• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony Sgnss 062 z Ostrowa Wlk. w służbie SJ

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#4
Witam szanownego kolegę. Forum "obserwuję" od dłuższego czasu jednak głosu nie zabierałem. Dopiero fotki "rodzimych" wagonów zmusiły mnie do odezwania.
Pozdrawiam.
 
#9
nie wiem czemu po zawarciu kontraktu wielkość zamówienia ma być tajemnicą. Wartość i inne szczegóły kontraktu i owszem bo nikt nielubi jak mu do portfela zaglądają, ale ilość.
 
#11
Przyjmuję do wiadomości ;) . mój poprzedni post miał tylko wyrazić moje zdziwienie. przypomina mi to trochę zakaz fotografowania, relikt poprzedniej epoki, żyjący nadal, pomimo prawie 20 lat od zmiany systemu. :smile:
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#12
Pewnie, że prędzej czy później wszystko się wyda :LOL: Jeśli chodzi o "tajemnicę handlową" to należy zrozumieć właściciela - prywatnego. I tak należy się cieszyć (chociaż) z fotek wykonanych na terenie fabryki. Na otarcie łez fotka naszego PKP-owskiego wagonu dzierżawionego od AAE. Pozdrawiam.
 

Załączniki

#15
Dziękuję.

A jak się zabezpiecza bolce/sworznie w pozycji "otwartej" w czasie jazdy. rozumiem że one są obracane o około 270 stopni względem tego bolca na zewnątrz trzpienia?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#17
Jeśli chodzi o zabezpieczenia otwartych trzpieni - to ich nie ma. Waga trzpieni jest na tyle duża, że nie przewidziano dodatkowych zabezpieczeń. Krótko mówiąc, w czasie jazdy trzpień "dynda se" :D Wkleję jeszcze fotkę "strzeloną na szlaku" przez P.Sobolewskiego. Zważywszy na ilość wagonów PKP AAE - facet miał szczęście ! Pozdrawiam.
 

Załączniki

P

ps

Gość
#18
Młodzikowski napisał(a):
Krótko mówiąc, w czasie jazdy trzpień "dynda se"
Jest na tyle ciężki, że się nie .. dynda :)
Są dwa warianty obrotowych trzpieni do mocowania kontenerów - odchylane na zewnątrz (jak na zdjęciu ) i składane do wewnątrz ( podparte lub we wnęce podłogowej - jesli jest stała podłoga). sposób wykonania, wymiary i mocowanie całej podstawy z trzpieniem są znormalizowane - od około 10 lat tylko takie można stosować w komunikacji międzynarodwej. W specyficznych sytuacjach - niektóre wagony przegubowe - są dopuszczone trzpienie stałe, z dodatkowym elementem narożnikowym "naprawdzającym" kontener - jak kogoś to interesuje to fotkę mogę wygrzebać.

Ostrów był (jest) dostawcą całej masy tych wagonów jak na zdjęciu, również w wersji przegubowej - dla DB, AAE, NS, SBB ....
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#19
Witam, z prawdziwą przyjemnością chciał bym pokazać fotki nowego nabytku PKP Cargo. Pierwsze z zamówionej w EKK Wagon partii wagonów typu Sgnss. Są to pierwsze tego typu wagony będące własnością PKP Cargo ( nie dzierżawione ). Pozdrawiam.
 

Załączniki

Podobne wątki