. Szukacie dziury w całym.
Wózeczek nasz, taki charakterystyczny i wreszcie jest :) Ja do niedawna obserwowałem z tymi wózkami głównie wagony węglarki typu Eaos 412W. Wśród nich daje się zauważyć dwa typy wózków, ale z tymi 1XTa bardziej mi się podobają :) choć ostatnio widuję tych węglarek z takimi wózkami pojedyncze sztuki. Wagonów 401Z na żywo dawno nie widziałem.
Nie wiem co widziałeś, ale na pewno żaden 412W nie ma wózków 1XTa.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#67
Wózek to nie wszystko. My tez go mamy a jakos nie zasypaliśmy rynku modelami.
Mi sie mimo paru drobnych mankamentów ten wózek podoba. Dobra robota. Jakby ktoś jeszcze wstawil fotkę z gory ale rak żeby było widac czoło (tam gdzie maznice) wozka.
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#68
Panowie, skoro już wyszła węglarka Eamos, warto zapytać, jaki ładunek można w nią włożyć? Węgiel? Kruszywo? Co polecicie?
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
348 1 0
#70
Wagony tego typu służą do transportu ładunków o dużej gęstości takie jak kamień, ruda żelaza w postaci granulatu i takiego czarnego błota ;-) Wagony te kursują często gęsto od granicy z Ukrainą do Hut na terenie Polski. Kiedyś PKP CARGO jeździło z tymi wagonami na Czechy.
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
#72
Jak myślicie, jest szansa, że podobnie jak w przypadku niektórych malowań wagonów osobowych typu 120A PIKO wyda też drugą serię węglarek ze zmienionym numerem? :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#74
Trudno powiedzieć czy jest klonem. Według mnie nie jest. Owszem jest to konstrukcja budowana według zaleceń UIC i stąd podobieństwo do innych wózków europejskich, które budowano według takich samych zaleceń. Jednak większość podobnych wózków jaka była budowana w Europie była podobna do wózków jakie miały wagony Gondole produkcji bułgarskiej. Podobne wózki mamy w modelach wagonów Klein typu 24V. Te wózki sa tylko podobne do 1XTa. Jakie są różnice każdy widzi.
Na PKP zanim skonstruowano wózek 1XTa był wózek jaki zastosowano w starszych cysternach 28R i 29R oraz starszych wagonach 24Ve. Później powstał wózek 1XT, różniący się od jego następcy tym że nad resorami górny pas ostojnic był podwyższony i chyba miał zestawy kołowe o średnicy 1000mm.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
#75
(...) Czyżby 401Zb od PIKO ( bądź nie bądź z epoki (tfu!!!) VI ) wykupiły krasnoludki z I grupą inwalidzką? A na przykład niedawny deficyt IC Chrobrego od ACME, to namacalny dowód zastosowania broni psychotronicznej. Należy w kontekście tezy o zbliżającym się triumfie klasycznej kolei ( kłania się w tym miejscu dylemat wyższości Świąt Wielkiejnocy nad Świętami Bożego Narodzenia ) * postawić pytanie, czyżby Makieta City była oczywistym przykładem działań klasycznych korpokolejowych agentów wpływu?. Działań perfidnych bo skierowanych między innymi do dzieci i młodzieży?. ;) Odpowiem głośno i donośnie NIE!!! De gustibus non est disputandum. Po prostu.
Krasnoludki z VI epoki zostały zniewolone urokiem Platformo-Węglarki :D i wykupiły POLSKĄ KONSTRUKCJĘ WAGONU Z TRZECIEJ EPOKI w niewiele się różniącym na rzut oka najnowszym oznaczeniu ...i nic do tego nie ma rzekomy "dylemat" :D


Trudno być odmiennego zdania...
Wagon talbot 24Ve (Fals) ok 1500 sztuk
Wagon węglarka serie 401W/Wa/Wb/Wd/Wk/Wj/409W/408W (Eas/Eaos) około 60000-70000 sztuk na PKP!!!
Wagon kryty 401Ka/Ka/Kb (Gags) ok. 20000 sztuk
Wagon platforma 412Za (Rs) ok 9000 sztuk
Wagon cysterna 406Ra/Rb/Rd (Zaes/Zas/Zackks) ok 10000 sztuk
Wagon cysterna 408 R/Ra/Rc (Zaces/Zace/Zacs) ok 2000 sztuk+ kilka mniejszych serii po kilkaset sztuk typów 422R, 418R, 431R, 426R, 430R, 423R,
Wagon kubłowy 413S (Fas) ok 1000 sztuk
Wagon cemenciarka 408S (Uacs) ok 2500 sztuk
Przez litość nie wypisywałem raczej serii liczących po kilkadziesiąt wagonów, ani współczesnych przebudów na bazie starych podwozi powyższych typów (niektóre po kilkaset sztuk).
Jest tego ponad 100 000 sztuk wagonów na polskich torach, więc co tu dużo mówić, otrzymujemy trzon czteroosiowego taboru PKP jeżeli Piko na bazie tych wózków zacznie produkować inne "nadbudowy" :) I tego w nowym roku Andrzejowi Piotrowskiemu, Wam wszystkim i sobie życzę :)
No masakra 100 TYSIĘCY ! :D
Serdecznie dziękuję za Taaakie ! życzenia w imieniu swoim i Wszystkich !
No bo właściwie to czego nam trzeba...WAGONÓW ! (y)
 

Piotr Czarzasty

Nowy użytkownik
Reakcje
29 5 0
#76
Krasnoludki z VI epoki zostały zniewolone urokiem Platformo-Węglarki :D i wykupiły POLSKĄ KONSTRUKCJĘ WAGONU Z TRZECIEJ EPOKI w niewiele się różniącym na rzut oka najnowszym oznaczeniu ...i nic do tego nie ma rzekomy "dylemat" :D

No masakra 100 TYSIĘCY ! :D
Serdecznie dziękuję za Taaakie ! życzenia w imieniu swoim i Wszystkich !
No bo właściwie to czego nam trzeba...WAGONÓW ! (y)
Nawet by uszło, tyle że chodziło oczywiście o nawiązanie do popularnego w latach 70. XX wieku cykl „wykładów” radiowych z „mniemanologii stosowanej” pt. „O wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia” autorstwa Jana Tadeusza Stanisławskiego, a nie zabawę w Szymona Hołownię.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
#77
Jak myślicie, jest szansa, że podobnie jak w przypadku niektórych malowań wagonów osobowych typu 120A PIKO wyda też drugą serię węglarek ze zmienionym numerem? :)
Prawie, że granicząca z pewnością (oby!). Ostatnio Piko parę takich modeli w reedycji wydało - nie tylko 120A, ale i SU45 i dwa wagony towarowe (węglarka i zielona platforma).
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
#78
A teraz pytanie z tych "standardowych"..
Czym te zwarte sklady ciagnac z tych dostepnych badz zapowiadanych modeli lokomotyw?

Z gory dziekuje.
Kolekcjoner ze sredniozaawansowanym ortodoskyjnym podejsciem do zestawien realistycznych skladow
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.482 35 1
#79
zależy od brutta, trasy oraz jakie maszyny na daną chwile ma dyspozytor do dyspozycji :)
 

Podobne wątki